Ihminen joka saa aina toisen puoliskon syylliseksi?
Tai ainakin syyllistämään itseään on mikä? Oli asia mikä tahansa niin niin syy on minussa ja usein joutuu ainakin pohtimaan mitä tein väärin. Raha on hänelle pakkomielle ja käyttää toisten voimat häikelemättä loppuun. Itse uhriutuu ja koko maailma saa tietää jos/ kun on kohdeltu väärin.
Kommentit (10)
Kerran luulin olevani väärässä mutta erehdyin, sattuuhan sitä
Ei se tyhjeni jo nyt sillä on seuraava menossa
Lähinnä lääketieteellistä nimitystä kaipailin. Psykopaatti vai mikä
Itse erosin marttyyristä, jonka mielestä kaikki oli minun vikani. Hän yritti kyllä vakuutella minulle, että kunhan muutun riittävästi, korjaan itseni ja käyn ammattiauttajalla, niin muutun paremmaksi :D Eihän teillä ole samanlainen dynamiikka suhteessa? Tai eksäni viritelmä jäi kesken, hän lensi ulos kuin leppäkeihäs, kun alkoi sumuvalottaa. Gastlightingiahan tuo syytteleminen on, todellisuuden vääristelemistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin marttyyristä, jonka mielestä kaikki oli minun vikani. Hän yritti kyllä vakuutella minulle, että kunhan muutun riittävästi, korjaan itseni ja käyn ammattiauttajalla, niin muutun paremmaksi :D Eihän teillä ole samanlainen dynamiikka suhteessa? Tai eksäni viritelmä jäi kesken, hän lensi ulos kuin leppäkeihäs, kun alkoi sumuvalottaa. Gastlightingiahan tuo syytteleminen on, todellisuuden vääristelemistä.
Kokemusta kummastakin ihmistyypistä. Eräällä oli ollut ongelmia kymmeniä vuosia sitten, eikä aikanaan ollut niistä sanonut vaan pitänyt ne sisällään täysin, muiden ollessa täysin tiedottomia asioista. Ongelmat ei siis liittyneet kehenkään jolle oli asiasta vihainen. Oli vain sydänjuuriaan mielensä pahoittanut kun kukaan ei osannut lukea vuosikymmeniä sitten hänen ajatuksiaan tapahtumista joista kenelläkään ei ollut tietoa. Meidän muiden olisi kuulemma pitänyt mennä siitä terapiaan ja suuttui valtavasti kun kukaan ei mennyt terapiaan vaikka hänelle oli tullut tapahtumista psyykkisiä ongelmia. Välithän siitä meni poikki kun sanottiin, että kun ongelma on sinun niin sinun pitää siitä mennä terapiaan. Meitä muita se ei liikuta pätkääkään, meillä kaikilla on ihan omat traumat elämästä mitä selvitellä ja käydä niistä terapiassa jos sellainen tarve tulee.
Kaasuvalottamisesta sanoisin, että, joidenkin ihmisten on vain todella vaikea ottaa vastuu omista tekemisistään. Voivat pahoinpidellä ja kiusata minkä ehtii, sekä kieroilla, mutta kaikkeen pitäisi vain alistua laittamatta mitenkään vastaan. Ammatti kieroilija ja pahoinpitelijä tekee sitä kokemuksella ja osaa sen, koska on harjoitellut paljon ja monilla ihmisillä. Heillä on usein tukijoinaan samalla tapaa henkisesti sairaita ihmisiä ja näiden avulla luo uuden normaalin uhrille, joka siis on juuri sitä että uhria kiusataan ja tehdään hulluksi ja elämä kutistetaan näiden henkisesti sairaiden ihmisten maailmaksi eristäen uhri kaikista terveistä ja järkevistä ihmisistä.
Amerikkalaisten tutkimusten mukaan psykopaatteja on 1-4% väestöstä ja heidän tukijoitaan muina häiriöinä ja passiivisina mahdollistajina noin 12% väestöstä. Kun näitä todellakin on lähes joka viides yhteiskunnassa joko suoraan tai välillisesti, niin ei ole ihme, että niihin törmää jossain muodossa elämänsä aikana edes kerran. Ikinä et vain tiedä missä positiossa olet tässä kuviossa niin kauan kun et ole suoraan kohde. Sen verran tiedetään, että psykopaatti tunnistaa toisen psykopaatin tai sosiopaatin intuitiivisesti ja ne pyrkivät toistensa seuraan jo lapsinakin, joten jos jossain on yksi psyko niin oletettavasti ystäväpiiristä löytyy psykoja, narsisteja ja sosiopaatteja, koska nämä tukevat toistensa sairasta ja kylmää maailmankuvaa.
Niin tekee pahaa tälläkin sivustolla lukea näistä parisuhteessa olevista ihmisistä, erityisesti naisista, ne kun on näköjään hyvin helposti aivopestävissä sen suhteen miten he todellisuutta hahmottaa. Heille saa tehdä mitä tahansa mutta suuttua ei saisi tai reagoida mitenkään pitkäaikaiseen kiusaamiseen. Aina epäilevät tajunneensa jotain väärin. Naisten hyväksikäyttö on helppoa kun naiset kasvatetaan siihen että aina epäilee itseään ja omaa järkeää, koetaan muut ihmiset parempina ja järkevämpinä ja epäillään jatkuvasti omia kykyjä. Itseltä vaaditaan järjettömästi mutta vastineeksi muilta ei odoteta mitään, ei edes puolitiehen tulemista. Tämähän näkyy työelämässäkin, että naiset aliarvioivat jatkuvasti kykyjään alakanttiin kun miehet taas kokee perusteetta omat kykynsä paljon paremmiksi. Kouluissa pitäisi olla enemmän ihmissuhde kasvatusta. Oletus ylipäätään, että vastapuoli on normaalilla empatiakyvyllä varustettu henkilö tulee kalliiksi jos oletuksen tekee heti. Ihmisiä kannattaa katsoa pitkän aikaa, ennen kuin tekee mitään päätelmiä persoonasta tai siitä kenet päästää elämäänsä.
Lompakkoko vielä pitelee yhdessä?