Rikoin kirjoittamatonta sääntöä ja hain tutoriksi vaikka ainejärjestössä ollaan sitä mieltä että siellä sovitaan kuka hakee niitä
Tutorkoulutus meni hyvin mutta tulevien tapahtumien suunnittelussa näkyi hiukan että minua vierastetaan. Varsinaisen fuksiviikon ja muun alkusyksyn ohjelman aikana muut tutorit antoi ymmärtää että todellakin olen ylittänyt jonkun rajan eikä minun pitäisi olla tutorina. Tänään joku kävi kaatamassa (toivottavasti) vettä takkini povitaskuun kun olin luennolla. Mitä seuraavaksi?
Kommentit (18)
Minä tein saman. Ihan vaan siksi koska silloinen yliassistentti (nykyään titteliä vastaa kai apulaisprofessori) minua siihen niin moneen kertaan pyysi ja kehoitti hakemaan tutoriksi. Sota siitä kyllä syntyi ainejärjestöllä.
Niin, opiskelija näkökulmasta tuutoreiksi halutaan ne perinteiset "coolit" biletyypit, ja koulun näkökulmasta tietysti mahdollisimman mallikkaat opiskelijat. Oikein olisi, että molemmille olisi paikkansa, sillä jatkossakin opiskelijoita tulee olemaan niitä bilettäjiä, joihin osa samaistuu, ja toisaalta sellaisia, joita biletys ei kiinnosta, vaan koulu enemmän. Molemmille olisi hyvä olla roolimalli ja tuki. Ja anteeksi, tää on toisaalta ihan kamalan kärjistetty näkökulma..
Vierailija kirjoitti:
Minä tein saman. Ihan vaan siksi koska silloinen yliassistentti (nykyään titteliä vastaa kai apulaisprofessori) minua siihen niin moneen kertaan pyysi ja kehoitti hakemaan tutoriksi. Sota siitä kyllä syntyi ainejärjestöllä.
Miten tilanne lopulta laukesi?
Vierailija kirjoitti:
Kauppatieteet?
Kauppatieteet hyvinkin. En tosin kerro yliopistoa.
Tilanne vain pahenee. Tänään joku kasteli takkini virtsalla. Meillä on vessat naulakkojen vieressä.
Aiheen vierestä, mutta miksi joku haluaisi tutoriksi?
Yläasteellako olette? Naurettavaa touhua.
Vierailija kirjoitti:
Koska on sosiaalinen ja haluaa opastaa muita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska on sosiaalinen ja haluaa opastaa muita?
Kaksi täysin käsittämätöntä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä maksetaan. Ei paljoa mutta kuitenkin.
No just taas. Onko sulla ap joku trauma tutoreista tai ainejärjestöistä, kun teet tästä samasta aiheesta aloituksia noin puolen vuoden välein? Lähes sanasta sanaan sama.
Tuo on juuri sitä akateemisen maailman paskaa, jota en ikinä ymmärtänyt. Leikitään jotain ihme hovia siellä monellakin tasolla.
Oletko se sama, joka tässä yksi päivä kertoi olevansa huonoissa väleissä ainejärjestöönsä ja mietti voiko mennä ainejärjestön juhliin?
Oudot yliopistot teillä. Meillä kurssin henkilökunta valkkaa tutorit hakijoista mielensä mukaan ihan siitä riippumatta mitä joku ainejärjestö on siitä mieltä. En ole kuullutkaan että joku ainejärjestö koittaisi noita sopia keskenään.
Vai onko tää liki koko ketjun alku tän yhden ja saman ainejärjestötraumaisen avautumista ja itsekseenkeskustelua?
oletko ainejärjestöhullu vai tutorhullu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä maksetaan. Ei paljoa mutta kuitenkin.
Saa kait siitä myös jotain uskottavuuspinnoja kun pitäisi hakea jatko-opiskelijaksi tai tekemään lopputyötä laitokselle.
Hienoa, jos voimaannut tuosta. Jos taas koet, että tuo lannistaa sinua, niin anna muiden taistella puolestasi. Outo ainejärjestö teillä. Btw.