Olen laihtunut 15kg 6 viikon aikana
Samalla olen päässyt kokonaan eroon vuosiakausia kestäneestä verenpainelääkityksestäni (nyt rr on 100/70 ilman lääkkeitä). En ole mittaillut tai laskenut yhtään mitään, en ole kituuttanut nälässä eikä mun ole tarvinnut edes harjoittaa sitä kuuluisaa itsekuria. En ole myöskään lisännyt liikuntaa.
Ainoa, minkä tein on se, että olen jättänyt kokonaan pois viljat, sokerin, siemenöljyt ja tärkkelykset.
Sitä vaan tulin kysymään palstan terveyspoliiseilta, että joko kohta kuolen? Onhan tässä jo hälyttävät merkitkin ilmassa, kun paino putoaa ja verenpainetautikin katoaa. Lisäksi alkava t2dm on kadonnut. Pitäiskö kuitenkin henkeni pitimiksi palata takaisin "normaali" ruokavalioon, jossa syödään "kaikkea kohtuudella", lasketaan kaloreita ja kuntoillaan joka päivä veren maku suussa? Niin ja tietysti syödään mahdollisimman vähärasvaisesti, sillä rasva ei kuulu tuohon "kaikkea kohtuudella" kategoriaan.
Sitäpaitsi, mitä siitä nyt sitten tulis jos laihtuisinkin normaalipainoon tällä tavalla, kun mun tähän asti pudottama määrä on pudotettu väärin ja liian nopeasti, vai mitä? Kuolenko heti ensi yönä?
Kommentit (14)
Paino laskenut, ok. Mutta nuppi ei näy voivan hyvin.
Julistan, koska olen epävarma, nahka roikkuu ja pelkään romahtavani takaisin entiseen.
Hienoa!!!!
Ruokavalio on se, mikä ihmisen laihduttaa tai lihottaa.
Olen myös pudottanut 10 kg kolmessa viikossa jättäen pois viljat ja sokerin.
En ole keliaakikko.
Liikunta tuo mielihyvää, nostaa kuntoa ja lihaksia, mutta ruoka on se, mihin laihduttajan pitää huomionsa kiinnittää.
Tottakai rasva kuuluu "kaikkea kohtuudella"-kategoriaan. Rasvaa on tarpeellista saada päivittäin terveellinen määrä oikeantyyppisistä lähteistä. Käyttämällä vain vähärasvaisia tuotteita ja bannaamalla muut rasvalähteet, voi rasvan saanti olla liian vähäistä ja johtaa pahoihin terveysongelmiin. Omegakurssille hopi hopi...
Tottakai aineenvaihdunta toimii, miksi ei toimisi? Kuituja saa muualtakin kuin viljoista.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai rasva kuuluu "kaikkea kohtuudella"-kategoriaan. Rasvaa on tarpeellista saada päivittäin terveellinen määrä oikeantyyppisistä lähteistä. Käyttämällä vain vähärasvaisia tuotteita ja bannaamalla muut rasvalähteet, voi rasvan saanti olla liian vähäistä ja johtaa pahoihin terveysongelmiin. Omegakurssille hopi hopi...
Sarkasmikurssille, rakas ystävä, hopi hopi...
Vaikuttaa joltain sairaudelta. Mene lääkäriin.
63 kg ja 33 v. Ihan istumalla ja kirjoittamalla mitä sattuu milloinkin huvittamaan, saa painon jopa laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaino ja pituus sekä ikä?
Ikä 42, BMI paljon.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähtöpaino ja pituus sekä ikä?
Ikä 42, BMI paljon.
t. ap
Miksi ei voi kertoa bmi anonyyminä
Ai niin. Sehän tässä on eniten epäilyttää, että vaikka aiemmin laskin kalorit, söin vähemmän ja liikuin enemmän, niin mun verenpainetautiini sillä ei ollut minkäänmaailman vaikutusta. Se oli ja pysyi. Oon myös tässä kuluneen kuuden viikon aikana lisännyt suolaa koko ajan joka paikkaan, ja verenpaine senkun vaan laskee. Varmaan kohta tosiaan kuolen, kun jatkan tähän tyyliin, syön kauheesti suolaa ja lihaa ja rasvaa ja päädyn verenpaineettomaksi :(