Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtehtävät erilaisia kuin mitä suullisesti on luvattu

Vierailija
30.10.2019 |

Sain uuden työpaikan. Ennen työsopimuksen allekirjoittamista minulle kerrottiin kahteen kertaan, että työni ei sisällä asiakaspalvelua ellen itse niin välttämättä halua. Kerroin molemmilla kerroilla, että en ole kiinnostunut asiakaspalvelusta ja tämä oli kuulemma ok. Nyt töiden alkaessa minulle on kerrottu, että tilanne on nyt työpaikalla muuttunut ja itse asiassa sitä asiakaspalveluakin on "välillä". Työsopimuksessa työtehtävinä lukee "toimiston työtehtävät" ja vielä tarkennettu erään spesifin osa-alueen työtehtäviä, joita tulisin tekemään. Mutta periaattessahan tuo asiakaspalvelu sisältyy noihin "toimiston työtehtäviin", vaikka minulle on suullisesti sanottu muuta ja toteltava nyt on vain, eikö niin?

Asiakaspalvelussa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta tämän alan asiakaspalvelu on todella haastavaa ja nopeatempoista. Pelkään myös, että tämä "välillä" on sitä, että olen päivittäin asiakaspalvelussa. Tällä hetkellä on tavallaan kusetettu olo ja melkein haluaisin koeaikapurun, koska nimenomaan en halunnut tämän alan asiakaspalvelutehtäviin.

Vinkkejä? Muita samassa tilanteessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka ei kelpaa, hae uutta. Ei kai siinä sen kummempaa.

Vierailija
2/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että valitsivat henkilön, jota asiakaspalvelu ei kiinnosta. Onko alalla tai paikkakunnalla työvoimapula?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa, että valitsivat henkilön, jota asiakaspalvelu ei kiinnosta. Onko alalla tai paikkakunnalla työvoimapula?

On jonkin verran työvoimapulaa kyllä ja kyseiseen työhön vaaditaan tietty koulutustausta ja kokemus. Mutta vähän juu itsestäkin vaikuttaa oudolta.

Vierailija
4/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksessa oli maininta asiakaspalvelusta koska osasit ilmoittaa että et halua tehdä sitä?

Vierailija
5/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikapurku, koska työtehtävät eivät ole sitä, mistä on sovittu. Työnantajalla on mahdollisuus muuttaa työnkuvasi asiakaspalveluttomaksi, jos haluavat sinut pitää.

Vierailija
6/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suullinen sopimus  on aika vaikea osoittaa todeksi. Onnea kuitenkin työpaikasta, tulijoita sinunkin paikallesi varmasti löytyy, jos ei kelpaa

Vierailija
7/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoituksessa oli maininta asiakaspalvelusta koska osasit ilmoittaa että et halua tehdä sitä?

Ei ollut mainintaa, mutta osasin kysyä sitä itse, koska monessa samankaltaisessa paikassa asiakaspalvelua sisältyy työtehtäviin. Olisin jättänyt hakematta tätä paikkaa, jos olisin tiennyt etukäteen, että oikeasti sitä kuuluu tähänkin työhön. Ap

Vierailija
8/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suullinen sopimus  on aika vaikea osoittaa todeksi. Onnea kuitenkin työpaikasta, tulijoita sinunkin paikallesi varmasti löytyy, jos ei kelpaa

Näinhän se on.

Lähinnä mietin vain, että onko se ollut jo alkuvaiheessa tiedossa, mutta on mieluummin sanottu minulle, että asiakaspalvelua ei ole. Rekry vie molempien osapuolten aikaa ja ikävää, jos heti tulee sellainen olo, että tämä työ ei ole sitä mitä hain. Ap

Vierailija
9/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako koeaikapurun tehdä lähes mistä syystä vain? Molemmin puolin eli sekä työnantaja+työntekijä?

Vierailija
10/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuulostaa aika hepposelta. Minut palkattiin yritykseen layout- ja putkistosuunnittelijaksi mutta olenkin sitten tehnyt pelkästään prosessisuunnittelua sekä jonkin verran mekaniikkasuunnittelua.

Olisit iloinen että on töitä? Ehkä tilanne työpaikalla taas muuttuu ja asioita voidaan viedä siihen suuntaan että sinulla vähemmän asiakaspalvelua. Kannattaa avata suunsa ja esittää toiveita, ainakaan ne ei toteudu jos et sano mitään.

Vierailija
11/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako koeaikapurun tehdä lähes mistä syystä vain? Molemmin puolin eli sekä työnantaja+työntekijä?

Joku muu osaa varmasti vastata tähän. Itse tiedän, että ainakaan syrjivä syy ei ole pätevä syy. Syrjivä syy on esim raskaus. Ap

Vierailija
12/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuulostaa aika hepposelta. Minut palkattiin yritykseen layout- ja putkistosuunnittelijaksi mutta olenkin sitten tehnyt pelkästään prosessisuunnittelua sekä jonkin verran mekaniikkasuunnittelua.

Olisit iloinen että on töitä? Ehkä tilanne työpaikalla taas muuttuu ja asioita voidaan viedä siihen suuntaan että sinulla vähemmän asiakaspalvelua. Kannattaa avata suunsa ja esittää toiveita, ainakaan ne ei toteudu jos et sano mitään.

Tietenkin työpaikan saaminen on mukava asia! Ja tilanteet voivat aina muuttua toki. Mutta mitä olisit itse mieltä, jos sinulle olisi sanottu ennen töiden alkua, että prosessisuunnittelua et ainakaan joudu tekemään. Ja olisit tehnyt prosessisuunnittelua aikaisemmin ja tietäisit ettet pidä siitä eikä se sovi sinulle. Ja sitten päivittäin prosessisuunnittelisit kuitenkin?

Ja edelleen, itse asiakaspalvelu ei ole minulle ongelma, koska olen sitä tehnytkin kaikissa työpaikoissani, mutta tämän alan asiakaspalvelu on ihan eri asia ja asiakkaat usein jo valmiiksi huonolla tuulella.

Ap

Vierailija
13/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikapurku on pelkkä ilmoitusasia. Sitä ei sen kummemmin tarvitse perustella kumpi osapuoli tahansa sen tekeekin.

Toki te-toimisto kyllä lyö karenssin siitä hyvästä jos näin menee tekemään. Poikkeuksena tietenkin jos vaikkapa sairaslomatodistuksella voi osoittaa, että työssä oli perustavaa laatua olevia ongelmia.

Vierailija
14/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele siitä, voihan sitten myöhemmin järjestyä kuten alun perin puhuttu, mutta ei tuolle oikein mitään voi tai hyödytä, vaikka toki suullinen on sitova tottakai, joten kannattaa pitää se agendassa ja varmistaa hetimmiten tilapäisjärjestelyksi, koska muutoin voi lipsahtaa siihen, että tulet hyväksyneeksi muutetun toimenkuvan. 

Vierailija
15/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustele siitä, voihan sitten myöhemmin järjestyä kuten alun perin puhuttu, mutta ei tuolle oikein mitään voi tai hyödytä, vaikka toki suullinen on sitova tottakai, joten kannattaa pitää se agendassa ja varmistaa hetimmiten tilapäisjärjestelyksi, koska muutoin voi lipsahtaa siihen, että tulet hyväksyneeksi muutetun toimenkuvan. 

Joo, pitää ottaa puheeksi kyllä vielä toisenkin kerran. Ja sen tietysti näkee seuraavina viikkoina kuinka paljon niitä uuden suunnitelman mukaisia työtehtäviä on. Ap

Vierailija
16/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalla taitaa tosiaan aina olla parempi käsi tällaisissa tilanteissa. Voidaan aina vedota muuttuneisiin olosuhteisiin, tilapäisyyteen jne. Kivaahan se ei ole jos omalle kohdalle sattuu.

Vierailija
17/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeaikapurku on pelkkä ilmoitusasia. Sitä ei sen kummemmin tarvitse perustella kumpi osapuoli tahansa sen tekeekin.

Toki te-toimisto kyllä lyö karenssin siitä hyvästä jos näin menee tekemään. Poikkeuksena tietenkin jos vaikkapa sairaslomatodistuksella voi osoittaa, että työssä oli perustavaa laatua olevia ongelmia.

Kyllä laki yhä vaatii koeaikapurulle perusteet, jotka eivät saa olla lainvastaiset. Ihmeesti porukka olettaa, että sopimuksen kuin sopimuksen voi purkaa noin vain. Ei se työsopimus ole sen kummenpi kuin vuokrasopimuskaan, molemmissa tarvitaan purkamiseen lainmukaiset perustelut.

Vierailija
18/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä laki yhä vaatii koeaikapurulle perusteet, jotka eivät saa olla lainvastaiset. Ihmeesti porukka olettaa, että sopimuksen kuin sopimuksen voi purkaa noin vain. Ei se työsopimus ole sen kummenpi kuin vuokrasopimuskaan, molemmissa tarvitaan purkamiseen lainmukaiset perustelut.

Voiko perustelu olla esimerkiksi vain että ei viihtynytkään paikassa? Vaikka työ olisi juuri sitä mistä on sovittu? Tai esim että työtunteja on liikaa? :D

Vierailija
19/19 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos työpaikka ei kelpaa, hae uutta. Ei kai siinä sen kummempaa.

En oo varmasti ainoa kenestä tuntuu tältä, mutta töiden hakeminen on tosi rankkaa. Nykyään varsinkin kun käytetään paljon rekryfirmoja, niin työnhakuprosessi kestää helposti kuukauden. Haastatteluita voi olla kolme kappaletta ja joka vaiheen välissä olet ikään kuin välitilassa, kun et tiedä jatkuuko hakuprosessi vai ei ja pitäisikö alkaa katsella jotain toista paikkaa. Et ehkä tarkoittanut kommenttia sillä tavalla, mutta jäi vähän olo niin kuin miekestäsi työpaikan löytäminen olisi jokin kevyt ja helppo homma.