Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laaja-alainen märkärupi 8kk

Hmm
09.09.2019 |

Onko jollain kokemusta vauvan laaja-alaisesta märkäruvesta? Isoveljellä pienemmät oireet, mutta menossa myös lääkäriin. Vauvaa käytettiin jo tänään kun oireet niin rajut ja paljastui siis märkäruveksi. Aloitetaan antibiootti suun kautta ja antibioottirasva. Jäin vielä miettimään sitä, että kuinka muuten tuota ihoa voi hoitaa. Netistä löysin vaan pienten märkärupien hoidosta, että pestä pari kertaa päivässä ja putsata, mutta entä tälläinen laaja-alainen, jossa siis kädet ja jalat täynnä, vähän selässä ja kasvoissa. Pitäisikö siis kylvettää pari kertaa päivässä?

Vauvalla myös atooppinen iho... Ja miten estää tarttumasta myös kaksoisveljeensä, kun samoilla leluillakin leikkisivät? Osan jo laitoin pesuun mutta miten sellaiset lelut joita ei voi pestä?? Desifiointi? Joudunko eristämään kaksoset jotenkin erilleen omineen leluineen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kysynyt lääkärissä käydessä lääkäriltä/hoitajalta asiaa? Varmaan ammattilaisella olisi parhaat vinkit, varsinkin kun on nähnyt itse potilaan!

Vierailija
2/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymmentä vuotta sitten sairastanut koko kehossa olevan märkäruven.

Olen nyt keski-ikäinen mies.

Kyseessä on bakteeritauti (stafylokokki) jota hoidetaan suun kautta otettavalla antibiootilla. Minun tapauksessa oli 10 päivän penisilliinikuuri jolla tauti lähti pois.

Tauti tarttuu helposti ja sen takia sairastuneet on eristettävä. Minä olin sotilassairaalassa poissa muusta palveluksesta ja omassa huoneessa.

Petivaatteet ja kaikki vaatteet joita on pitänyt, pitää usein pestä korkeassa lämpötilassa jotta bakteeri kuolee niistä.

Kun joudut hoitamaan sairasta lasta, desinfioi omat kädet aina kun olet lasta koskenut.

Lue jostain viranomaisen sivulta oikeat hoito-ohjeet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin että saa kunnon lääkityksen !  mars !

Vierailija
4/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et kysynyt lääkärissä käydessä lääkäriltä/hoitajalta asiaa? Varmaan ammattilaisella olisi parhaat vinkit, varsinkin kun on nähnyt itse potilaan!

Unohdin kysyä. Kysyinkin täällä jos sattuisi olla jollain muulla vastaavaa kokemusta, että miten on toiminut. -ap

Vierailija
5/5 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäriin että saa kunnon lääkityksen !  mars !

Et vissii lukenut koko aloitusta. Lääkärissä käyty ja lääkkeet saatu. Kysyinkin vaan miten muuten paranemista voisi edistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä