Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua jatkuva väsymys?

Väsynyt
16.10.2019 |

Nukun yössä n. 8 tuntia, liikun päivittäin (salia, lenkkiä, joogaa), syön säännöllisesti ja terveellisesti (päivittäin tulee puoli kiloa kasviksia, olen jo vuosia kirjannut syömiseni Sulamoon ja kaikki on hyvin, kuitua, proteiinia jne. riittävästi), en polta, olen ollut taas yli kuukauden ilman alkoholia, kun aina saa lukea miten alkoholin poisjättäminen piristää ja unet alkaa kunnolla palauttaa, mutta ei vaikutusta. En toki humalahakuisesti tai runsaasti ole muutenkaan juonut, lasillisen viiniä silloin tällöin kun olen käynyt ystävän kanssa ulkona syömässä.

Rauta-arvot ovat hyvät, se kuuluisa ferritiini yli 100. Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastan, mutta lääkitys siihen on tasapainoissa ja arvot hyvät. Siis oikeasti hyvät eli seuraavaksi ollaan liikatoiminnan puolella jos lääkitystä vielä säätää.

Olen hoikka, en polta. Menen aina nukkumaan ajoissa ja elämäni on säännöllistä. Kaikki olisi hyvin, mutta tuo väsymys on niin jäätävää, että välillä tuntuu, että elämä valuu hukkaa sen vuoksi. On ajoittain vaikea tehdä töitä, kun väsyttää niin ettei saa sanaa suustaan ja puhe takkuaa (kiva asiakaspalvelutilanteissa).

Vitamiiniarvot on mitattu, D-vit, B12-vit. ja foolihappoarvot ovat kaikki hyviä. Verikokeissa ei siis löydy mitään mikä selittäisi tämän, silti käyn työpäivän aikanakin vessassa torkkumassa kun tuntuu että tipahdan tuoliltani muuten.

katkeroittaa.

Kommentit (12)

Vierailija
2/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ruoka väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sokeriarvot katsottu?

Vierailija
4/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaudutko? Henkisesti työpäivästä? Fyysisesti treenistä? Onko uni virkistävää (sisältääkö riittävästi eri vaiheita)? Onko elämä mielekästä ja oletko onnellinen?

Vierailija
5/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kasvissyöjä, niin siinäpä ensimmäinen ongelma. Lisää ruokavalioon kalaa, kanaa ja muuta lihaa sekä kananmunia. 

Vierailija
6/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin mulla. Tosin en liiku enkä aina syö terveellisesti. Kilpirauhasen vajiksenlääkitys on myös. Kai se tää kilppari vaan silti vaivaa. En edes muista millaista oli olla pirteä. Esim jaksaa mennä suoraan töistä johonkin harrastukseen tms.

Vierailija
7/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Olen jatkuvasti ”väsynyt” - kaikki arvot kumminkin hyvät ja peruskuntokin OK.

Pitäisi varmaan keksiä jotain piristävää tai uutta tekemistä.

Epäilen myös, että kun teini on alfa-uros niin sekin väsyttää. Jatkuvaa vääntämistä. Olen itse introvertti ja inhoan riitaa, mutta teinin kanssa pitää vääntää kun hänellä hirveän voimakkaat mielipiteet...

Vierailija
8/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä?

Vierailija
9/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikut säännöllisesti, mutta saatko riittävästi lepoa?

Vierailija
10/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniapnea tulee yhtenä mahdollisena (osa)syynä mieleen, ei tosin kovin todennäköinen elintapojesi puolesta.

Vierailija
11/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap et kertonut voiko kyse olla työuupumuksesta.  Mitä työtä teet ja minkälainen työilmapiiri on?

Toisaalta kilppari johtuu usein autoimmuunitulehduksesta. Autoimmuunisairaudet vaan ovat sellaisia jotka väsyttävät. Mitä sun kilpparilääkäri sanoo tästä väsymyksestä?

Toisaalta tuli mieleen, että ovatko päiväsi vaan liian täysiä? Onko sulla tarpeeksi aikaa palautumiseen?

Viimeksi sitten tulee mieleen että onko sulla muita oireita? Voisivatko johtua jostain toisesta taudista kuin kilpparit?

Vierailija
12/12 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kovia kuukautiskipuja? Endometrioosi voi aiheuttaa väsymystä. Samoin esim. diabetes ja maksasairaudet, mutta oletan että ne on poissuljettu? Onko borrelioosi mahdollinen? Loiset saattavat olla myös yksi vaihtoehto.

Yksi vaihtoehto on burnout, joka ei välttämättä edes johdu liian kuormittavasta työstä, vaan voi tulla henkisestä kuormituksesta kokonaisuudessaan. Kannattaa kokeilla hermoston hoitoa/tasapainottamista, niistä on varmasti hyötyä joka tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi