Lukulasit
Riittääkö teille ns. tiimarilasit vai oletteko istaneet ne optikolta? Itsellä tiimarista muinoin ostetut +1,5 ja jotenkin sattuu silmiin lukea niillä 😵
Kommentit (10)
En ole uskaltanut sellaisia käyttää.
Ihan liikkeestä ostetut laist mulla.
Mun miehellä on kyllä niitä tiimarilaseja. Tosin ostettu jostain muusta halpa liikkeestä, kun tiimarit on lopetettu.
Käytän ns. tiimarilaseja harvoin, esim. kun käyn jossakin konsertissa ja haluan vain nopeasti lukea ohjelman. Tai kun haluan nähdä ravintolassa laskun loppusumman ennen kuin kuittaan sen.
Kun luen pidempää tekstiä, ehdottomasti silloin lukulasit omilla vahvuuksilla. Vasemmalla ja oikealla silmälläni on vielä eri vahvuiset linssit.
N 65 v
"Tiimarin" lasit riittää, jos molempiin silmiin käy saman vahvuiset lasit ja jos ei ole hajataittoa. Itselläni on hajataittoa ja eri vahvuiset linssit silmille, "Tiimarilaseilla" voin hyvin lyhyen aikaa lukea mutta pidempiaikaiseen lukemiseen tarvitsen ihan optikon määräämät lasit.
Näkö on sen verran arvokas asia, että kannattaa huolehtia. Monessa paikassa optikon tarkastus on maksuton.
Nissenillä on ollut halvimmat lasit. Kehykset on halvimmat, mutta itse lasit on yhtä ammattitaitoisesti tehty kuin muuallakin.
Olen käynyt mittauttamassa näköni optikolla n. vuoden välein, mutta ostan lukulasini ebaystä ja Kiinan nettikaupoista. Ensin oli +1.5, mutta nykyään +2.0 lasit.
Oon käyttänyt Tiimareita jo vuosia. Silmälääkäri sanoi, että se on ihan ok. Turja hankkia satasten laseja, ei ne ole yhtään sen parempia. Tottakai optikot yrittää niitä myydä.
Olen käyttänyt Tiimarilaseja jo monta vuotta. Kävin näöntarkastuksessa joka maksoi 10€ pari vuotta sitten ja koska molemmissa silmissä oli samat arvot jatkoin halpislasien käyttöä. Vahvuus nyt 2,5. Jossain vaiheessa varmaan hankin 2-tehot.
Koska kannattaa hommata lukulasit? Olen 53v ja näen vielä lukea esim kirjoja ihan hyvin mutta vaikka lääkepurkkien pientä tekstiä ei enää erota.
Vierailija kirjoitti:
Koska kannattaa hommata lukulasit? Olen 53v ja näen vielä lukea esim kirjoja ihan hyvin mutta vaikka lääkepurkkien pientä tekstiä ei enää erota.
Ei laseja pidä hankkia, jos ilmankin näkee.
Mitä on tiimarilasit?? Drinkkilasitko xD