Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Horminaalisen ehkäisyn aloitus liian nuorena!

Vierailija
06.10.2019 |

Itse aloitin pillerit 16-vuotiaana ja lopetin nyt 23-vuotiaana.
Aluksi oli sivuvaikutuksia, mutta lopulta löysin pillerimerkin, joka tuntui sopivan minulle tosi hyvin. Vasta lopetettuani ehkäisyn olen tajunnut, että olin ollut aivan kuin toinen ihminen. Luulin, että olen esim. helposti suuttuva ja stressaantunut, mutta nämä olivatkin ilmeisesti vain pillereiden sivuvaikutuksia. En siis niin nuorena vielä tuntenut itseäni tunnistaakseni ne piirteet, jotka eivät persoonaani kuuluneet.
Tuntuu että elämä on ollut katkolla siitä 16-vuotiaasta ja jatkuu vasta nyt. Olen taas oma itseni ja elämästä poistui sellainen masentava harmaus ensimmäistä kertaa 7 vuoden jälkeen.
Itselle tuli ainakin tunne, että kunpa en olisi koskaan hormonaalista ehkäisyä aloittanutkaan.
Ymmärrän kyllä, että ei tietenkään kaikilla ole pillereiden kanssa samanlaista tilannetta kuin minulla.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
2/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on horminaalisia ongelmia kannattaa kutsua nuohooja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on horminaalisia ongelmia kannattaa kutsua nuohooja.

Just joo olisi pitänyt tämä kyllä tajuta:D

Vierailija
4/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut vastaavia vaikutuksia. Sain pillereistä vain apua vaikeisiin kuukautisiin.

T. Myöskin 16-vuotiaana aloittanut, nyt pillerit katkolla ainakin muutaman vuoden lastenhankinnan takia

Vierailija
5/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eiköhän vastaavat tapaukset tule lisääntymään, kun tätä ilmaista ehkäisyä on nyt nuorille ajettu oikein urakalla

Vierailija
6/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eiköhän vastaavat tapaukset tule lisääntymään, kun tätä ilmaista ehkäisyä on nyt nuorille ajettu oikein urakalla

Itseäkin ihmetyttää se, kun näitä oikein tuputetaan teineille ja nauretaan sitten ikäville sivuvaikutuksille.

Vierailija
7/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin hormonaalisen ehkäisyn 20-vuotiaana ja käytän vieläkin ehkäisyä. Luulen, että se on tehnyt minusta herkemmän, itken paljon helpommin kuin aikaisemmin. Varmaan saan oikeasti tietää tämän paikkaansa pitävyyden vasta kun lopetan ehkäisyn käytön. Menkkani muuttuivat myös ehkäisyn myötä, ennen ne kestivät 5-7pv ja olivat todella runsaat, nykyään ovat paljon niukemmat ja kestävät 3-4pv.

Vierailija
8/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut sivuvaikutuksia.

Vierailija
9/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli pillereistä haittoja, päädyttiin hormonikierukkaan. Tämä on mahtava väline!

Vierailija
10/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei nuoret hoida ehkäisyä kondomilla? E-pillereihin pitäisi laittaa joku ikäraja.

Vierailija
11/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin jo 13-vuotiaana erittäin runsaisiin ja kivuliaisiin menkkoihin lääkkeeksi syömään e-pillereitä (yhdistelmäpilleri). Auttoikin hyvin noihin. Sitä en tajunnut että alkaneella ahdistuksella, masennuksella ja saamattomuudesta olisi jotain tekemistä pillerin kanssa vaan meni murrosiän piikkiin. Söin pillereitä 32-vuotiaaksi, missä vaiheessa parisuhteen ja ehkäisytarpeen päätyttyä päätin kokeilla pärjäisinkö menkkojen kanssa ilman. Minustakin tuli ihan uusi ihminen kun lopetin pillerit. Energiaa ja aikaansaavuutta tuli paljon, seksiä alkoi tehdä mieli vaikka olin jo uskonut olevani aseksuaali mikä oli parisuhteenikin lopettanut, masennus ja ahdistus ilman syytä katosivat.

Vierailija
12/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei nuoret hoida ehkäisyä kondomilla? E-pillereihin pitäisi laittaa joku ikäraja.

Koska lääketeollisuus. E-pillerit taitaa olla melkoinen bisnes, niin niitä lobataan joka käänteessä

Vierailija
13/13 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin syödä 14 vuotiaana. 25v iässä alettiin toivoa vauvaa ja lopetin ehkäisyn. Minulla todettiin pcos ja menkat ei tullut lainkaan ilman lääkkeitä. Tarvitsin lääkkeitä, että sain ovulaation. Tulin hormonihoidoilla raskaaksi 28 vuotiaana ja synnytin kaksoset. Nyt olen 35v ja käyttänyt ehkäisyä siitä asti kun lopetin imettämisen. En uskalla lopettaa ettei pcos räjähdä käsiin.

Kun olin ilman pillereitä seksi kiinnosti enemmän ja laihdutus onnistui helposti, silti en uskalla siirtyä takaisin olemaan ilman hormoniehköisyä. En halua pcos oireita ja toisaalta lapsilukukin on täynnä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme