Kotoa muutto
Rinkallinen vaatteita ja kanettava tietokone. Ikean kassillinen astioita ja toinen pyyhkeitä, verhoja, lakanoita yms. 2000 euroa ja täytyisi ostaa sänky tai ainakin patja sekä siivousvälineitä näin alkuun. Vuokra 500 euroa/kk.
Miten teillä?
Kommentit (11)
Opiskelijan tulot. Paljon minun täytyy jättää vararahastoa? Vuokravakuus on jo maksettu ja eka vuokra lähtee tuosta säästössä olevasta 2000 eurosta marraskuussa. Yritän myös saada vähän tuntitöitä heti kun muutan. Kotivakuutus? Liittymät maksavat 20 euroa/kk. Vesimaksu ja sähkö sisältyy vuokraan. Pesutupa maksaa erikseen, jos en hanki omaa.
ap
Onhan sulla mahdollisuus myös lainaan.
Osta käytettyjä kalusteita mutta älä tuhlaa.
Hyvin pärjäät.
Kyllä olen alkuun varovainen, ettei raha karkaa käsistä. Olen mieluummin ilman kalusteita kuin ostan huonoa, mutta joo katson käytetyt kalusteet, jos niistä sais esim kunnostamalla jotain sopivaa. Lainatakuu kannattaa varmaan ottaa, vaikka en olisi sitä heti nostamassa? On minulla myös työkalupakki ja polkupyörä, mutta ehkä tarvitsen myös kuukausilippua ainakin välillä.
ap
Siivousvälineet. Laittialasta (suihkun kuivaaminen ja lattiat voi pyyhkiä samalla lastalla rätin kanssa), lattiarätti, siivouskäsineet, mikrokuituliina, tiskiharja, tiskirättejä ja astianpesuainetta riittää?
ap
Mites tuo kotivakuutus? Kiitos muuten avusta. Kertokaa, jos olen ajatellut jotain aivan väärin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Siivousvälineet. Laittialasta (suihkun kuivaaminen ja lattiat voi pyyhkiä samalla lastalla rätin kanssa), lattiarätti, siivouskäsineet, mikrokuituliina, tiskiharja, tiskirättejä ja astianpesuainetta riittää?
ap
Entä imuri? Lisäksi vielä wc-aine ja ikkuna-/peiliaine + toinen tiskiharja lattiakaivon putsaukseen. Onko asunnossa jo vessaharja? Hyvin se menee :)
Alkuun en hanki imuria. Vessaharja listalle ja tutkin tuon lattiakaivon puhdistuksen. Olen pessyt huoneeni ikkunan tähän asti astianpesuainevedellä, vanhoista vaatteista tehdyillä rievuilla ja kuivannut sanomalehtipaperilla. Ostan vain astianpesuainetta ja pyykinpesuainetta shampoon, saippuan ja hammastahnan lisäksi. Eiköhän tämä puhtaus riitä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Alkuun en hanki imuria. Vessaharja listalle ja tutkin tuon lattiakaivon puhdistuksen. Olen pessyt huoneeni ikkunan tähän asti astianpesuainevedellä, vanhoista vaatteista tehdyillä rievuilla ja kuivannut sanomalehtipaperilla. Ostan vain astianpesuainetta ja pyykinpesuainetta shampoon, saippuan ja hammastahnan lisäksi. Eiköhän tämä puhtaus riitä?
ap
Laimenna astianpesuainetta vedellä sumutinpulloon, niin saat sillä pestyä vessanpytyn ja lavuaarin. Toimii hyvin myös keittiön pinnoilla. Muista ostaa myös lamppuja.
-Verhojen ja lamppujen asentamiseen tarttee jotain korkeampaa. Meillä oli tikkaat, toisen tytön muuttokuormaa ei mahtunut, mutta hällä oli ruokapöytä (torista, ilmainen), jolta ylettyi kattoon ja verhokiskoon.
-palovaroitin, jos kämpässä ei ole. Eivät maksa paljoa.
-sakset, monessa tarpeen
Vuokrasin kalustetun yksiön vaihto-oppilaaksi lähtevältä opiskelijalta. Omat kamat mahtui urheilukassiin. Ei ollut tietokonetta eikä telkkua mutta koneelle pääsi yliopistolla. Ja kirjastosta luettavaa. No tuo nyt oli sitä aikaa kun kännykät oli vielä älyttömiä.