Puolituttu luuli minua mummoksi
Olin pienen tyttöni kanssa kaupungilla, kun vastaan tuli vähän etäisempi työkaveri. Hän sitten iloisesti totesi, että "olet lähtenyt lapsenlapsen kanssa ostoksille". Olin aivan häkeltynyt ja sanoin, että hän on oma tyttäreni. Meinasin kysyä, että olenko todella niin vanhan näköinen, mutten kehdannut. Kyllä sapettaa. 😤
Kommentit (6)
Olipas noloa.
Nykyään muuten 45-50-vuotiaasta ei enää tiedä onko mukana lapsi vai lapsenlapsi, joten parasta olla kommentoimatta sukulaissuhdetta.
Onhan noita äitimummoja nykyään paljonkin. Lähemmäs nelikymppisenä lisääntyneet näyttävät enemmän mummoilta kuin äideiltä lähes poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita äitimummoja nykyään paljonkin. Lähemmäs nelikymppisenä lisääntyneet näyttävät enemmän mummoilta kuin äideiltä lähes poikkeuksetta.
Minä en mielestäni näytä äitimummolta vaan ihan nuorekkalta.
Mua taas luultiin ensimmäisen lapsenlapsen synnyttyä usein äidiksi.Tulin 42-vuotiaana mummoksi,pidin itseäni itseni ikäiseltä,mutta monet sanoi että näytän nuoremmalta.
Nyt on lapsenlapsia kuusi ja itse olen kuusikymmentä.
Sille ensimmäiselle ja vielä toisellekin sopisin edelleen äidiksi,mutta sitten alkoi jo rehelliset "mummoksitulovuodet".
Kaksi kertaa lapsi päiväkodin pihalla on huudellut minua mummoksi "Pinjan mummo tuli hakemaan!" Ja kerran lelukaupan omistajasetä (60+ v) leperteli "Tulitkos mummon kanssa ostoksille". Olen 35 v äidiksi tullut, sellainen arkioloissa vähän väritön hiirulainen (en meikkaa, tukka natural polkka) ja pullukka. Ehkä näytänkin 60 v..
Eikö kellekään muulle ole käynyt vastaavaa?