Verenvuotoa ja tiputtelua ovulaatiosta saakka
Hei,
Mietin onkohan kenelläkään ollut samankaltaista kokemusta. Olen siis raskaana 4 + 4 eli hyvin alussa, tiedän tarkalleen milloin minulla oli ovulaatio, sillä raskaus on saanut alkunsa inseminaatiolla. Minulla alkoi jo neljän päivän kuluttua ovulaatiosta tiputteluvuotoa ja ennen raskaustestin tekoa (jonka tein 13 vrk ovulaatiosta) oli tullut verta ehkä 4 kertaa..? Verta on siis tullut vähän pönttöön saakka vessassakäynnin yhteydessä.
Luulin aluksi, että minulla alkoikin kuukautiset, mutta tein testin sitten myöhemmin kun tuli vaan sellainen olo. Verta tulee nyt lähes päivittäin, on tullut viikon verran. Ei joka vessakäynnillä kuitenkaan, mutta useamman kerran päivässä ja siteeseen tiputtelee jonkinverran. Veri on yleensä tummanruskeaa, muutaman kerran ollut kirkkaampaakin.
Koko aika on sellainen olo, että joko menee kesken... mutta raskaustesti näyttää edelleen positiivista, kun tänään tein. Kipuja ei ole, vuoto on niukempaa kuin kuukautisissa ja sellaista "ohutta", jos ajattelee että kuukautisvuoto on aika paksua kun kunnolla alkaa.
Mietin, mistä vuoto voisi johtua.. olen toki selannut netistä keskusteluja ja sivustoja alkuraskauden verenvuodosta ja keskenmenoista, mutta minua eniten kummeksuttaa, kun vuotoa on tullut enemmän ja vähemmän sieltä suunnilleen ovulaatiosta saakka. Että eihän se silloin ole voinut keskenmenoa aloittaa, kun vasta hedelmöittynyt. Keskusteluista löytyy lähinnä kokemuksia vuodosta, joka on alkanut vasta n. 5-7 viikolla ja sitten esim. Mennyt kesken tai ei.
Tiedän, ettei kukaan pysty minulle kertomaan tietenkään mistä on kyse, mutta onko jollain ollut samankaltaista kokemusta ja mikä on selvinnyt vuodon syyksi?