Pimeys, vit*u että ahdistaa taas.
Vittu että tämä pimeys, synkkyys ja kylmä ahdistaa vuosi vuodelta enemmän, väsyttää mitään ei jaksaisi eikä viitsisi tehdä, työt on perseestä ja maistuu paskalta, ei vaan kiinnosta yhtään.
Vuosi vuodelta menee vaan huonompaan suuntaan.
Voisipa vain mennä talviunille ja herätä taas huhti-toukokuu vaihteessa.
Kommentit (23)
Ja jouluvalot kotiin. Kirkasvalolampun ja b-vitamiinien lisäksi.
Minua taas ahdistaa keväästä syksyyn jatkuva lähes ympärivuorokautinen valoisuus. Olen paljon leppoisammalla mielellä nyt kun alkaa olla pimeämpää. Minua tuo ei haittaa, sillä en vietä päiviäni sisätiloissa koska teen ulkotöitä vuoden ympäri.
Onko v**tuksen syynä sittenkin inhottava työ eikä niinkään pimeys..? Hae uutta duunia jos pystyt.
Mulla on sama tilanne, kaamosaika on vuosi vuodelta pahempi. Kirkasvalo sekä kotona että töissä helpottaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ahdistaa keväästä syksyyn jatkuva lähes ympärivuorokautinen valoisuus. Olen paljon leppoisammalla mielellä nyt kun alkaa olla pimeämpää. Minua tuo ei haittaa, sillä en vietä päiviäni sisätiloissa koska teen ulkotöitä vuoden ympäri.
Sama täällä. Piristyn heti kun tulee syksy. Mutta ymmärrän kyllä myös ap:tä. Ei ole helppoa ei. Ja monta kuukautta vielä olisi tätä pimeyttä ja kylmyyttä tarjolla. Olisiko joku kiva harrastus jota voisit tehdä?
Nautin hämäryydestä ja pimeydestä! On aivan ihana töiden jälkeen möllöttää kotona, laittaa takkaan ihana tuli, katsella sitä, lukea ja juoda lämmintä.
En tarvitse mitään kirkasvalolamppuja tai muita juttuja, vaan hämäränhyssy on parasta. Viikonloppuna olin monta tuntia pihalla, lauantaina fillaroimassa ja eilen haravoimassa pihan loput lehdet. Jouluna lähdemme taas lappiin ja sen ihanaan kaamokseen. Voiko parempaa enää ollakaan?
Aika menee nopeasti. Ennen kuin huomaatkaan, on taas kevät.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Olen niiin täynnä energiaa nyt pimeällä säällä, kunpa olisi tällaista aina - on niin tunnelmallista ja kaunista, voi poltella kynttilöitä ja laittaa valoja parvekkeelle, oikein sielu lepää.
Kesällä kärsin tosi paljon valoisuudesta ja kuumuudesta ja näen joka yö aivan kammottavia painajaisunia, herään sydän pamppaillen ja paha olo kestää pitkään.
Ulos menen kesällä aina 50:n suojakerroksen kanssa ja mahdollisimman myöhään, kun ei ole enää niin kuuma, jollei ole pakko lähteä aikaisemmin sinne kuumuuteen kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Aika menee nopeasti. Ennen kuin huomaatkaan, on taas kevät.
En halua kevättä, haluan joulun.
Jonkin tutkimuksen mukaan miehet kestää paremmin syksyn kuin kevään masennuksen, naisilla toisinpäin.
Pitää vain ajatella että Suomessa on ne neljä vuodenaikaa, ainakin toistaiseksi jollei ilmastomuutos tulevaisuudessa niitä muuta jotenkin. Toista vuodenaikaa seuraa aina toinen. Ei jää pysyvästi pimeää, eikä valoisaa vaan se vaihtelee.
Luultavasti aloittajalla on joku muu syy ahdistukseen kuin pimeys tai vuodenaika tms. On vain hyvä syyttää vaikka pimeyttä omista ongelmista jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Olen niiin täynnä energiaa nyt pimeällä säällä, kunpa olisi tällaista aina - on niin tunnelmallista ja kaunista, voi poltella kynttilöitä ja laittaa valoja parvekkeelle, oikein sielu lepää.
Kesällä kärsin tosi paljon valoisuudesta ja kuumuudesta ja näen joka yö aivan kammottavia painajaisunia, herään sydän pamppaillen ja paha olo kestää pitkään.
Ulos menen kesällä aina 50:n suojakerroksen kanssa ja mahdollisimman myöhään, kun ei ole enää niin kuuma, jollei ole pakko lähteä aikaisemmin sinne kuumuuteen kärsimään.
Ja jatkan - se joka sanoo, että osta pimennysverhot, mulla on ne, mutta ovat tosi hiostavat koska toinen puoli muovitettu. Lisäksi valo tulvii kesäöinä ylhäältä verhonipsujen välistä inhottavasti.
Vierailija kirjoitti:
Jonkin tutkimuksen mukaan miehet kestää paremmin syksyn kuin kevään masennuksen, naisilla toisinpäin.
Höpö höpö - tunnen monta naista ja itsekin olen, joille kesän kuumuus on yhtä kuritusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko v**tuksen syynä sittenkin inhottava työ eikä niinkään pimeys..? Hae uutta duunia jos pystyt.
Taitaa Ap:llä olla päänsä sisällä pimeyttä - minulla on valoisaa pääni sisällä ja mieleni on oikein hyvä Jeesuksen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Inhottaa myös katsoa melkein alastomia ihmisiä aina kesän kuumuudessa - mielestäni kukaan ei ole kaunis tai komea liian vähissä vaatteissa. Säädyllinen pukeutuminen on silmälle mieluisinta, alaston iho ällöttää.
Kesällä miehille kesäpaidat ja kevyet pitkät kesähousut, naisille kaunis pitkähkö liehuva leninki tai hame ja korkokengät tai ainakin pitkät kesähousut kauniin puseron kanssa. Kesähattujakin kannattaisi kuumalla pitää.
Ennen ihmiset pukeutuivat niin kauniisti, vanhoissa elokuvissa oikein silmä lepää, kun ihmiset ovat sporttisia ja kauniin peittävän, mutta kesäisesti pukeutuneita.
Olenkohan ainoa, joka olen tätä mieltä?
Kyllä kesä valoisa ja lämmin on parasta.
Viime kesänäkin tein koko kesäloman rakennushommia aamu 7stä ilta 9ään ja töiden jälkeen aina kun olin kotona.
Voi olla että sekin verotti voimia, mutta jotenkin on synkkä olo, mikään ei kiinnosta, mitään ei jaksaisi tehdä kuin väkisin.
Kesällä käytiin vielä illalla polkupyörillä uimassa lämpiminä päivinä ym.
Loka - huhtikuu välin kun saisi olla jossain lämpimässä, selkäkin on taas kylmällä niin jumissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.
Inhottaa myös katsoa melkein alastomia ihmisiä aina kesän kuumuudessa - mielestäni kukaan ei ole kaunis tai komea liian vähissä vaatteissa. Säädyllinen pukeutuminen on silmälle mieluisinta, alaston iho ällöttää.
Kesällä miehille kesäpaidat ja kevyet pitkät kesähousut, naisille kaunis pitkähkö liehuva leninki tai hame ja korkokengät tai ainakin pitkät kesähousut kauniin puseron kanssa. Kesähattujakin kannattaisi kuumalla pitää.
Ennen ihmiset pukeutuivat niin kauniisti, vanhoissa elokuvissa oikein silmä lepää, kun ihmiset ovat sporttisia ja kauniin peittävän, mutta kesäisesti pukeutuneita.
Olenkohan ainoa, joka olen tätä mieltä?
Olet, naiset ovat yleensä kauneimmillaan alasti.
Syö vitamiineja. Oletko kuullut kirkasvalolampuista? Olisikohan sellaisesta apua..