Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon harrastamista on tarpeeksi

Vierailija
21.09.2019 |

Meillä on miehen kanssa riita siitä, kuinka paljon harrastusaikaa on sopiva määrä pienen lapsen vanhemmalle.

Mies on pelannut tietokoneella n. 40h/vko eli kokonaisen työviikon verran, joka viikko siitä saakka kun hän haki minut ja esikoisemme synnäriltä muutama kuukausi sitten. Käy kyllä töissäkin, molemmat käymme, joskin minä olen tällä hetkellä vanhempainvapaalla vauvan kanssa. Miehen mielestä tuollainen määrä pelaamista ei ole liikaa hänelle vanhempana. Minä taas olen sitä mieltä, että kun hänelle jää noin paljon ylimääräistä aikaa, voisi hän viettää osan siitä perheensä kanssa tai kotiaskareissa autellen. Jäisi sitten minullekin välillä vähän enemmän vapaa-aikaa ja saattaisin sitä myötä olla iloisempi vaimo, ja hänen isä-lapsi-suhteensa saattaisi kehittyä myönteisellä tavalla.

Mutta ei. Riidan päätteeksi hän lupasi vähentää ja on vähentänytkin pelaamista, mutta sen sijaan, että osallistuisi perhe-elämään, mököttää ja tappaa aikaa vetämällä entistä pidempiä päikkäreitä, sulkeutumalla vessaan kymmeniksi minuuteiksi joka vessakäynnillä ja tuijottamalla passiivisena telkkua. Tekee hyvin selväksi, miten kamala olen kun rajoitan hänen pelaamista.

Olenko minä tosiaan kohtuuton, kun haluan hänen pelaavan tuota 40h/vkoa vähemmän? Kuinka paljon pienen lapsen vanhemman pitäisi saada harrastaa?

Sivumainintana, hän ei pelannut lähellekään näin paljoa ennen vauvan syntymää, vaan oli innostunut tulevasta lapsesta. Siis jopa minuakin innostuneempi, mikä oli minusta mahtavaa. Mutta syntymän jälkeen rupesikin yllättäen pitämään kynsin ja hampain kiinni siitä, ettei hänen oma aika saa kärsiä vauvan vuoksi...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa,ehkä harrastaminen porraskäytävässä silloin tällöin on ihan ok?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006241810.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon oikein voi mitään tuntimäärää sanoa. 40h/vko on kuitenkin ihan naurettava määrä. Meillä molemmat harrastaa (=vapaa-aika ilman perheenjäseniä) n. seitsemän tuntia viikossa ja tuokin on joskus arki-iltoina vähän liikaa.

Vierailija
5/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuohon oikein voi mitään tuntimäärää sanoa. 40h/vko on kuitenkin ihan naurettava määrä. Meillä molemmat harrastaa (=vapaa-aika ilman perheenjäseniä) n. seitsemän tuntia viikossa ja tuokin on joskus arki-iltoina vähän liikaa.

Ok. No siis kun minustakin tuo määrä tuntuu todella paljolta, mutten ole enää luottanut omaan suhteellisuudentajuuni, kun mies on niin vahvasti sitä mieltä, ettei tuollainen määrä ole paljoa. Ja kaveripiirissä on monia pelaajia, jotka pelaavat vieläkin enemmän... mutta hepä ovatkin lapsettomia.

Vierailija
6/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No siis kun minustakin tuo määrä tuntuu todella paljolta, mutten ole enää luottanut omaan suhteellisuudentajuuni, kun mies on niin vahvasti sitä mieltä, ettei tuollainen määrä ole paljoa. Ja kaveripiirissä on monia pelaajia, jotka pelaavat vieläkin enemmän... mutta hepä ovatkin lapsettomia.

-ap

Vierailija
7/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään ideoita, kuinka miehen saisi käsittämään miten suuri hänen pelaamiseen käyttämä aika oikeasti on? Vertaus työviikkoon ei hetkauttanut häntä.

-ap

Vierailija
8/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää mennä yhteen mieslapsen kanssa, ja vielä hankkia lapsi? Olisit valinnut paremmin.

Vierailija
9/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää mennä yhteen mieslapsen kanssa, ja vielä hankkia lapsi? Olisit valinnut paremmin.

Luehan viesti loppuun asti. Siellä kirjoitin, että tuo käytös alkoi vasta lapsen syntymän jälkeen. Sitä ennen on ollut hyvä puoliso lähes kymmenen vuoden ajan.

-ap

Vierailija
10/10 |
21.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kattelis päivääkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä