Näin eilen ensimmäistä kertaa meteorin palavan ilmakehässä
Ihmettelin mikä hitto se lentää taivaalla tulivana perässään. Ajattelin että se on joku ilotulite, mutta ei mitään ääntä kuulunut ja muutenkin erilainen kuin ilotulite. Ei mikään tähdenlentokaan, vaan ihan pieni meteori. Taisi palaa tuhkaksi taivaalla, ei siis tippunut kaaressa maahan asti tulivanan saattelemana kuin sen vähäisen ajan vaan. Kaverini myös huomasi tämän.
Kommentit (12)
Vaikuttavia näkyjä usein ovat.
Ei voi oman visuaalisen havainnon perusteella juuri sanos tuliko jotain alas vai ei.
Usein havaitsija arvioi: "Tuonne metsän taakse pellolle se putsi", vaikka meteori olisi päätynyt Ruotsin tai Venäjän puolelle.
Tulipallo saattaa sammua lennon aikana, vaikka tulisi maahan asti tavaraa.
Minä näin eilen vanan, minkä valtava meteori jätti pöntön reunaan ennen molskahdustaan veteen
Tulipallojen ratoja ja kokoja arvioidaan useiden havaintojen perusteella.
Kun saadaan eri suunnista tehtyjä havaintoja kohteen suunnasta, syttymis- ja sammumis korkeudesta ja kirkkaudesta, voidaan laskea kappaleen rata ja arvioida sen massaa.
Jos se olikin avaruusalus, mikä paloi ilmakehässä?
Bye bye, pienet vihreät miehet.
Vierailija kirjoitti:
"Tähdenlento"
Pienet ovat tähdenlentoja, mutta isoja kutsutaan tulipalloiksi.
Vierailija kirjoitti:
Bye bye, pienet vihreät miehet.
Pääsimme hyvin laskeutumaan.
Katso ikkunasta ulos.
https://www.taivaanvahti.fi/observations/report/cat/tulipallo
Tuonne voi jättää havsintoilmoituksen.
C U now kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bye bye, pienet vihreät miehet.Pääsimme hyvin laskeutumaan.
Katso ikkunasta ulos.
Siellähän te olittekin. Tutkimusvälineet mukana ja kaikki.
Se meteoriitti oli/tuli vasemmisto voittoisen kuningas monarkian takia ja niiden etikettien takia joista he voivat tehdä universaalista tästäkin heidän hyväksi.
Se että se meteoriitti paloi ilmakehään on Trumpin ja amerikkalaisten aikaan saannosta ja heidän demokratian.
Mä oon nähnyt kahdesti. Upee näky.