imetyksestä..
onko kellään muulla käynyt imetyshommassa näin:
toinen tissi kasvanut 2 kuppikokoa ja tuottaa runsaasti maitoa, kun taas toinen tissi on pysynyt lähes edellisessä koossa ja ei paljoa tuota maitoa..
ongelma on mulle iso, kun ei tiedä mitä paitaa pitäis kun kokoero on huomattava! joudun laittaan pienempään tissiin liivinsuojia, jotta kehtaa ihmisten ilmoille mennä.. kylläkin tämä pienempi tihkuttaa maitoa joten suojaa tarvii siksikin. isompi ei tarvi suojaa, se kun ei yli holvaa.. on tosi ikävä vaiva..
osaako kukaan neuvoa tai antaa vinkkejä miten saan rintani näyttämään samankokoisilta?
Kommentit (3)
aina löytyy kohtalotovereita! :) Mulla vähän sama juttu, että toinen rinta on kasvanut suuremmaksi (aina sitä hieman ollut, mutta nyt siis enemmän). Rintaliivien ja vaatteiden kanssa ongelma ei nyt ole silmiinpistävä, joten en tarvitse lisätoppauksia. Suurempana ongelmana on ehkä se, että isompi rinta tuottaa enemmän maitoa ja lapsi tykkää myös ruokailla enemmän tällä suuremmalla tissillä. Joskus ihan hermostuu pienemmällä, jos maitoa ei enää kunnolla tule. Toiseksi tästä pienemmästä rinnasta on vaikeaa syöttää makuullaan, joten yölllä poika syö isommasta tai sitten on noustava istumaan. Minulla siis muutenkin on melko pienet rinnat, eikä ole edes juurikaan kasvaneet raskauden ja imetyksen myötä. Tämmöistä tämä elämä on! :)
hmar ja poika 5vko
on vaan niin helppo imettää isommasta rinnasta kun tietää että sieltä tulee.. ei kait auta kun tarjota heikompaa rintaa ja toivoa että sekin toimisi vielä.. :)
En tiedä onko tästä mitään apua, mutta mun kohdalla kävi niin et toisesta rinnasta ei tullut maitoa nimeksikään ja tuottava rinta alkoi kasvaa isommaksi. Pumppasin pienempää rintaa ja annoin vauvan imeä sitä aina kun vain rinta kelpasi. Aluksi näytti siltä ettei sitä maitoa ala sieltä tulemaan mutta jatkoin vaan sitkeästi yrittämistä ja nyt on alkanut tämä toinenkin rinta " toimimaan" ja sitä myöten myös kasvamaan saman kokoiseksi.