Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kehuu että hän on niin taitava ompelija että ompeli tyttärilleen tossutkin kouluun.

Vierailija
02.11.2019 |

Onks mahdollista tavallisella ompelukoneella tossuja tehdä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisista tossuista nyt on kyse?

Vierailija
2/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisätossuista. En oikein usko että pystyisi siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huopaisia, villaisia, kankaisia ja nahkaisia sisätossuja ja aamutossuja voi tehdä ihan tavallisella ompelukoneella. Espadrillokset voi tehdä käsin neulalla.

Vierailija
4/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pystyy.

Vierailija
5/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan niitä tehdä vaikka millaisia. Tämmönen tumpelompikin ompelija on onnistunut. :D

Vierailija
6/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lyhensin tyttäreni vanhojentanssimekon helman. Oli muuten melkoinen homma, kun siinä oli se varsinainen kangas ja vuori, ja molemmat olivat lähtökohtaisesti kierot. Eli piti mitata, minkä verran mistäkin kohdasta pitää lyhentää, että kumpikin helma on tasapitkä. Tyttö osti mekon käytettynä, joten en tiedä, oliko kiinalaiset tehneet siitä helmasta kieron vai oliko joku poropeukalo lyhentänyt sen kieroksi.

Olisin kyllä osannut tehdä vanhojentansseihin sopivan mekon ihan alusta astikin itse, mutta aikaa ei juuri silloin moiseen projektiin ollut. Ja ei, minulla ei ole minkään sortin ompelijakoulutusta. Peruskoulun käsityötunneilta olen oppini saanut. Oli hyvä opettaja. (Kiitos, Leena)

Vierailija
7/7 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini on taitava ompelija, on ollut ammattiompelijakin, ja tämä ei ole ollut pelkästään myönteinen asia. Lastensa vaatteet teki itse, esim. farkkujen ostaminen ei tullut kyseeseen. Puolisoni yläastevuodet: farkut EI, äidin tekemät suorat housut ne olla pitää. Melkoisen elämänkoulun tarjoili pojalleen, ja edelleen muistelee tyytyväisenä kuinka kaikki vaatteet jaksoi ommella itse...

Yksi mieheni hienoimpia piirteitä on hänen hyvä ihmistuntemuksensa, tunneäly ja taito kohdata ihmiset. Ehkäpä siitä on kiittäminen anoppia ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän