Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tämä närästystä? Aina puhutaan rintalastan polttelusta, mulla polttaa vain kurkussa

Vierailija
07.10.2019 |

Ja jos sattuu tulemaan röyhy niin suuhun tulee. Myps mahassa saattaa velloa ja poltella, mutta ei rintalastassa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuo on sitä närästystä.  Eipä sitä tiedä, jos ei ole ennen samaa vaivaa ollut.

Apteekista kyllä löytyy tehokkaita lääkkeittä.

Vierailija
2/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mulla ei rintalastassa polttele ollenkaan?

Närästyksenä olen tätä pitänyt, mutta kysyin nyt kuitenkin, koska kaikki aina puhuu rintalastasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin samasta vaivasta, kuin ap apteekissa, ja farmaseutti sanoi, että se on närästystä, joka joillekin tulee juuri tuolla tavoin, ja saattaa nostaa nestettä kurkkuun.

Sain tehokkaan lääkkeen, joka  auttoi. Jos ei olisi auttanut olisin mennyt lääkäriin.

Vierailija
4/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei alsucraali auta yössä, niin tuskin enää heräät aamulla, sillä silloin kyseesä oli sydänkohtaus.

Vierailija
5/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta rennie tähän, raskausaikana oli yksi lääke mikä tehosi, mutta rennie ei tee oikein mitään.

No nyy tuo lääke on loppu, ideoita? Auttaako piimä?

Alkanut nyt päivittäin närästämään

Vierailija
6/10 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei alsucraali auta yössä, niin tuskin enää heräät aamulla, sillä silloin kyseesä oli sydänkohtaus.

Älä jauha paskaa! Minulla ei ole auttaneet oikein mitkään närästyslääkkeet ja sydän voi edelleen hyvin. Mitään muutakaan vikaa ei ole löydetty vaikka on vuosia jo aina välillä haettu.

Vierailija
7/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa mennä vissiin asiattomaksi tämä keskustelu..älkää nyt villiintykö liiaksi 😅

Itseäni närästää normaalioloissa stressi+väsymys kaikista pahiten, nyt raskausaikana kuvioihin on tullut erilaiset ruoka-aineetkin (mm.vahvat mausteet, kahvi) ja ainut lääke, mikä tähän kurkussa ja rinnassa tuntuvaan poltteeseen(sellainen helvetillinen korvennus ihan kaulakuopan alapuolella) auttaa on Esomeprazol.

Se estää hapon muodostumisen kokonaan muutaman vuorokauden ajaksi(minulla yksi tabletti auttaa n.2-3vrk), kun Rennie vain neutralisoi jo muodostuneen hapon ja auttaa ehkä muutaman tunnin jos sitäkään. Jos ei satu näitä reseptilääkkeitä lääkkeitä olemaan mukana, niin parhaiten auttaa Hartwallin Vichy, Samarin, ruokasooda tai paksu Pirkan AB piimä(tummanvihreä purkki).

Toinen mitä lääkäri suositteli, oli omepratzol, mutta vaikutus lakkasi aika tarkalleen 8h kuluttua. Tätä saa ilman reseptiä apteekista.

Vierailija
8/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan närästys tunnu rintalastan alueella koskaan vaan nimenomaan kurkussa. Ei vaikka se olisi ollut aivan hirveän voimakasta. Välillä oon ollu Somac-kuurilla kun on ollut oikein pahana.

Vierailija
9/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä lääkäriin. Haluavat yleensä tähystää. Mut on tähystetty joskus 4–5 vuotta sitten. Mulla närästyksen aiheuttaa löysä vatsanportti. Se löystyi raskauden seurauksena. Nykyään pärjään pääsääntöisesti ilman lääkitystä, mutta söin omepratsolia monta vuotta.

Lääkityksen lisäksi, tai jossain tapauksissa sijaan, pitää muuttaa myös omia tottumuksiaan. Tietyt asiat närästävät, toiset taas hillitsevät sitä. Mua närästää nykyään esim. jugurtti, paprika, liha, kahvi lehmänmaidolla. Sängynpääty on ollut korotettuna jo vuosia. Ruokarytmilläkin on vaikutusta asiaan.

Mulla ei ole muuten ollut rintalastan polttelua myöskään, mutta en toisaalta ole kuullut mistään, että se olisi jollain tavalla määrittävä oire.

Vierailija
10/10 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauden aikainen närästys onkin vaikea hoitaa. Kyseessä on mekaaninen efekti, kun kohtu painaa vastalaukkua ja näin happoja ylöspäin. Vaikka ottaisin neutralisoivaa valmistetta, niin vaikutus on vähäinen. 

Kuuluu niihin raskauden yleisiin pikkuvaivoihin, jotka on vain lusittava - vähän helpottaa kun syö mahdollisimman pieniä annoksia kerralla ja välttää närästystä aiheuttavia ruoka-aineita. 

Maito auttaa emäksisenä tasoittamaan happoja, ei piimä kuten joku täällä kyseli.