apua pyydän, siitepölyallergia vauvalla?!
Heippa! Olen useaan otteeseen yrittänyt saada tietoa minkälaisia oireita siitepölyallergia aiheuttaa vauvoille?
onkohan täällä ketään kuka tietäis, omakohtaista kokemusta?
Vauvamme on nyt 4vko ollut nuhainen, jonka jälkeen alkoi löysä kakka ja nyt pylly on ihan punainen..kakkaa ei siis tule normaalia enemmän, se on muuttunut vain" ripuliksi" .
kiitos etukäteen avusta!
Kommentit (4)
mun pikkuveljellä oli vauvana aina nuha ja usein vatsa löysällä. johtui mitä todennäköisemmin maitoallergiasta. hassua mutta totta että se voi aiheuttaa tuota nuhaa!
toivottavasti pian selviäää mikä teillä on ja saatte oireet loppumaan!
sannuska ja jassu
meillä on jo maitoallergia..ja paljon muutakin..inhottavaa kun pikkunen on koko ajan kipeenä, käytiin lääkärissä joka määräsi antibiootit, räkä valuu kuitenkin vieläkin :(
meillä nyt puolivuotias poju ja keväällä kun kävimme korvatulehduksen jälkitarkastuksessa juttelimme lääkärin kanssa vauvamme " mystisistä oireista" .
Meillä oli aivastelua, varsinkin ulkoilun jälkeen, silmien hirveää hieromista, vaikka ei oltu väsyneitä ja nenästä valui kirkasta " nestettä" . En muista enää oliko jotain muutakin...
Meille määrättiin allergialääkettä, aerius-nimistä. Annostus alkaa vasta vuoden ikäiseistä, mutta lääkri sanoi että pienemmätkin voivat käyttää.
Lääkettä me käytimme ja minusta se auttoi. Lääkäri arveli että jos tilanne paranee niin tod.näk. on allergiasta kyse. kertoi myös että näin pieniltä on vaikea allergiaa testata kuin vaan kokeilla lääkettä. Nyt lääkettä ei käytetä eikä oireet kyllä ole palanneet. Tosin minullakin siitepölyallergia ja nyt jo hepottanut kummasti.
Eli näin meillä!
Viivi ja vaavi
en tiedä onko tämä totta mutta lääkäri sanoi meille juuri viime viikolla ettei oikein ole mahdollista että edes 1-v. tytöllämme voisi olla siitepölyallergiaa. perusteli sen niin että ei ole oikein voinut ehtiä altistua sillä lailla siitepölylle että olisi nyt voinut jo herkistyä.
meillä ollut yskää ja nuhaa ja rohinaa jo puolitoista kk ja ei mitään diagnoosia osaa terv.k. lääkäri antaa. vihdoin antoi lähetteen lastenlääkärille keskussairaalan lastenpolille (aika joskus 3-4 vko päästä). pakkohan se on saada selville mikä on kun toinen rohisee ja vinkuu vaan koko ajan.noh, meni vähän jo asian vierestä, mutta pointti siis se ettei lääkärin mielestä voisi olla näin pienellä allergiaa. ensin pitää tapahtua altistus. mutta jotenkin itse uskon allergiaan koska mullakin on ja veljelläni ja isälläni...
ootteko te käyny lääkärissä? kannattaa olla tiukkana ja vaatia lisätutkimuksia tai lähete lastenpolille jos ette siis käytä yksityisiä palveluita. ei mun mielestä ainakaan oo " normaalia" että vauva on yskäinen tai nuhainen kuukausikaupalla ja lääkäri vain sanoo ettei osaa antaa mitään diagnoosia. eikämeille osannut edes sanoa että milloin pitäs alkaa viimeistään huolestuun jos ei mee ohi.
sannuska ja jassu