Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa minua laatimaan perustelu psykoterapiahakemukseen Kelalle

Vierailija
08.10.2019 |

Olen ollut vuosia masentunut ja yrittänyt hakea Kelan myöntämää psykoterapiaa.
Tällä hetkellä olen hoitosuhteessa HUSiin.
Sieltä kysyttiin minulta, miten perustelisin psykoterapiakorvaushakemuksen Kelalle. Kela kun on Kansaneläkelaitos - eli miten psykoterapia ylläpitää työkykyäni?

Nyt en enää vaan jaksa ja asiat pitäisi käsitellä. Työvuosia jäljellä vielä 19.

Kellään mitään ideaa perusteluista?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla koulutus ja/tai työpaikka? Jos on, niin yrittäisin kuvata kykyjäni ja valmiuksiani tehdä ko. työtä, jos vain saisit keinoja käsitellä masennuksen aiheuttamia ajatuksia ja oloja. Olet jo kokeillut kaikkea muuta apua. Ilmaise vahvasti toiveesi päästä työelämään/pysyä siellä.

(Disclaimer; En ole itse hakenut joten voin olla täysin väärässä).

Vierailija
2/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, On koutus ja työpaikka ja olen ollut täällä jo kohta 30 vuotta töissä katkeamatta.

Hyvä aloitus, lisää vinkkejä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla koulutus ja/tai työpaikka? Jos on, niin yrittäisin kuvata kykyjäni ja valmiuksiani tehdä ko. työtä, jos vain saisit keinoja käsitellä masennuksen aiheuttamia ajatuksia ja oloja. Olet jo kokeillut kaikkea muuta apua. Ilmaise vahvasti toiveesi päästä työelämään/pysyä siellä.

(Disclaimer; En ole itse hakenut joten voin olla täysin väärässä).

Ihan oikeassa olet, minulle psykiatri sanoi juuri noin että terapiaa annetaan parhaiten silloin, kun sillä on mahdollisuutta ylläpitää työkykyä tai palauttaa mennyt työkyky. Eli kannattaa korostaa sitä puolta kyllä.

Vierailija
4/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kirjoitin, että yleistynyt ahdistukseni on haitannut työkykyäni erityisesti tietyissä tilanteissa, ja tietyt asiat ovat vaikeutuneet tai hidastuneet (ihan totta tämä siis). Kirjoitin myös, että jo alkaneen terapian myötä olen saanut helpotusta oireisiini. Jos sinun hoitosuhteesi ei vielä ole alkanut, voit kirjoittaa, että uskot saavasi terapiasta apua, mahdollisesti myös, että aiemmin olet kokenut saavasi apua keskusteluista ammattilaisen kanssa. Kuvailin oireitani aika karusti, ihan totuudenmukaisesti kyllä.

Jos sinulla on työ, psykiatrin lausunto ja olet lisäksi motivoitunut, Kela varmasti myöntää sinulle kuntouttavan psykoterapian tuen. Onnea matkaan!

Vierailija
5/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos!!!!!

AP

Vierailija
6/6 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi :) Minäkin toivotan paljon voimia ja toivoa, ja lisäksi vielä tässä hyvä ja monipuolinen sivusto, jossa tukea ja rohkaisua masentuneille sekä myös paljon käytännön tietoa terapiasta, sen hakemisesta jne.: http://www.toivonpuheita.fi/terapia/