Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostaako kukaan enää tavallisia astioita? Siis Ikean viinilaseja, jotain merkittömiä karahveja yms?

Vierailija
09.09.2019 |

Vai vienkö kierrätyskeskukseen vai tiputanko suoraan lasinkeräykseen?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa, jos hinta on kohdallaan.  Joskus näkee kirpparilla myynnissä esineitä joissa hintapyyntö on enemmän kuin kaupassa, 

Vierailija
2/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla hinnalla saattaa ostaa. Itse ostan melkein kaikki astiani kirppareilta, ellen suoraan tekijöiltä.

Ei saa laittaa lasinkeräykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostaa, jos hinta on kohdallaan.  Joskus näkee kirpparilla myynnissä esineitä joissa hintapyyntö on enemmän kuin kaupassa, 

En tosiaan ajatellut niistä paljoa pyytää. Minulla on ollut tapana myydä pois aina kun jotakin ei tarvitse, ja ennen tavara liikkui, enää ei niinkään. Nyt olisi muuton jäljiltä paljonkin kaikkea lasi- ja posliinitavaraa mitkä eivät ole mitään merkkiä, mutta ehjiä kuitenkin. 

Vierailija
4/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosiaan ajatellut niistä paljoa pyytää. Minulla on ollut tapana myydä pois aina kun jotakin ei tarvitse, ja ennen tavara liikkui, enää ei niinkään. Nyt olisi muuton jäljiltä paljonkin kaikkea lasi- ja posliinitavaraa mitkä eivät ole mitään merkkiä, mutta ehjiä kuitenkin. 

Tämä siis ap. 

Eikä ole edes mitään epämääräistä yksi kuppi sitä ja toinen tätä, vaan tyyliin 12 viinilasia, 4 martinilasia, 3 samanlaista karahvia, kuusi kahvimukia samaa sarjaa ... 

Vierailija
5/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viedä myös seurakunnan diakoniatoimistoon. Ainakin Espoossa on seurakuntia, jotka ottaa vastaan ja jakaa tarvitseville.

Vierailija
6/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaikki astiat kirpparilta, merkillä ei ole mitään merkitystä. Tori.fi on myös käytössä.

Vierailija
7/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla mulle kelpais. En ole merkkien peraan, kunhan on samaa sarjaa ja ehjia. :) 

Vierailija
8/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kierrätyskeskus ainakin ottaa vastaan. 

Vierailija
9/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasinkeräykseen laitetaan ainoastaan pakkauslasia...!

Vierailija
10/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ostin facen kierrätyksestä Ikean lautasia 12 kpl. Olen tyytyväinen, sain 7 eurolla. 

Vierailija
11/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ostanut kirpparilta Ikean laseja vaikka 10 senttiä oli hinta/kpl. Vein lopulta lasinkeräykseen.

Vierailija
12/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasinkeräykseen laitetaan ainoastaan pakkauslasia...!

TÄMÄ!

En voi käsittää ihmisiä, jotka tahallaan tai piittaamattomuudesta (lukutaito?!) laittavat kierrätykseen vääriä materiaaleja ja aiheuttavat siten tarpeettomia kuluja ja haittaa.

Juomalasit ovat sekajätettä. Ehjät sellaiset voi ja kannattaa myydä tai lahjoittaa käyttöön.

Vierailija
13/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisin ei ehkä liiku sen vuoksi, että roskalavaryhmistä saa ilmaiseksikin. Mulla on mennyt ihan kaikki, mitä olen roskalavaryhmiin laittanut. Voi kuitenkin olla, että jos sulta pitää ostaa isoja määriä (eli ei voi ostaa vain neljää vinilasia), sekin hankaloittaa. Mä sain viime kuussa menemään ison määrän erilaisia perusastioita roskalavaryhmien kautta. Tavallisin hakija oli pääkaupunkiseudulle opiskelemaan tullut nuori nainen, joka tarvitsi opiskelija-asuntoonsa perusvälineen ruuanlaittoon ja syömiseen. Nämä eivät kuitenkaan halua kokonaisia 12-hengen astiastoja vaan vain muutaman lautasen, juomalasin jne. 

Vierailija
14/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ostanut kirpparilta Ikean laseja vaikka 10 senttiä oli hinta/kpl. Vein lopulta lasinkeräykseen.

Miksi veit lasinkeräykseen?

Vierailija
15/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta mitään roskaa.

Kaikki astiani ovat Arabiaa tai muita merkkituotteita.

Ikea on niin syvältä kuin olla voi, en osta sieltä koskaan mitään, kertakäyttötavaraa kaikki.

Vierailija
16/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko pitänyt rikkoa tielle vai viedä metallinkeräykseen?

Vierailija
17/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin vajaaälyinen?

Vierailija
18/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä ole lajitteleva ekohippi. Jos kyltissä lukee lasinkeräys, laitan sinne lasia. Tarkentakoot isommalla tekstillä.

Vierailija
19/19 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Enkä ole lajitteleva ekohippi. Jos kyltissä lukee lasinkeräys, laitan sinne lasia. Tarkentakoot isommalla tekstillä.

Tyhmähän sinä siis olet.

Ja nimenomaan "lajittelet", mutta väärin.