Laitoshoitajan työ?
Kannattaako näin kymmenen vuoden kotona olon jälkeen lähteä opiskelemaan laikkariksi?
Viimeiset vuodet olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta tylsäksihän tämä on muuttumassa. Olen vasta n. 40v ja kaipaan haasteita elämään.
Kommentit (10)
Onko introvettiys tai ujous este?
Ap. (sori tuo kirj. VIRHE)
Vierailija kirjoitti:
Ap. (sori tuo kirj. VIRHE)
Ei. Puhumaan täytyy pystyä, mutta ihmisistä ei tarvitse pitää. Paksu nahka on eduksi, liian kiltti ei kannata olla, kuten ei missään.
Ei kannata.
En tiedä miksi olet työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta laikkarin työ on fyysistä ja tylsääää. Samoja lattioita hinkutetaan päivästä toiseen. Kohteesta riippuu todella paljon miten mielekästä työ on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. (sori tuo kirj. VIRHE)Ei. Puhumaan täytyy pystyä, mutta ihmisistä ei tarvitse pitää. Paksu nahka on eduksi, liian kiltti ei kannata olla, kuten ei missään.
Kuulostaa lupaavalta. Alan suunnitella tätä mahdollisuutta.
Kannattaa.
Siitä saa melko helposti töitä. Nyt on eläköitynyt paljon vanhoja työntekijöitä.
Minäkin sain elämäni ensimmäisen *oikean* vakityön laitoshuoltajana, vieläpä eläkkeelle lähteneen paikan.
Pätkiäkin pääsee tekemään, jos ei jaksa vakituista, kokoaikaista hommaa.
Huonoihin puoliin kuuluu pieni palkka, hometalot ja muut sisäilman ongelmat. Työ itsessään on myös pölyistä. Monet talot ovat kesällä kuumia ja silloin tehdään raskaat perussiivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata.
En tiedä miksi olet työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta laikkarin työ on fyysistä ja tylsääää. Samoja lattioita hinkutetaan päivästä toiseen. Kohteesta riippuu todella paljon miten mielekästä työ on.
Kuuluuhan siihen muutakin kuin lattiat.
Minä teen yhdistelmätyötä, eli olen myös keittiössä.
Olenkin aloittanut kunnon kohottamisen ihan muista syistä, joten ehkä ensi syksynä olen terässä aloittamaan koulutuksen harjoitteluineen. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata.
Kuuluuhan siihen muutakin kuin lattiat.
Minä teen yhdistelmätyötä, eli olen myös keittiössä.
Kuin myös. Sairaala; ei pölyä, ei perussiivouksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa.
Siitä saa melko helposti töitä. Nyt on eläköitynyt paljon vanhoja työntekijöitä.
Minäkin sain elämäni ensimmäisen *oikean* vakityön laitoshuoltajana, vieläpä eläkkeelle lähteneen paikan.
Pätkiäkin pääsee tekemään, jos ei jaksa vakituista, kokoaikaista hommaa.
Huonoihin puoliin kuuluu pieni palkka, hometalot ja muut sisäilman ongelmat. Työ itsessään on myös pölyistä. Monet talot ovat kesällä kuumia ja silloin tehdään raskaat perussiivoukset.
Mainitset hometalot ja pölyiset ympäristöt. Onko työnantajalla velvollisuus hoitaa hengityssuojain tällaisissa kohteissa työskennellessä?
T. Vasta keskustelun löytänyt.
Laitoshuoltaja. Miksei, täällä Pirkanmaalla saa valita työpaikkansa. Ikä ei ole este.