Kysymys lestadiolaisille seksuaalisuudesta (miksei muillekkin)
Kun nuoret alkaa seurustella ja ne ei saa viettää aikaa keskenään tai olla minkäänlaisessa seksuaalisessa kanssakäymisessä, niin miten toimitte jos ne on? Miten puututte esimerkiksi liialliseen läheisyyteen?
Oon törmännyt monta kertaa hyvin vihamieliseen suhtautumiseen. Nuorille saatetaan huutaa tai heitä saatetaan nöyryyttää siitä, jos he ovat liian läheisiä. Asiasta saatetaan myös juoruilla selän takana. Joskus tuntuu, että puuttuu täysin kunnioitus toisia kohtaan. Jos kyseessä olisi esimerkiksi joku muu synti, ei useinkaan toimita samalla tavalla. Miksi seksuaalisuuden kohdalla ollaan niin kauhean armottomia ja tuomitaan, nöyryytetään tai muuten toimitaan epäkunnioittavasti?
Saataisko keskustelua aiheesta?
Kommentit (3)
En huomannut ajatella asiaa myös muiden näkökulmasta. Osaatko sinä sanoa, miksi vanhempasi suhtautuivat asiaan niin?
Vierailija kirjoitti:
En huomannut ajatella asiaa myös muiden näkökulmasta. Osaatko sinä sanoa, miksi vanhempasi suhtautuivat asiaan niin?
Koska olin heidän mielestään liian nuori, pelkäsivät että harrastan seksiä, pelkäsivät, että satutan sydämeni, pelkäsivät sitä ja tätä tai halusivat vain kontrolloida.
/1
Luuletko, ettei epäuskoisen perheen lapsi saattaisi saada myöskin juuri tuollaista kohtelua vanhemmiltaan, jos käytös ylittää heidän käsityksensä sopivasta? Ainakin minä sain.