Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt AV:n herkkuraati koolle. Mitä näistä teen vuosipäivän kunniaksi jälkiruuaksi?

Vierailija
07.11.2019 |

Puoliso sanoi vain, että jotain mitä syödä jäätelön kanssa, koten keksin kolme erilaista, enkä tiiä teenkö mitä, vai teenkö kaikkia!

Nyt AV:n herkkuraati koolle. Mitä näistä teen vuosipäivän kunniaksi jälkiruuaksi?

Vaihtoehdot

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chilisuklaa fondant! Ja saat ihan varmasti jälkkäriksi sitten vähän muutakin;) Hyvää vuosipäivää. Monta vuotta teillä tulee täyteen?

Vierailija
2/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska sattuma. Olin tulossa kysymään samaa. 

Olemme kohta olleet miehen kanssa vuoden yhdessä ja lupasin juhlavamman aterian vuosipäivän kunniaksi. 

Alkuruokana on blinejä ja mätiä, pääruokana kunnon fileepihvit, höyrytettyjä kasviksia ja kermaperunoita (yksinkertainen vihersalaatti myös), mutta jälkiruokaa en oikein keksi. Ei ole alaani, kun makeasta en koskaan oikein ole välittänyt. 

Jotain kuitenkin pitäisi keksiä, jotta paletti olisi valmis. Tykkää kyllä letuista ihan mansikkahillon ja jäätelön kanssa. Onko liian arkista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme kohta olleet miehen kanssa vuoden yhdessä ja lupasin juhlavamman aterian vuosipäivän kunniaksi. 

Alkuruokana on blinejä ja mätiä, pääruokana kunnon fileepihvit, höyrytettyjä kasviksia ja kermaperunoita (yksinkertainen vihersalaatti myös), mutta jälkiruokaa en oikein keksi. Ei ole alaani, kun makeasta en koskaan oikein ole välittänyt. 

Jotain kuitenkin pitäisi keksiä, jotta paletti olisi valmis. Tykkää kyllä letuista ihan mansikkahillon ja jäätelön kanssa. Onko liian arkista?

Meillä on 2 vuotta.

Alkupalaksi katkaraputempuraa, pääruoaksi sahramirisottoa ja lohta.

Mies tekee nuo ja jälkiruoka jäi minun harteille :D

Vierailija
4/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letut blinien jälkeen on liikaa. Liian raskasta. Suosittelisin jotain raikasta. Sitruunasorbettia, mangovaahtoa tms.

Vierailija
5/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös nuo ap:n jälkiruoat on aika tuhteja. Pelkkä hyvä (ehkä itse tehty?) jäätelö jonkun marjakastikkeen kanssa menisi itselleni helpommin.

Vierailija
6/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös nuo ap:n jälkiruoat on aika tuhteja. Pelkkä hyvä (ehkä itse tehty?) jäätelö jonkun marjakastikkeen kanssa menisi itselleni helpommin.

Kyllä minä ainakin ravintolassa syön fondanttia jälkiruuaksi. 🤔

Vierailija
7/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Letut blinien jälkeen on liikaa. Liian raskasta. Suosittelisin jotain raikasta. Sitruunasorbettia, mangovaahtoa tms.

Totta! Ajattelin itsekin samaa. 

Blinit ja letut ovat tavallaan niin lähellä toisiaan. 

En ole koskaan tehnyt sorbettia, mutta kai se luonnistuu. Olen sellainen perushyvä kokkaamaan ja onnistun aina uusissakin kokeiluissa.  Yleensä kuitenkin kokkaan vain aika perusjuttuja. Sitruunasorbetti kuulostaa tosi hyvältä tähän päätteeksi. 

Googlaan, kiitos ehdotuksesta.

Vierailija
8/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 2 vuotta.

Alkupalaksi katkaraputempuraa, pääruoaksi sahramirisottoa ja lohta.

Mies tekee nuo ja jälkiruoka jäi minun harteille :D

Mä oon niin rakastunut :) Säkin varmaan oot?

Tämä ei liitty varsinaisesti aiheeseen, mutta niin ihanaa... voi kun kaikilla olisi sama: rakkautta, rakkautta, rakkautta vain. 

Vierailija
9/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tapauksessa lettuja blinien jälkeen vaan jotain rakenteeltaan ihan erilaista! Kevyempää.

Vierailija
10/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä olisi raikas ja hyvä jälkiruoka.

1 prk vispikermaa

1 prk mascarponea

1/2 dl tomusokeria

Marjoja

Keksimuruja

Kinuskikastiketta

Vatkaa kerma, laita mascarpone ja sokeri joukkoon. Sekoita tasaiseksi.

Laita kaikkia ainesosia vuorotellen jälkkärikulhoon. Keksimurut, vaahto, marjat ja kinuskikastiketta.

On hyvää.

Ihania juhlia.

Vierailija
11/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä olisi raikas ja hyvä jälkiruoka.

1 prk vispikermaa

1 prk mascarponea

1/2 dl tomusokeria

Marjoja

Keksimuruja

Kinuskikastiketta

Vatkaa kerma, laita mascarpone ja sokeri joukkoon. Sekoita tasaiseksi.

Laita kaikkia ainesosia vuorotellen jälkkärikulhoon. Keksimurut, vaahto, marjat ja kinuskikastiketta.

On hyvää.

Ihania juhlia.

Kuulostaa hyvältä, mutta mies on nirso "mössöruokien" suhteen..

Vierailija
12/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se sorbetti miehen mielimarjoista tai -hedelmistä. Tee sorbetille ja jätskille kori mantelilastuista, jotka paiston jälkeen jäähdytetään muotoonsa. Koristele mintun lehdellä tmv. Hyvää ja kaunista!

Vierailija
13/13 |
07.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen suklaa fondantin niin kuin galluppi sanoo, mies on salimake joten tuhdit jälkkärit ei ole ongelma.