Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä motivaatio takaisin?

Vierailija
06.10.2019 |

Olen onnistuneesti elämäntapojen muokkaamisella tiputtanut 15kg. Nyt yksi kilo hiipinyt takaisin, olen viikon ajan syönyt joka päivä karkkia. Nyt tartten tsemppiä ja vinkkejä joilla saan itseni takaisin ruotuun. Ainakin pääsääntöisesti. Olen vaan niin julmetun väsynyt koko ajan, mikä suoraan vaikuttaa mielihaluihin. Ja kyllä, nukun tarpeeksi, se ei vaan tunnu riittävän...

Olen miettinyt itselleni "porkkanaa", jonka saavuttaisin kun pääsen seuraavan kymmenkilon alle. Jos se saisi taas motivaation takaisin. Mutta mikä se voisi olla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi vitamiineja ruoasta? Koita vaihtaa karkit hedelmään. Palkinto voisi olla kylpyläloma / uusi talvitakki / kampaamokäynti. Tsemppiä! Minäkin yritän saada painoa alas.

Vierailija
2/3 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna itsellesi muutama päivä aikaa, jonka aikana tsempaat itsesi taas jatkamaan. Kyllä se siitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin samaa, mutta duunissa. Olen ollut työelämässä 12 vuotta, ja aina ollut todella motivoitunut ja kokenut työn voimavarana. Lomien jälkeen on ollut kiva mennä töihin ja ikinä ei ole haitannut jos joskus illalla venähtää, koska on ollut niin tärkeää saattaa joku iso prokkis loppuun.

Nyt on kaikki kuitenkin tahmeaa ja motivaatio nollassa. Olen alkanut alisuoriutumaan. Enkä ole ainoa, vaan tämä koskee myös kollegoitani. Tajusin syyn ihan vastikään: Minua on aina arvostettu työssäni ja olen saanut kiitosta. Olen aina ollut jopa hiukan erityisasemassa, ja minuun on luotettu. Tämä on nyt viimeisen vuoden aikana muuttunut osittain uuden esimiehen ja osittain talon politiikan vuoksi. Kaikesta tulee pyyhkeitä, mikään ei riitä, kaikki kyseenalaistetaan, vahditaan, syyllistetään, mikromanageerataan, koko ajan ollaan epäluottamuksen varjon alla. Nolataan ja nöyryytetään.

Pitkä pohjustus, sori, mutta voisiko sinunkin motivaation lopahtamisen takana olla se, että laihtuminen ei enää palkitse eikä tuo kiksejä? Ehkä kovaa työtä ei nykyään kukaan enää huomaa ja se tuntuu siksi "turhalta". Löytyisikö motivaatio uudelleen juurikin porkkanoista, eli 5kg päästä (vuodenvaihteessa) ostat uuden talvitakin ja 10kg päästä (kesällä?) ostat biksut ja lähdet etelään? Tärkeää on tavoite, ja sitä voi pilkkoa välitavoitteisiin. Ja miksi sinulla on juuri se tavoite? Haluatko näyttää hyvältä, ja jos niin miksi? Haluatko huomiota vai haluatko olla terve ja virkeä ja laihdutat omaksi iloksesi? Mikä sinua siis motivoi saavuttamaan tavoitteesi? Ota vaikka netistä tavoitevartalosi omaavan henkilön kuva, ja katso sitä usein että tuollainen minäkin pian olen. Tai löytyisikö jostain vertaistukea projektiin, eli joku tsemppaamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän