mulla menee vain noin 10 e kuussa rahaa ruokaan!!!
jos en halua herkutella joskus esim buffetilla tai hakea jotain mehuja
koska saan ruoka-avusta kaikki ruokani, ja tuo 10 e tuleee siitä että ruoka-avusssa on kerran viikossa 2,5 e ruokailu jonka jälkeen saa kassillisen ruokaa, yleensä n. 30-40 euron edestä, joskus enemmänkin . itse en edes käyt kuin kerran viikossa vaikka ruoka-apuja olisi 3 kertaa viikossa samassa paikassa ja muuallakin lisää
eli ruokaa saisin n 300-400 edestä ilmaiseksi kuussa, toki vähempikin riittää
Kommentit (37)
Jos ruoka-apu on tarpeen, mikäs siinä sitten. Jos siellä käy säästön vuoksi, niin väärinhän se on.
Mukavaa, että pidät vanhentuneista tuotteista.
Vierailija kirjoitti:
ruoat haetaan samana päivänä autolla kaupoista vain vähän enne jakoa eli ne on niitä samoja tuotteita mitä sinä ostat kaupasta ja usein niitä mitä ei normaalisti ole varaa ostaa ja ovat menossa "vanhaksi". joskus saattaa olla jopa eilinen myyntipäivä mutta pakastettu, ei vaikuta mihinkään
hysteerikko!
Missä saa noin hyvin ruoka-apuja? Täällä stadissako?
Eräs tuttu asuu Tampereella ja pärjäilee aika huonosti, koska ruoka-apuja ei siellä ilmeisesti oikein ole.
Mulla ei mene rahaa ruokaan kuussa ollenkaan. Pysyttelen toistaiseksi maassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei mene rahaa ruokaan kuussa ollenkaan. Pysyttelen toistaiseksi maassa.
T: Viäräleuka savolaine
Ja mä saan kuukauden ruuista satkun käteen! Bönde-Life rules....
Sama täällä.
Olen töissä lounasravintolassa ja otan mukaan ruuan, mitä ei myyty.
Yleensä syön salaatteja kotona, lapset ja mies syövät puolet salaattia ja puolet lämmintä ruokaa.
Lähes päivittäin menee vielä ruokaa pakkaseen.
Kerran kuussa mun vanhemmat, sisko perheineen ja miehen veli perheineen tulevat syömään, veli harvemmin tosin ja annan aina siskolle mukaan jonkun ison ruuan.
Ruokala on kiinni jouluna 2 vkoa sekä juhannuksesta 5 vkoa.
Tänäkään kesänä emme saaneet pakastinta tyhjäksi.
Kyllä sen kympin verran menee ruokaan rahaa, kun lapset juo maitoa ja pitää margariinipaketti ostaa. Ja puurohiutaleita . Ehkä 20 e.
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ruoat haetaan samana päivänä autolla kaupoista vain vähän enne jakoa eli ne on niitä samoja tuotteita mitä sinä ostat kaupasta ja usein niitä mitä ei normaalisti ole varaa ostaa ja ovat menossa "vanhaksi". joskus saattaa olla jopa eilinen myyntipäivä mutta pakastettu, ei vaikuta mihinkään
hysteerikko!
Pidän hysteerikko-nimimerkistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttu asuu Tampereella ja pärjäilee aika huonosti, koska ruoka-apuja ei siellä ilmeisesti oikein ole.
En tiedä missä hän asuu, mutta hän liittyi helluntailaisiin, jotta pääsee noukkimaan ruoka-avusta tuotteita.
Kiinnostavaa "uskonnollisuutta".
Mulla menee kuussa 30 euroa ruokaan, enkä saa minkäänlaista ruoka-apua, enkä muutakaan apua, vaan maksan jokaikisen sentin ruokakuluistani itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä hän asuu, mutta hän liittyi helluntailaisiin, jotta pääsee noukkimaan ruoka-avusta tuotteita.
Kiinnostavaa "uskonnollisuutta".
en liittynyt helluntalaisiin mutta ruoka-apu on helluntaisrkssa joissa on pääkaupunkiseudulla kaikissa ruoka-jako, ehkä pari köyhää heluntaisrknnan jäsentäkin käy jonossa, suurin osa ei-uskovia , eläkeläisiä venäläisiä ja muutama muslimikin
Itse olen nähnyt, että ruoka-avut ovat tyyliin "2 pakettia nakkeja, kasvishampurilainen, 2 jugurttia, mozzarella juustoa, muutama muu eines." jaa että noilla selviät koko viikon. Varmasti.
Ne ruoka-apukassit ovat sisällöltään sellaista höttöä, että mieluummin näkisin nälkää, kuin söisin valkoista leipää, valkoista makaronia, eineksiä ym.
Oot mun kaveri. Mä tienaan satasia pöllimällä tavaraa ja ruokaa kaupoista. Osan syön ja osan myyn. Viikottain jään kiinni, seuraavan kerran rosikseen lokakuussa mutta sehän on yks vitunmaku. Ikinä en vankilaan joudu.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen nähnyt, että ruoka-avut ovat tyyliin "2 pakettia nakkeja, kasvishampurilainen, 2 jugurttia, mozzarella juustoa, muutama muu eines." jaa että noilla selviät koko viikon. Varmasti.
et ole löytänyt oikeaa paikkaa, se missä käyn itse on kuulemma päkaupunkiseudun paras ja siellä on 3 kertaa viikossa jako, itse käyn vain kerran viikossa, se riittää. tässä viime perjantailta vaika oli hieman köyhempi satsi
onneksi ei tarvii syödä makkaraa
savulohipasta
tonnikalapasta
texas peten kanawrap
naudan minuuttilastu
naudan jauheliha
lehtikaali
rypäleitä 1 kg
juhlapöydän uunijuurekset
vegyu eggie nakit
kasviskeitto
chili-seesam katkaravut
papumix 2,5 kg
banaanit, persikat, omenat, tomaatit 2 pkt, paprikaa, rucolaa, omenat
leipää
maustamaton jugurtti
no onneksi viime jaosta jäi fetajuustoo niin tuli hyvät keitot ja salaatti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Esim. Meidän kauppakeskuksella on 3 kertaa viikossa.
Andymccoys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
et ole löytänyt oikeaa paikkaa, se missä käyn itse on kuulemma päkaupunkiseudun paras ja siellä on 3 kertaa viikossa jako, itse käyn vain kerran viikossa, se riittää. tässä viime perjantailta vaika oli hieman köyhempi satsi
onneksi ei tarvii syödä makkaraa
savulohipasta
tonnikalapasta
texas peten kanawrap
naudan minuuttilastu
naudan jauheliha
lehtikaali
rypäleitä 1 kg
juhlapöydän uunijuurekset
vegyu eggie nakit
kasviskeitto
chili-seesam katkaravut
papumix 2,5 kg
banaanit, persikat, omenat, tomaatit 2 pkt, paprikaa, rucolaa, omenat
leipää
maustamaton jugurttino onneksi viime jaosta jäi fetajuustoo niin tuli hyvät keitot ja salaatti
Mistä tiedämme, että tuo kuva on juuri ruoka-avustuksesta? Ihan sama satsin voisi joku ostaa mennesäsän kauppaan niihin -60% alennuksiin ja ostaa nuo kaikki. Ja sitten provoilee täällä.
Luulenpa, että asia on itseasiassa niin, että joku vaan provoilee, koska ei ruoka-avuista tuoreita hedelmiä koskaan anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on. Esim. Meidän kauppakeskuksella on 3 kertaa viikossa.
No annappa paikan nimi, eikä pelkästään "meidän kauppakeskus"
halleluujah, se on elämää se. tosin ei varmaan hauskaa kun ei ooo muuta tekemistä kuin käydä lenkillä ja ruoka-avussa ja ryypätä