Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MAALISKUISTEN VIIKONLOPPUHÖPINÄT (pe-su)

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum]http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7443531&p=3&tmode=1&smode…

Jaa... Nooa hermostuikin jo, täytyy taas juosta...

Vierailija
2/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehtinyt. mies on ollu iltavuorossa ja kolmen lapsen kanssa yksin aikuisena päivät on aika tohinaa ; )

Joel on vielä nukkunut melko erikoisesti päiväunia joten...taitaa olla jotain uuden rytmin hakua kun on nukkunut päivät miten sattuu. yöt sentään nukkunu entisellä hyvällä kaavalla vaikka pientä nuhaa olikin. tosin toissayönä hän söi taas 2 kertaa normaalin yhden syöttökerran sijaan. viimeyö taas meni 21,30-07 unta ja 3,30 hän söi. nyt ei oo enään sitäkään vähää nuhaa ja omakin nuha alkaa oleen voiton puolella. yskä vielä vaivaa.

Todettakoon tähän väliin että joel on ollut helpoin vauva verrattuna näihin kahteen, vaikka hekin ns helppoja oli mutta näin helpolla en olis ikinä uskonu pääseväni. joel on niiiin rauhallinen. heti alko hermoileen mun sylissä, mutta taitaa nälkä yllättää..Syöttövälit päiväsaikaankin pidentyneet jopa 4 tuntiin..

en lukenut vanhoja pinoja mutta palaan vielä lukemaan viikonlopun aikana yms. nyt on mentävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=plum]rauhallinen yö takana, tosin en enää puoli kuuden imetyksen jälkeen uskaltanut siirtää Nooaa omaan sänkyynsä, vaan nukuin sitten ite kylki puutuneena sängyn reunalla roikkuen :)

Huomenna lähdetään mökille ja ollaan siellä sitten koko ensi viikko, mutta enköhän ma ainakin lukemassa viestit ehdi käydä vanhempien luona. Ja tapaamisessa sitten osan kanssa taas nähdäänkin.

Äitiä kutsutaan...

-Monkey-

Vierailija
4/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta yritetään kumminkin jotain rustata. Luin tuon edellisen pinon läpitte ja voi kuinka iahnaa oli lukea että muitakin vaivaa huono muisti ; )

Olen aivan samanlainen kuin joku siellä kirjoitti (nytkään ene enään muista kuka ; ) että haahuilen pitkin kämppää enkä muista mitä piti hakea tai tehdä. Tai sitten unohdan samantien jonkun tärkeen asian minkä olen sopinut jonkun kanssa. Tänäänkin unohtui vanupuikot jälleenkerran kauppaan ja nyt ollaan pian kuukauden päivät oltu ilman niitä. Mitäs niillä tekee?! Olakoon siä kaupassa kun jo kuukausi ilman niitä pärjätty ; )

Meillekin tuli jo apaut kuukausi sitten se LINDEXIN Body ja oli kokoa 56. kerran oli päällä ja sitten oli pieni. Eipä mun harmaaseen aivokoppaan silloin käynyt mieleenkään että senhän vois vaihtaa. No nyt myöhäistä kerran pidettynä ja pestynä.

Yhdyn myös puheenaiheeseen että noi miehet voi olla joskus tosi ärsyttäviä. Eikä tajua mistään mitään. Tosin ei mun paranis valittaa kun tosi hienosti on aina lasten kanssa ja antaa mulle 2omaa aikaa2 aina silloin kun itse töiltään ehtii. Mutta silti niitä aivotuksia välillä!!! Voi morjes!

Olipa ihanaa huomata kun kuukausi sitten ostamani gabri housut oli jääneet isoiksi..Tai toisaalta harmi. Mitäs nyt käytän kesällä?! Mietin muutenkin että kuinka tekisin vaatehankintojeni kanssa kun aion ehkä syksyllä mennä painonvartijoihin ja pudottaa noin 8 kg pois ens kesäksi ja nyt ei kuitenkaan ihan mene viimekesälliset vaatteet päälle kunnolla. Niin tavallaan pitäis nyt ostaa uusia vaatteita ja taas ens kesänä kun sitten myös noi viimekesälliset vaatteet on (toivottavasti) isoja jos 8 kiloa lähtee. 3 kiloa oon nyt itse saanut pois. Liikkumalla mahd paljon ja syömällä vähempi. Ja niin herkut jättäny lähes kokonaan pois. Vähän karkkia oon syönyt kerran viikossa ja nekin useimmiten dietorelleja eli niitä sokerittomia. Se KROMI tais tepsiä mulle kun enään ei makean nälkä vaivaa koko ajan ja sitten kun yllättää niin purkki ananasmurskaa auttaa. Nyt en ole kromia syönyt apaut viikkoon. Tuntuu silti olevan tosi piukassa nää kilot..

Tosi ihmeellistä keliä. Aurinko paistaa mollottaa mutta käy ihan älytön tuuli! Tuntuu olevan taas tosi hankalaa tuo pukeutuminen tuonne ulos.

Onkos muilla paljon kesäjuhlia tiedossa? Meillä olis yhet häät ja samana päivänä (tietenki) kaverin 30v juhlat. Kaverin kemut siis taitaa jäädä väliin : ( Sitten olis juhannusaattona (on siinäkin päivä valittu) 50 v juhlat! Nooh jospa sitten jussinpäivänä pääsis mökkeileen mutta mieluiten olisin jo tuon jussi aatonkin ollut mökillä. Tämmäsiä siis tiedossa.

No nyt pitää mennä. Moi!

t.lyytikki ja joel 3kk ja 1 vko

Vierailija
5/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyytikki kyseli kesän juhlista...

Huomenna on mun veljen lakkiasiet ja heinäkuun alussa on meidän avioliitonsiunaaminen. ELi maistraatissa on käyty melkein 2v sitten ja nyt on vuorossa se kirkko ja juhlinta osuus. Mun pitäisi siis näyttää ihmiseltä siinä hääpuvussa:) Vielä ei ole sitä aloitettu tekemään, mutta kohta on pakko. Siihen tulee kyllä yläosaan narut taakse joista saa sitten pienennettyä kun tämä maha toivottavasti pienenee vielä ennen juhlia;) Helma tehdään muuten valmiiksi, mutta viikkoa ennen tehdään vyötärökaistale jotta siitä tulee varmasti sopiva.

Muita juhlia ei toistaiseksi ole tiedossa:)

Meillä on nyt kahtena päivänä syöty peruna-bataatti sosetta ja herkkua on! Tänään jo avasi itse kunnolla suuta ja otti ruuan lusikasta:) Ollaan menossa kauppaan ja ajattelin ottaa peruna-parsakaalisosetta. Sitä lisätään varmaan ensi viikosta joukkoon:) Täytyy vaan tehdä tuota peruna-bataattia lisää, vielä on tosin 4 annosta pakksessa jäljellä. Laitan niitä jääpalarasioihin jäätymään ja sitten kippoon. On sielät helppo sitten ottaa. Eipä taida muita soseensyöjiä vielä olla?

-Santtu ja Markus 3,5kk

Vierailija
6/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kolmisen viikkoa syönyt iltasin maissivelli-tuttelisekoitusta 150ml ennen nukkumaan menoa. Siten että 1 dl ollu velliä loput maitoa.

Neuvolan tätsy oli vaan sitä mieltä maanantaina ettei soseella kiirettä kun poika kasvanu hyvin ja nukkuu yötkin yhdellä syötöllä n 10 tuntia. Oliko sulla jotain erityistä syytä aloittaa soseet? Niinkun tarkotan nukuttiinko huonosti tms? Sanokoon neuvolan tätsy nyt mitä hyvänsä niin parin viikon päästä viimestää alotan soseet. Joel huomenna 3kk ja 1 vko. Ajattelin että kun tota maissivelliä on saanut niin voisin heti alottaa peruna-maissi soseella..Pelkkä peruna kun on niin pahaa!!! ; ) Ja kun siinä kuitenkin kestää kuukauden päivät ennenkun sitä voi syömiseksi sanoa niin siksikin ajattelin pian aloittaa. meillä ainakin noilla kahdella vanhemmalla lapsella kestänyt just sen kuukauden päivät kun on tottunut ruokiin ja lusikkaan.

Vierailija
7/15 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo meilläkin aksvetaan hyvin (3kk 8045g ja 62.2cm) ja maissivelliä " raakana" 200ml mennyt iltaisin jo reilun viikon ja sitä ennen pari viikkoa 100+100ml maito ja velli. Esikoinen oli 3kk1vko kun aloitettiin kiinteät ja viime viikola sanoin siitä neuvolsassa. Sanoin myös etten ihan heti soseita aloita, mutta tällä viikolla kyllä. Eipä neuvolan täti siihen mitääns anonut. Meillä kun tuo maidon määrä oli vellistä huolimatta (siis velli mukaan luettuna) 1000ml/vrk niin sitä pitäisi saada vielä laskemaan. MEillä myös yö syöminen alkoi tulla takaisin jolloin maitoa meni 1000ml ja se velli 200ml. Nyt parin päivän soseen syömisellä (pari teelusikkaa) on yöllä nukutu 11h ennen syömistä (joka on klo 6.30-7.30) ja jatkaa vielä unia pari tuntia. Sose meillä on syöty aamupäivällä tai miten se nälkä sattuu tulemaan. Yleensä annan soseen jo ennen kuin tulee nälkä niin jaksaa siihen sitten keskittyä. kovassa nälässä kun haluaa ensin maitoa ja sitten ei sose oikeen maistu.

Tänään esim on menny näin syömiset(illalla söi vellin klo 19.30):

klo 6.30 200ml maito

klo 10 150ml maito

klo 13 peruna-bataatti sosetta +20ml maitoa

klo 14 130ml maitoa

siitä asti onkin nyt sitten nukkunut:) kohta täytyy syöttää että päästään lähtemään kauppaan:)

Meillä oli esikoisella porkkana-allergia, siksi aloitetaan peruna-bataatilla. lisäksi esikoisella tuli vatsanväänteitä maissisoseesta niin en viitsi sitä heti antaa...

Vierailija
8/15 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin sairastetaan. Tällä kertaa flunssa iski minuun. Arvatkaa vaan onko ollut kivaa hoitaa lapsia aivan reporankana. Onneksi kuitenkin

lapset ovat säästyneet (ainakin toistaiseksi) tältä taudilta.

Ykköseltä loppui tänään sitten koulu. Tippa linssissä sitä kotiuduttiin koulun kevätjuhlista on se vaan niin haikeeta kun taas pitkästä aikaa lauloi suvivirttä koulun jumppasalissa. Oltiin koululla pikkuneidin kanssa kahdestaan, kun niin ykkönen halusi (juhlat alkoivat jo 8.00 joten ei olisi tullut kyllä mieleenkään raahata koko konkkaronkkaa mukanani siihen aikaan aamusta). Mallikkaasti neiti käyttäytyi, mitä nyt vähän parkui rehtorin puheen aikana. Isoveli olli polleana kun opettaja ja muiden lasten vanhemmat kävivät ihastelemassa pikkusiskoa.

Meille on tulossa vielä tänään pappi käymään. Sovitaan tarkemmin ensi lauantaina olevista ristiäisistä. Toivottavasti oltaisiin kaikki kunnossa siihen mennessä sillä järjesteltävää on ja paljon.

Pikkuneiti voi hyvin. Mitä nyt on ottanut tavakseen pitää järkyttäviä huutosessioita iltaisin vähän ennen nukkumaan käyntiä. En oikein tiedä vääntäkö mahasta vai huutaako väsymystään, luulisin kyllä että ennemmin kysymys on tuosta jälkimmäisestä koska hyvin nukuttujen päivien jälkeen huutoa ei yleensä ilmene.

Nyt täytyy mennä, mies tuli kaupasta ja mun täytyy vähän siistiä tätä kämppää jotta tänne voi päästää vieraita sisään.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille isoille ja pienille

toivottelee Maisa ja nelikko

Vierailija
9/15 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]onpahan ollut tosi sateinen päivä. ollaan sitten pidetty sisällä säätä koko päivän, nyt vähän tauonnut joten voisi lähteä ulos käymään.

Lindexin bodyn kävin minäkin vaihtamassa. Siinä kaupassa missä kävin, sain valita muutamasta vaihtoehdosta uuden. Tietysti oli tylsiä värejä jäljellä joten päädyin ruosteenpunaiseen. Myymäläkohtaista on ilmeisesti ollut miten laajasta valikoimasta uuden on saanut valita.

Kovin paljon kesäjuhlia ei ole vielä tiedossa. Elokuussa on kuitenkin veljen häät ja niihin pitäisi jotain uutta vaatetta keksiä. Yritän pitää asian mielessä jos silmiin osuisi vaivattomasti jotain kivaa. Taitaa kuitenkin olla niin että käyn kaupat läpi sitten paniikissa pari päivää ennen;) Haluaisin jotain juhlavaa mutta yksinkertaista, jolle olisi käyttöä sitten jälkeenpäinkin, kotelomekko pashminalla tai sitten joku alaosa ja yläosa erikseen.

Minkälaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Me varmaan lähdetään appivanhemmille maalle jonne kerääntyy miehen sisarusten perheet, ollaan oltu useana vuonna siellä. Aika perinteisen kuulloista suomalaisjuhannusta tiedossa; järven rantaa, saunaa, grillausta jne. Toinen vaihtoehto olisi kehittää jotain kaveriperheen kanssa. Kysyivät meitä seuraksi kun heidän perinnejuhannus on katkolla.. Saa nähdä minne suunnataan.

Kuullostaa hassulle kun osa jo antaa vellejä ja soseita, siis sen takia kun meillä (kuun loppupuolella syntyneille) siihen on vielä vähän aikaa. Mukava kyllä lukea niin saa vinkkejä. Yhden tutun mielipide (tai en tiedä mistä oli) oli että kiinteät olisi hyvä aloittaa pikkuhiljaa ENNEN kuuden kuukauden ikää, joten siinä vaiheessa kun lapsi oikeasti tarvii ravinteita, saa niitä tarpeksi ruoasta. Jos aloittaa vasta 6kk iässä, kestää totutellessa aikaa ennekuin ruokavalio on monipuolinen. Mielipiteitä/ faktaa?

Eilen muuten tajusin etten ole pumpannut sitten kun ennen reissua, eli joku kolmisen viikkoa sitten. On tainnut kysyntä ja tarjonta olla nyt aika suhteessa.

Mukavaa launtai-iltaa! Taidetaan nyt käydä siellä happihypyllä.

Caddie ja poika 2kk+[/color]

Vierailija
10/15 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=crimson]Eipä taas eilen toimineet nämä sivut täällä kotona, en tiiä mistä johtuu. Ärsyttävää, sillo0n kun ehtis lukea ja kirjotella, ne ei tomi ollenkaan. No, nyt pelittää kuitenkin ja minäkin jonkun sanasen kirjottelen.

Me ollaan ahkerasti kyläilty mummoloissa, eilen tultiin kotiin viimesimmältä reissulta. Ens viikko ollaankin sitten vaihteeksi ihan kotosalla. Hyvin nuo reissut kyllä menee, poika nukkuu ihan samalla lailla yöt kuin kotonakin. Ja päivällä vetelee ne yhdet pitkät 4 tunnin päikkärit vaunuissa. Välillä mietin, onko tarpeeksi nukkumista, mutta eipä Velu ainakaan vaikuta väsyneeltä. Rytmitkin varmaan muuttuu vielä monta kertaa.

SOSEISTA on ollut keskustelua. En tiedä, olenko yksin ajatuksineni, mutta aion mennä täysimetyksellä mahdollisimman pitkään, kunhan poika vaan kasvaa tasasesti. Eli maistelutkin sitten vasta puolivuotiaana. Riippuu tietysti, miten tämä menee, mutta kylläpä nuo soseet ehtii sitten aloittaa. Mulla ei kyllä ole mikään tarve päästä yösyötöistä, niitä kun on vaan se pari kappaletta yössä ja poika imeekin jo aika tehokkaasti, niin ei kauaa kestä se syöttäminen. Ajattelen vaan, että se kuuluu tähän elämänvaiheeseen. Väsyttäähän tuo välillä...

JUHLISTA JA VAATTEISTA kyseli lyytikki. Meillä olis yhdet häät elokuussa, mutta aika epävarmaa, mennäänkö. Jotkut imetysystävälliset vaatteet pitäis löytää sitten. Mulla alkanut myös paino hilautua salakavalasti ylöspäin, olin jo jossain vaiheessa 2kg kevyempi kuin nyt, mutta ilmeisesti melkoinen herkkujen mussuttaminen alkaa kerääntyä vyötärölle. Ja kun on niin helppo pukata tuo vauva nukkumaan tuonne parvekkeelle, kuin että lähtis ite lenkkeilymielessä pukkaamaan. No, jospa kesäsäät alkais ilmaantua, niin houkuttelis tuo ulkoilukin enemmän. Ei tee kyllä mieli kamalasti ostella vaatteita, kun toivo elää, että entisiinkin sitten joskus mahtuisin. Masentavaa, mutta en kuitenkaan uskalla kovi syömisiä vähentää, ettei maidontulo lakkaa. Herkut vaan pitäs saada pois.

Mies taisi itekin nukahtaa tuonne, kun meni katsomaan, kun poika sängyssään kitisi. Huoh, johan tuo väsyttää muakin. Mukavaa viikonlopun loppua kaikille!

~cadavera&velu 2kk~

Vierailija
11/15 |
03.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huomenna ristiäiset ja pojan synttärit joten hommaa riittää..

Mikseihän meille olet tullut sitä Lindexin bodya? Mistä sen oikeen sai? Soseita ei meilläkään aleta maisteleen ennen 6kk ikää eikä vellejäkään. Parit juhlat olisi tiedossa kesälle, miehen isän kuuskymppiset ja ystävän häät. Ja juhannauksena olisi eka hääpäivä meillä. Vaatteita en ole niihin vielä miettinyt. Tää oli tällainen pika katsaus, nyt mentävä jälleen

-M- ja neiti 2,5kk

Vierailija
12/15 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppua täältäkin päin!

Kiva taas lukea muiden kuulumisia! Täältä kun saa vertaistukea ja toisaalta myös mietittävää, vauvat kun ovat kuitenkin niin erilaisia kaikki.

SOSEISTA: Mä yhdyn Cadaveran ajatukseen siitä, että täysimetyksellä mennään niin pitkään kun mahdollista. Soseita kerkee myöhemminkin ja vellit oon aatellut jättää väliin kokonaan. Soseita voi sitten 6kk iästä lähtien aloittaa nopeammin eri lajeja, jotta pääsee vauhtiin mukaan ja vauva saa tarvittavan määrän ravintoa sitä kautta. Toistaiseksi meillä on kasvettu ihan hurjaa tahtia rintamaidolla, se mietityttääkin kuinka kauan maito pitää ison pojan tyytyväisenä ja se riittää, niin fanaattinen imettäjä en ole minäkään, ettenkö miettisi asiaa sitten tilanteen mukaan uudelleen, jos tarvetta tulisi. Mullekaan noi yöheräilyt ei oo ongelma, vaikka tokikin välillä väsyttää. Oon ajatellut tän olevan niin lyhyt aika mun elämässä, että sen jaksaa vaikka päällään seisten. Ottaa vähän löysemmin sitten muualla. Tein myös aika paljon hommia, että imetys lähti käyntiin, joten siitäkin syystä ehkä innokkaammin jatkan... Mutta musta jokaisella on oikeus tehdä niin kuin parhaaksi katsoo, vauvat on tosiaan kovin erilaisia eikä kaikille samat jutut toimi. Tää aihe herättää aika monessa paljon tunteita puolesta ja vastaan, mulla ei oo tarvetta moiseen kiihkoiluun, mutta meillä tosiaan yritetään mennä täysimetyksellä mahdollisimman pitkään... Mä ajattelen sen olevan omalle vauvalleni parasta, jos vaikka oikeesti auttais, kun vanhemmat ollaan atoopikkoja ja allergisia..

Meille kuuluu hyvää edelleen. Kyllä kaikki käskee olla kiitollisia siitä, kuinka tyytyväinen vauva onkaan. Niin kyllä ollaankin ja toisina päivinä oikein harmittaa kun on väsynyt eikä tunnu jaksavan, tulee siinä mietittyä sitten esim. koliikkivauvojen vanhempia ja oma ruikutus loppuu lyhyeen.

Poika on kovasti kiinnostunut ympäristöstään, tarkkaan katselee suuntaan jos toiseen ja nauttii näkemästään. Ollaan reissattu pari päivää erilaisissa juhlissa ja vaunut kun on mukana, meidän poika vetelee sikeitä pihalla ja välillä syö ja seurustelee. Oli mukavaa, kun juhlinta onnistui äidiltäkin tosi hyvin..

Nukkuuko teidän vauvat vielä paljon? Meillä poika aika tarkkaan jaksaa touhuta sellaisen 1.5h ja sitten on täysin valmis unille. Kaikki unet nukutaan pihalla (paitsi tietysti yöunet;) ja unta riittää aamupäivisin 2h kahteen otteeseen ja sen jälkeen illalla puolen tunnin-tunnin pätkiä. Yöllä syödään pariin otteeseen, joskus aamuyöstä työnnän tissin vielä suuhun, kun vauva huitoo, vaikkei ehkä nälkä olisikaan.

Käytiin eilen ostamassa kesävaatteita pojalle. Tällä hetkellä koko 68cm on käytössä, tosin housuissa vielä menee 62cm pituuden puolesta, vatsalta tosin ehkä vähän kireitä ovat. Ensi viikolla on neuvola, joten saadaan päivitetyt mitat ja se ensimmäinen neuvolarokotus...

Joku kyseli Lindexin bodysta; meille se tuli tällä viikolla ja pojalla kohta ikää jo 3kk. Eli vielä on toivoa :). Meille nämä postit on löytäneet tiensä sen jälkeen kun tiedot nimestä meni väestörekisteriin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

-Terppari ja poika, pian jo 3kk!

Vierailija
13/15 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivät kuluu niin nopeasti, en muista milloin viimeksi olen ehtinyt (mikähän kiire tässä kotonakin muka on...) edes pinoja lukemaan. Vaan aina yhtä mukava on täällä piipahtaa.

SOSEISTA: Meillä kanssa mennään täysimetyksellä (tyttö nyt 3 kk ja 1 viikon) ja ainakin kuukauden ajattelin jatkaa näin. Esikoinen aloitti maistelut 4,5 kk:n iässä, mutta olisi se niin helppoa jatkaa vain imettäen mahdollisimman kauan. Kodin ulkopuolella liikkuminen on mun mielestä niin paljon helpompaa imetettävän vauvan kanssa - ruoka on aina mukana ja valmista tarjoiltavaksi. Yöt meillä tosin on aika katkonaiset, välillä syödään vielä neljäkin kertaa, tavallisesti kuitenkin kaksi tai kolme - riippuu mistä yön katsotaan alkavan ja loppuvan. Yleensä tyttö syö klo 21 ja alkaa nukkua, herää seuraavan kerran klo 01-02 ja sitten 05 ja siitä tissittelee tunnin - kahden välein aina yhdeksään saakka. Perhepedissä en kuitenkaan noita yösyömisiä ole kokenut kovin raskaaksi.

Mä suren jo nyt, kun olen tilanteessa, että töihin täytyy palata heti äitiysloman päätyttyä joulukuussa. Mies sai opiskelupaikan eikä voi olla sieltä pois heti aluksi. No, siihen on onneksi vielä aikaa. Pitänee toivoa, että päivähoitopaikka heltiäisi samasta päiväkodista, jossa esikoinen on.

No, vaipanvaihtopuuhiin - vauveli tuossa on ottanut ilmakyplyjä pitkän tovin samalla lauleskellen :)

Anna ja tytöt 4 v ja 3 kk

Vierailija
14/15 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taasen,

Meillä on ollu vähän huonompien yö-unien kausi jo yli viikon ja viime yö oli huonoin, poika heräs yhdeltä- syötin, sit heräs kolmelta-syötin, sit seuraavax jo neljältä-laitoin tutin suuhun, josta jatkoi uniaan puol kuuteen jolloin taas syötin... muuten ku meillä on syöty max 2 kertaa yössä alusta lähtien....

ajattelinkin jo että alkaakohan poika olla jo sen verran iso ettei nälkä enää pysy kauan pois pelkällä maidolla (vaikka onkin vasta tiistaina 3kk)? mutta sit päivällä selviää neljäkin tuntia syömättä... voihan pojalla olla vaan semmonen ympäristöön tutustumis vaihe eikä meinaa malttaa nukkua, KELLÄÄN KOKEMUKSIA TAI VINKKEJÄ ?????

SOSEET ollaan ajateltu alottaa heti kun voi, tai maistattamiset ainankii, että osaa sit jo puol vuotiaana niitä kunnolla syödä. Vaikka tuntuu kasvavan maidollakin täysimetyksellä ollaan siis vielä

Jotenkii miusta ei vaan imettäminen oo niin ihanaa etten siitä vois siirtyä pois, kiire ei toki ole ja onhan ihanaa omaa lasta syöttää, mutta ei kauampaa kun siitä oikeesti on hyötyä vauvalle ja kun se sitä tarvitsee, mutta kaikki tietysti tekee niinkuin itselle sopii :) ja voihan se mieli tässä vielä muuttua ;)

Meillä on kahdet häät ekat parin viikon päästä ja tokat heinäkuun alussa... haluisin kunnon " iltapukumaisen" mekon, niinku miulla on aina ollu häissä, mutta imettäminen aiheuttaa päänvaivaa... en usko että sellasta mekkoa löytyy missä olis helppo imettää riisumatta itteensa puol alasti.... voisin tehdä itsekkin, mutta aikaa on rajallisesti...

mukavaa alkavaa viikkoa!!!

fiona ja pikku-ukko tiistaina 3kk

Vierailija
15/15 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tänään loppujen lopuks sitte kiva ilma, hyvä niin ku oltiin päitä ulkona koiranäyttelyssä poitsun ja kahden koiran kanssa äiti isona apuna.

Me käytiin perjantaina 2kk neuvolassa, no se unohti laittaa uudet mitat neuvolakorttiin ja mä en niitä ihan tarkkaan muista n.6.5kg. Mutta KIINTEISTÄ oli sen kanssa sen verran puhetta että sen suositus oli että puolen vuoden iässä olis hyvä alotella lihaa/kalaa että vauvan raudan tarve saadaan tyydytettyy ja sitä ennen olis hyvä kokeille perunaa, porkkanaa yms. mihin sitte sen lihan/kalan sotkee. Itekki suunnittelin täysimetystä ainaki sinne puoleen vuoteen mut kai soseita pitää alkaa maistelee jo pari kuukautta ennen että kerkee sen viikon aina kattoo yhtä tuleeko mitään oireita. Ai nii naapuri kerto ku sen tuttu oli siltä kysyny että joko on 7kuiselle jätskiä antanu. Naapuri oli kattonu kieroon sitä ja ihmetelly että jäätelöö nii se sen tuttu oli sanonu että hän on kaikki 3 lastaan totuttanu kiinteisiin jäätelöllä =)

Jännittää huominen lastenvalvojan tapaaminen.

Ai nii ja Tomi oli saanu hienon juhlapuvun lakkiaisiin mummolta. Kokopuku missä oli vetska selässä, mustat samettihousut, valkonen paita ja hieno liivi... ja eikö ketale vaan nukkunu kaukalossa ulkovaatteet päällä hiki niskassa kun en raaskinu riisua ja herättää.