Itse tehty kasvispihvi? Resepiti? Haluaisin oppia
Haluaisin korvata lihaa kasviksilla ja tätä tarkoitusta varten etsin pihvireseptiä. Syön lihaa ja kasviksia, mutta haluaisin pelkästä mielenkiinnosta kokeilla mihin asti kasviksilla pääsee. Voiko esim. hampurilaisissa käyttää kasvispihviä?
Kommentit (18)
Tottakai voi käyttää!
Raasta
Iso porkkana tai kaksi pientä
Pieni palsternakka
Pala kesäkurpitsaa
Lisää suolaa, valkopippuria ym. mausteita
Lisää pari kananmunaa
Muotoile pihvi ja paista Miedolla lämmöllä 10-15 minuuttia,jotta raaste ehtii kypsyä.
Hyvin voi. Hampurilaisiin kay myos portobello-sieni pihviksi. :)
Itse teen kikhernepihveja, samalla reseptilla kuin milla teen falafelit.
Ja joskus ihan ostan valmiita falafeleja ja laitan hampurilaispihvin/wrapin valiin.
Punajuuripihvejakin olen tehnyt, hampurilaisena sitten myos sinihomejuustoa ja tuoretta punasipulia.
Kasviksilla paasee hyvinkin pitkalle, esim pastat on helppo tehda ja kasvispasta tulee esim. herkkusienista tai feta-pinaattiyhdistelmasta. Tai ostat valmiita ravioleja kasvistaytteella ja teet itse tomaattikastikkeen.
Sitten olen tehnyt erilaisia kasviscurryja ja linssimuhennosta.
Ja siis me syodaan kanssa lihaa yhakin, mutta vaan kahtena paivana viikossa. :)
Tässä ohje:
Keitä muutama peruna.
Raasta porkkanoita.
Sekoita porkkanaraaste ja survotut keitetyt perunat. Lisää kananmuna (ei pakollinen) tilkka vettä, suolaa ja valkopippuria. Voit myös lisätä korppujauhoa (ei pakollinen) niin tulee enemmän.
Paista.
Nauti.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi käyttää!
Raasta
Iso porkkana tai kaksi pientä
Pieni palsternakka
Pala kesäkurpitsaa
Lisää suolaa, valkopippuria ym. mausteita
Lisää pari kananmunaaMuotoile pihvi ja paista Miedolla lämmöllä 10-15 minuuttia,jotta raaste ehtii kypsyä.
Jos on täysivegaani niin kananmunan voi korvata vaikka perunalla joka pitää sen kasassa jos ei pelkää hiilareita.
Kiitos kaikille tähänastisista resepteistä. Tulen myös kaikkia kokeilemaan jossain vaiheessa ja jossain muodossa.
ap.
Kovin kevyitä pihvejä. Onko nämä jotain laihduttajan pihvejä?
Proteiini loistaa poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohje:
Keitä muutama peruna.
Raasta porkkanoita.
Sekoita porkkanaraaste ja survotut keitetyt perunat. Lisää kananmuna (ei pakollinen) tilkka vettä, suolaa ja valkopippuria. Voit myös lisätä korppujauhoa (ei pakollinen) niin tulee enemmän.
Paista.
Nauti.
Maistuuko lihalta kun hampurilaista haukkaa?
Vierailija kirjoitti:
Hernerouhetta löydät kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Loistaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohje:
Keitä muutama peruna.
Raasta porkkanoita.
Paista.
Nauti.
Maistuuko lihalta kun hampurilaista haukkaa?
Ei maistu. Tietenkään. Kun ei siinä lihaa ole eikä edes yritä olla. Mutta hyviä on, voin vakuuttaa.
Katso soppa.fi siellä oli ihanan kuuloinen herneestä valmistettu kasvispihviresepti....
Minä teen välillä "ruishampurilaisia" bataattipihveillä. Pihveihin yksi bataatti, joka kuoritaan, paloitellaan, keitetään ja muussataan. Vähän riisiä (halutessa myös linssejä), mausteita maun mukaan, ripaus öljyä, vähän korppujauhoja tms. vastaavaa. Tästä mössöstä muotoillaan pihvejä, jotka uuniin 20+10min. Sitten vain paahdan ruisleivät ja kokoan kuin hampurilaisen.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ruokavalio ei varmaan koostu pelkistä kasvispihveistä. Ei ihminen kuole jos se joskus syö hampurilaisen minkä sisällä on kasvispihvi.
ja jos noita pihvejä tosiaan tekee esim. kikherneistä, niin kyllä on proteiinia oikein hyvin.
Jossain riisihiutalepaketissa on hyvä ohje. Ja ohje kuin ohje niin lisää fetaa, tulee hyvää.
Kirjoita hakusanaksi kasvispihvi ja saat netistä liudan reseptejä. Helpommin ja varmempia kuin konsanaan täältä.
Vierailija kirjoitti:
Iske mukaan pari juustosiivua ja paista kananmuna, niin johan on protskua.
Yllättävän hyvä:
Persiljasilppua, tillisilppua kananmunaa, suolaa.
Isommalle porukalle tulee tosin kalliiksi, ellei kasvata yrttejä itse, kuten reseptin antaja teki.
Minä myös!
Kaupasta saadut pakastetut eivät ole hyviä sekä ovat kalliita.