Korva alkoi yhtäkkiä kohista
Mikähän tämmöinenkin on. :(
Istuin rauhassa keittiössä ja ykskaks korva(t) menivät kuin lukkoon. Painelin korvia ja heiluttelin päätä, mutta ei auttanut. Menin ulos kävelylle, että ehkä ulkoilma jotenkin avaisi ne. Ei avannut.
Sisääntullessa hoksasin, että päässä kohisee. Tarkemmin sanoen toisessa korvassa. Tällä korvalla en nyt kuule kuin huonosti. Kuuntelen radiosta musiikkia ja se soi vain toisessa, ei-kohinakorvassa. Kuuntelen siis ihan radion kaiuttimesta, mitään korvanappeja tai kuulokkeita en ole käyttänyt.
Mittasin verenpaineen, joka oli ihan ok. (Olen lukenut, että kohonnut vp voi aiheuttaa kohinaa.)
Onko muilla tämmöisestä kokemusta? Meneeköhän ohi? Nyt siis ollut jo n. 4-5 tuntia.
Kommentit (15)
Oisko vaikkua korvassa? Mulla on tinnitusta. Vähän kuin heinäsirkkojen siritystä.
Mulla tuli pari päivää sitten ihan samanlainen kohtaus ja säikähdin toden teolla! Mikään ei auttanut. Aamulla sitten heräsin ja edelleen kohina kuului ja ikään kuin lukossa molemmat korvat. No sitten päivän mittaan tuli kurkkukipu ja nuha. Otin buranan 400 mg. Tämä olo kesti alle kaksi päivää!
Nyt ei ole enää nuha eikä kurkkukipua, mutta korvissa on lievää tinnitusta vielä. Ei kuitenkaan enää kohinaa eikä tunnetta, että olisivat lukossa.
Tosi outo juttu. Ikinä aiemmin ei ole ollut tuollaista!
Kokeile sinäkin tulehduskipulääkettä eli esim. Burana. Huom! En ole lääkäri ja kerroin vain omasta kokemuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Oisko vaikkua korvassa? Mulla on tinnitusta. Vähän kuin heinäsirkkojen siritystä.
No ei ole vaikkua. Eikä ole aiemmin ollut tämmöistä, ei mitään innitusta vaan ihan kohinaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli pari päivää sitten ihan samanlainen kohtaus ja säikähdin toden teolla! Mikään ei auttanut. Aamulla sitten heräsin ja edelleen kohina kuului ja ikään kuin lukossa molemmat korvat. No sitten päivän mittaan tuli kurkkukipu ja nuha. Otin buranan 400 mg. Tämä olo kesti alle kaksi päivää!
Nyt ei ole enää nuha eikä kurkkukipua, mutta korvissa on lievää tinnitusta vielä. Ei kuitenkaan enää kohinaa eikä tunnetta, että olisivat lukossa.
Kokeile sinäkin tulehduskipulääkettä eli esim. Burana. Huom! En ole lääkäri ja kerroin vain omasta kokemuksesta!
Kiitos tästä kommentista! Minäkin otin jo buranaa ja yöksi varmaan lisää. Huomasin kanssa, että alkaa olla vähän sellainen olo kuin flunssa tuloillaan. Eli ehkä se oireilee nyt näin. Kummallinen juttu kyllä, ei ikinä ole tämmöistä 'flunssaoiretta' ollut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tästä kommentista! Minäkin otin jo buranaa ja yöksi varmaan lisää. Huomasin kanssa, että alkaa olla vähän sellainen olo kuin flunssa tuloillaan. Eli ehkä se oireilee nyt näin. Kummallinen juttu kyllä, ei ikinä ole tämmöistä 'flunssaoiretta' ollut.
Ap
Toivottavasti sullakin menee nopeasti ohi! Joo, ei ikinä ole minullakaan tällaista ollut. Mies epäili josko olisi influenssa, onneksi ei ollut. Mutta todella hyvin kummallinen juttu kaiken kaikkiaan. Terveyttä sinne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole vaikkua. Eikä ole aiemmin ollut tämmöistä, ei mitään innitusta vaan ihan kohinaa.
Mistä tiedät ettei ole vaikkua? Korvassa voi olla syvällä ihan järkyn isoja vaikkupalleroita jotka puoliksi irrotessaan haittaavat kuuloa ja aiheuttavat kohinaa.
Kroonisesta korvakäytävätulehduksesta kärsivänä tollainen kohina ja lukkiutumisen tunne tulee kun korva täynnä kökköä ja vaikkua.
Mulla oireili korvatulehdus tuollaisena kohinana. Jos ei mene aamuun mennessä ohi, kävisin lääkärissä.
Minulla alkoi korvassa kuulumaan suhiseva tykytys pulssin mukaan aina kun menin makuuasentoon, onneksi meni kuitenkin ohi itsekseen kun eihän sellaisen kanssa olisi voinut nukkua saati elää.
Jos on alipainetta korvissa, ota nenästä kiinni ja puhalla. Huom varovasti. Flunssan aikana korvat voi vinkua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oireili korvatulehdus tuollaisena kohinana. Jos ei mene aamuun mennessä ohi, kävisin lääkärissä.
Okei, semmoinen mahdollisuus sitten vielä. Kävin eilen uimassa ja korvaan saattoi tietysti mennä vettä. Mutta korvat menivät siis tänään yhtäkkiä lukkoon ja kohina alkoi toisessa.
En tiedä. Kehossa tapahtuu joskus outoja juttuja ilman selkeää syytä.
Muutamia vuosia sitten itselläni alkoi tinnittää täysin yhtäkkiä, kovaa ja lopulta niin kuin olisi ollut jotain melodista terävää musiikkia täysillä. Samalla silmissä sumeni, en pystynyt puhumaan (muistaakseni yritin mutta oli kuin olisin ollut ihan sekaisin) ja liikuin kumarassa hapuillen eteeni. Kestiköhän tuo jonkun minuutin, hiljeten loppua kohti. Oli kauhea pelko että nyt tapahtui jotain lopullista mutta pystyinkin heti puhumaan ja olemaan täysin normaalisti. En mennyt edes lääkärille, olisi varmaan pitänyt.
Mutta tämä ei ole toistunut ja olen ollut terve. Mikä lie oli, tietääkö joku? Epileptinen kohtaus voisi olla, mutta voiko se tulla vain kerran ja olla taas vuosia ilman oireita?
menieren tautisena kohinat ja tinnitus kulkenut elämässä mukana jo vuodesta -86 .en anna haitata elämää , älä anna sinäkään.jos korvissa kohisee , mitä sitten.?
Uppendal