Mistä uusia ystäviä aikuisiällä?
Olen nelikymppinen kolmen lapsen äiti. Erosin puolisostani pari vuotta sitten. Lapsista kaksi on ala-asteella ja nuorin päiväkodissa.
Muutimme takaisin kotikaupunkiini esikoisen synnyttyä miehen saatua täältä töitä. Olin aikaisemmin asunut kahdessa eri kaupungissa opiskelujen takia, kaverit asuvat vielä siellä. Lapsuudentutuista valtaosa on muuttanut muualle. Täällä minulla ei ole oikeastaan muita kuin äitini ja pari kaveria, jotka viettävät myös parhaita ruuhavuosiaan, heitä nään harvoin.
Lapset harrastavat paljon, treenejä on lähes joka ilta. Äitini voisi olla lasten kanssa pari yötä kuukaudessa, siis viikonloppuina, näin hän on itse sanonut. Lisäksi äitini hoitaa lapsia ( tai osaa heistä) noin kerran viikossa, kun minä joudun tekemään töitä tai olemaan jossain lasten tilaisuudessa, pelissä tai vastaavassa. Isällään lapset ovat todella harvoin.
Teen työtä, jossa olen pääsääntöisesti yksin. Ei töistä siis löydä kavereita. Mitään jokaviikkoista harrastusta en voi hankkia, koska minulla on lapset ja äiti ei tosiaan aina voi heitä itselleen ottaa. Tuttavia minulla on todella paljon töiden kautta, mutta oikeasti olen todella yksinäinen usein. Nytkin viikonloppu on tulossa ja ahdistaa jo ajatus, että lasten menojen mukaan mennään päivät ja illat istun yksin sohvalla tylsistyneenä.
Lasten kavereiden vanhemmat ovat sellaisia hyvän päivän tuttuja, niitä minulta löytyy paljon. Juttelemme kuin näämme, mutta se jää siijen. Ja he lähes kaikki ovat naimisissa ja odottavat viikonloppua tai iltoja, että voivat vaan olla kotona perheensä kanssa. Itse kaipaisin aikuista seuraa lähtemään ulos, urheilemaan, syömään, kahville ja baariin. Olen todella sosiaalinen ja tämä tilanne ärsyttää minua. Tuntuu, että elämä vaan lipuu ohi ja minä istun kotona pyörittelemässä peukaloita. En ole niin rohkea tyyppi, että lähtisin yksin baariin, enkä myöskään helposti mene puhumaan vieraille ihmisille. Toki jos joku minulle puhuu, niin juttelen takaisin.
Mistä tässä iässä enää löytää uusia kavereita? Vai löytääkö niitä enää mistään? Mitä olette itse tehneet?
Kommentit (2)
kaverin saatat löytää jostain vastaavassa tilanteessa olevasta tyypistä. Asiaa voit pohtia siltäkin puolelta, miksi kukaan haluaisi/jaksaisi olla kaverisi.
Kirjoita google kirjekaverit, tulee sivuja joilla voi etsiä kirjekamuja email kavereita ja mahdollisesti samalta paikkakunnalta kavereita.