Mä tulen hulluksi kahden takahampaani kanssa
eli kyse vasemmalla puolella olevista kahdesta päällekkäisestä hampaasta (6. hampaat)
Mulla ollut vuosia purentakiskot käytössä voimakkaan narskuttelun takia. Aluksi näitä hampaita vihloi satunnaisesti kylmä juoma ja jäätelö.
Nyt parin vuoden ajan vaiva pahentunut ja usein kylmästä ulkoilmasta sisälle mennessä alkaa hetken päästä erittäin kova särky. Kipukohtaukset kestävät yleensä max tunnin ja menevät ohi.
Nyt menin perjantaina syömään jäätelöä ja hetken päästä alkoi järkyttävä särky. Kipu säteili koko poskeen ja ohimoon saakka. Sitä kesti koko viikonlopun, särky meni välillä ohi ja palasi taas hetken kuluttua takaisin.
Nyt särky hellittänyt, mutta aina esim viileän vedenjuonnin jälkeen alkaa taas jomottamaan, mutta lakkaa taas pian.
Tuo perjantainen särky oli niin kovaa, että itku tuli. Panacodeja tuli vedettyä Burana 800mg kanssa kaksin käsin monta päivää.
Hammaslääkärissä olen käynyt vaivan kanssa monta kertaa vuoden aikana, hampaat myös kuvattu.
Nyt pari viikkoa sitten löytyi ensimmäisen kerran pieni hiushalkeama hampaasta, paikka poistettiin alhaalta ja vaihdettiin lääkepaikkaan. EIpä tuokaan ole auttanut yhtään, vaan kivut tosiaan pahentuneet sen jälkeen.
Ellei kohta löydetä vaivaan apua, pyydän poistamaan molemmat hampaat.
Työmatkapyöräilynkin olen joutunut lopettamaan, koska ilmojen viilennettyä nuo hampaat ovat alkaneet oireilla enemmän päästyäni sisälle.
Onko kellään ollut vastaavaa vaivaa ja oletteko saaneet siihen apua
Kommentit (6)
Oletko keillut lihasrelaksantteja yöksi jos auttaisi tuohon narskutteluun? Mulla aiemmin särki aina hampaita kun purin niitä kovasti yhteen öisin, purentakiskokaan ei auttanut mutta nyt otan lihasrelaksantin (sirdalud) aina kun menen nukkumaan ja on auttanut paljon, enää ei ole kipeät hampaat.
Ilmanpainevaihtelut vaikuttavat paineeseen hampaan sisällä ja aiheuttavat kipua, hermo luultavasti ärtynyt. Sitä en ymmärrä miksei hammaslääkäri ole jo tehnyt juurihoitoa tuollaisessa tapauksessa, jos kipu on kovaa hermokipua joka vaatii panacodeja. Älä ihmeessä ala poistamaan niitä, juurihoito on puudutuksella kivuton ja toimiva operaatio. Itselläni tehosi oikein hyvin kipeisiin hampaisiin ja eivät ole sen jälkeen vaivanneet.
olen ottanut nyt viikon verran lihasrelaksantteja ennen nukkumaan menoa, ei vaikutusta.
Viime käynnillä ensimmäisen kerran otti puheeksi juurihoidon, ellei tämä lääkepaikka auta.
Mutta kun tuo särky paikantuu kahteen hampaaseen ja särkevät vuorotellen. Mitäs jos se ei auta?
Voikohan nuo paljastuneet hampaankaulat aiheuttaa näin kovaa kipua?
Pelottaa, ollaan lähdössä joulukuussa Floridaan ja siellä voi tulla kallis lasku, jos joutuu käymään hammaslääkärissä. Vakuutus tietenkin on, mutta korvaako se jo aiemmin hoidettua sairautta?
Vierailija kirjoitti:
Ilmanpainevaihtelut vaikuttavat paineeseen hampaan sisällä ja aiheuttavat kipua, hermo luultavasti ärtynyt. Sitä en ymmärrä miksei hammaslääkäri ole jo tehnyt juurihoitoa tuollaisessa tapauksessa, jos kipu on kovaa hermokipua joka vaatii panacodeja. Älä ihmeessä ala poistamaan niitä, juurihoito on puudutuksella kivuton ja toimiva operaatio. Itselläni tehosi oikein hyvin kipeisiin hampaisiin ja eivät ole sen jälkeen vaivanneet.
eikös siellä hampaassa pitäisi olla joku reikä tai selkeä tulehdus, että juurihoito auttaisi?
Olen jo tosiaan valmis poistattamaan nuo kaksi hammasta ja ottamaan vaikka lainaa, että saan hammaslaminaatit tilalle:(
Vierailija kirjoitti:
olen ottanut nyt viikon verran lihasrelaksantteja ennen nukkumaan menoa, ei vaikutusta.
Viime käynnillä ensimmäisen kerran otti puheeksi juurihoidon, ellei tämä lääkepaikka auta.
Mutta kun tuo särky paikantuu kahteen hampaaseen ja särkevät vuorotellen. Mitäs jos se ei auta?
Voikohan nuo paljastuneet hampaankaulat aiheuttaa näin kovaa kipua?
Pelottaa, ollaan lähdössä joulukuussa Floridaan ja siellä voi tulla kallis lasku, jos joutuu käymään hammaslääkärissä. Vakuutus tietenkin on, mutta korvaako se jo aiemmin hoidettua sairautta?
No ei tietenkään kannata nyt ajoissa asiaa hoitaa ja teettää se juurihoito särkeviin hampaisiin. Mitäs tosiaan jos se ei auta? Jätä sitten asia hoitamatta ja hoida se siellä Floridassa huomattavasti kalliimmalla.
Ota nyt kuitenkin järki käteen ja teetä se juurihoito. Ehdit vielä, kun et jää jossittelemaan.
niin ja myös ikenet ovat vetäytyneet näiden hampaiden kohdalta. Hammalääkäri epäilee, ettei silti johtuisi siitä. Eikös näitä paljastuneita hampaiden kaulojakin pysty paikkaamaan?
Talvi tulee ja kohta en uskalla mennä edes ulos, kun kylmä ilmakin aiheuttaa kipukohtauksen.