Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko epäitsekäs auttaminen enää sen arvoista?

Vierailija
12.09.2019 |

Olen kaupassa töissä ja työvuoroni oli päättynyt juuri. Tein omia ostoksia siviilivaatteet päällä ja huomasin kaksi asiakasta (vähintään keski-ikäisiä kumpikin) selaamassa omenia ja arvasin, etteivät he tunnistaneet lajikkeita koska kaikilla omenapöydän tuotteilla oli oma hintataulunsa mistä ei välttämättä saa selvillee mikä mitäkin on.

Kysyin, että voinko auttaa ja että olen täällä töissä, jos voisin olla avuksi. Vanhempi heistä kysyi mikä omenalajike pöydässä on tuo halvimmalla hinnalla oleva. Kerroin mikä esillepanon omenoista on kyseinen lajike ja osoitin kyseistä tuotetta kädellä. Tämä samainen henkilö sanoi melko vaivautuneesti kiitos. Ei siinä mitään. Menin ottamaan itselleni pöydän toiselta puolella omia ostoksia ja huomasin sivusilmällä, kuinka nuorempi supatteli vanhemman korvaan jotakin ja sen jälkeen kumpikin katsoi minua virnuillen. Minulla on kuitenkin puhevika, että puheestani ei aina saa selvää, mutta tällä kertaa selvyydestä ei voinut olla kyse koska osoitin kyseistä tuotetta.

Onko toisen puhevika todellakin niin hilpeää, että saa osaksi naureskelua/virnuilua. Halusin vain auttaa. :/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippä itse. Harvoin sinä saat nähdä kaksi idioottia yhtä aikaa. Sinun tässä pitäisi hymyillä.

Vierailija
2/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit ystävällinen ja kiltti. Kuka tietää, mitä me miettivät ja touhusivat, älä ota itseesi. Puheviasta tuskin oli kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olit ystävällinen ja kiltti. Kuka tietää, mitä me miettivät ja touhusivat, älä ota itseesi. Puheviasta tuskin oli kyse.

Hauska vitsi.

Olen kärsinyt puheviasta 25 vuotta. Tiedän kyllä miten puhevikaisille nauretaan.

Ap:lle tsemppiä!

Vierailija
4/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain älykäs ja empaattinen ihminen (pitää siis olla kummatkin) arvostaa epäitsekästä auttamista.

Valtaosa ihmisistä on monstereita joita ei kannata auttaa millään tavoin, varmaan tosiaan supattelivat keskenään puheviastasi vaikka yritit hyvää hyvyyttäsi auttaa.

Vierailija
5/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he eivät tajunneet, että kaupan kassa voi olla myös asiakas, ja luulivat että joku asiakas vain juksaa olevansa kaupassa töissä. En tiedä. Vaikea keksiä järkevän kuuloista syytä moiseen käytökseen. Älä menetä toivoasi ihmisiin noiden takia.

6/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatka vain olemalla ystävällinen ja avulias. Noilla asiakkailla oli jotain omia ongelmia, virnuilun syytä ei tosiaan voi tietää. 

Vierailija
7/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se ettei ollut työvaatteita päällä hämmensi

Vierailija
8/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät ja sivistymättömät ihmiset naureskelevat toisen puhevialle. Älä välitä.

Mutta tuohon, että auttaa epäitsekkäästi ihmisiä/yhteisöjä. Itse autoin erästä yhteisöä lähes kymmenen vuotta, tietysti ilman palkkaa ja omaa vapaa-aikaani käyttäen.

Nyt kävi ilmi, että minusta haluttiinkin eroon, typerän ja väkisintehdyn syyn perusteella. Homma toteutettiin häijysti ja ilkeästi. Pari viikkoa oli paha mieli. En ymmärrä syytä tähän käytökseen kohdallani. En hyppinyt toisten varpaille tai pomottanut. En vain täyttänyt jostain syystä heidän odotuksiaan. Tein vapaaehtoistyötä, mutta valikoiden oman aikani puitteissa. Olisi kai pitänyt heittäytyä täysin yhteisön käytettäväksi, tehtävä talkootyötä ja vietettävä kaikki mahdollinen aika siellä. Näin en tehnyt ja nähtävästi se ärsytti siihen pisteeseen, että minut sysittiin ulos.

Nyt en enää aio auttaa ketään koskaan epäitsekkäästi, en ihmistä (paitsi hädässä) enkä varsinkaan yhteisöjä. Ihminen on julma ja ajattelematon, jos ei saa sitä mitä tahtoo, vaikka sitä ei edes määritellä.

Vierailija
9/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin kyllä muitakin syitä virnuilulle kuin vain puhevika. Yksi on se että menit itse tarjoamaan apua. Olen huomannut että on yllättävän paljon ihmisiä jotka närkästyvät jos heille menee tarjoamaan apua vaikka he eivät sitä pyydä. Toki ottavat siinä sitten avun vastaan ja hankkiutuvat äkkiä auttajasta eroon sanomalla kiitos. Mutta heti avun jälkeen sanovat toisilleen "mitä toikin tuli meitä auttamaan, luuleeko se olevansa joku hurjan hyvä ihminen, luulee olevansa parempi kuin me, mikä ääliö!"

Nykyään ihmiset ovat outoja, loukkaantuvat kaikesta. Loukkaantuvat jos ei auteta, loukkaantuvat jos autetaan.

Vierailija
10/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäitsekäs auttaminen kannattaa aina,  aina!

Eikä sitä tarvitse muiden arvostaa, mutta itselle tulee hyvä mieli.

Vierailija
11/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän montakin ihmistä, jotka nauraisivat puhevioille. Kutsun tällaisia ihmisiä vajaiksi.

Vierailija
12/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tietää itse tehneensä hyvin ja oikein, millään muulla ei ole väliä.

Älkää olko riippuvaisia muiden mielipiteistä ja sanomisista. Sekä kehujen että

(aiheettomien) haukkujen pitää antaa mennä toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Tällainen ihminen on Vapaa ja onnellinen.

Vierailija
13/13 |
12.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäitsekäs auttaminen kannattaa aina,  aina!

Eikä sitä tarvitse muiden arvostaa, mutta itselle tulee hyvä mieli.

Tekee hyvää jotta siitä tulee hyvä mieli itselle =/= epäitsekäs auttaminen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi