Palaute on käsitelty sisäisesti
Oletteko huomanneet, että monet yritykset vastaavat näin asiakaspalautteisiin, jotka koskevat jonkun työntekijän toimintaa? Monet kyselevät vielä jälkeenpäin, tuliko työntekijälle mitään seuraamuksia tai miten asian keskustelitte.
Nämä asiat ovat kuitenkin salassapidettäviä asioita ja menevät työntekijän yksityisyyden alle. Myös GDPR on tiukentanut otettaan näistä. Itse työskentelen julkisessa liikenteessä, ja ohjeistus on, että kaikkiin asiakaspalautteisiin, jotka koskevat työntekijää, on vastattava näin.
Monesti vielä kysellään jälkikäteen asian perään, mutta emme välttämättä vastaa, koska meidän näkökulmastamme katsottuna asia on käsitelty. Periaatteessa työntekijöiden nimetkin on GDPR:n alaista tietoa. Työntekijän ei tarvitse nimeään kertoa asiakkaalle.