Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan täällä käynyt Mensan testissä kahdesti?

Vierailija
19.09.2019 |

Jos jälkimmäinen tulos onkin huonompi, niin jääkö se voimaan? Itsellä oli ensimmäisellä kerralla tulos niin lähellä Mensan rajaa, että tekisi mieli käydä koittamassa uudelleen. Etenkin sen takia että jännitin ensimmäisessä testissä älyttömästi ja varmistelin liikaa vastauksia ja hukkasin siksi aikaa enkä ehtinyt vastata kaikkeen. Minulle on kuitenkin tyypillistä jännittää kokeissa välillä niin paljon, että kaikki menee ihan läskiksi. Siksi pelottaa ajatus, että entä jos toinen testikerta meneekin näin ja tulos on älyttömän huono ja se jää jonnekin arkistoihin mun virallisena älykkyysosamääränä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meitä kiinnosta sun testejä säilyttää :)

Vierailija
2/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Palstalla on ainoastaan heittämällä yli rajan menneitä tai heitä, jotka menisivät jos näkisivät sen vaiva arvoiseksi, mutta eivät halveksuntansa vuoksi vaivaudu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, onko Mensa vielä olemassa ja yhäkö sinne pyritään. 

Mene vaan uusimaan, josko vaikka pääsisit sisään, kerro sit meillekin onko siellä esim. hyvää kakkua. 

Vierailija
4/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ei itse testejä varmaan säilytetä, mutta luultavasti tulos kuitenkin. Ainakin on pakko säilyttää tieto, että tietyn niminen henkilö on käynyt testeissä. Muutenhan ihmiset vois tehdä saman testin kahdesti. En sitten tiedä kirjataanko tulos äo lukemana vai vain tietona siitä, että onko oikeus liittyä Mensaan vai ei.

-aloittaja

Vierailija
5/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei itse testejä varmaan säilytetä, mutta luultavasti tulos kuitenkin. Ainakin on pakko säilyttää tieto, että tietyn niminen henkilö on käynyt testeissä. Muutenhan ihmiset vois tehdä saman testin kahdesti. En sitten tiedä kirjataanko tulos äo lukemana vai vain tietona siitä, että onko oikeus liittyä Mensaan vai ei.

-aloittaja

Kyllä tieto siitä tuloksesta säilyy, koska rajan ylittyessä, on liittymisoikeus elinikäinen.

Vierailija
6/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Itse kävin testissä kylläkin vain kerran, eikä kukaan testin tarkistavan psykologin lisäksi tiedä tulostani ellen itse sitä kerro, eli älä mieti tuota.

Uskoisin (tähän tuskin osaa moni varmasti vastata), että sut vain merkataan käyneeksi kahteen kertaan eikä mitään muuta. Jos pääset sisään, niin senkään luvun arkistoinnista en olisi mitenkään varma. Mensa on tosi diskreetti tämän suhteen.

Vierailija
7/10 |
19.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-aloittaja

Kyllä tieto siitä tuloksesta säilyy, koska rajan ylittyessä, on liittymisoikeus elinikäinen.

Merkintä voi olla myös vain yli/ali rajan.

Vierailija
8/10 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensa ei missään vaiheessa saa tietoa kenenkään tarkasta tuloksesta, se jää vain testatun ja psykologin tietoon. Sen sijaan Mensa saa tiedon oleko oikeutettu jäseneksi vai et.

Psykologin arkistoon jää tieto molemmista tuloksista.

Vierailija
9/10 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, mutta mulla älykkyysosamäärä oli noussut vähintään 30 pistettä (vähintään, koska sain sen korkeimman tuloksen, jonka jälkeen nykyään ei enää anneta tarkkaa arviota ÄO:sta vaan kehotetaan kääntymään asiaan perehtyneen psykologin puoleen jos haluaa selvittää tarkemman älykkyysosamääränsä) testauskertojen välillä ja 1. kerralla ei ollut oikeutta Mensan jäsenyyteen, toisella oli (kertojen väliä yli 20 vuotta). 

Vierailija
10/10 |
20.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt, mutta mulla älykkyysosamäärä oli noussut vähintään 30 pistettä (vähintään, koska sain sen korkeimman tuloksen, jonka jälkeen nykyään ei enää anneta tarkkaa arviota ÄO:sta vaan kehotetaan kääntymään asiaan perehtyneen psykologin puoleen jos haluaa selvittää tarkemman älykkyysosamääränsä) testauskertojen välillä ja 1. kerralla ei ollut oikeutta Mensan jäsenyyteen, toisella oli (kertojen väliä yli 20 vuotta). 

Ei ole noussut kolmeakymmentä pistettä, vaan testien keskihajonnat ovat erilaiset ja näin ollen tulokset kaukana toisistaan. Siksi pisteitä ei pidä verrata, vaan katsoa niitä prosentteja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan