Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saa hiljennettyä työpaikalla olevan ylisuorittajan arvostelun?

Vierailija
06.09.2019 |

Olen aloittanut noin kuukausi sitten työn joka vaatii paljon uuden oppimista, muistamista ja koska työ on ryhmätyötä eri työpisteillä niin kaikkien pitäisi suoriutua nopeasti omasta hommasta ettei muiden tarvitse paikkailla kyseisen henkilön töitä.
Kyseinen ylisuorittaja vertaa esimerkiksi uuden työntekijän työnopeutta (uusi työntekijä työskennellyt 1,5 kuukautta firmassa), työntekijään joka on tietää kaikesta kaiken ja on tehnyt yli 10 vuotta töitä. Hän huomauttelee joka päivä päin naamaa kuinka vauhti on hidasta kyseisellä työntekijällä ja kuinka hän itse kärsii joutuessaan tehdä 15 minuuttia ylitöitä.
Kyseinen ylisuoriutuja itse pitää 2 minuutin kahvitaukoja ja 7 minuutin ruokataukoja ja ihmettelee kuinka muu ryhmä jää jälkeen hänestä jälkeen
Uutena työntekijänä minä olen hänen uusi silmätikkunsa. Kuulen suoraan kuinka hän haukkuu työtäni ja pilkkaa kuinka joudutaan tekemään aamuun asti töitä, että saadaan hommat valmiiksi vaikka päin naamaa hän esittää positiivista.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskityt omaan rauhalliseen tahtiisi omaan hommaasi. Turha stressata jonkun piällysmiehen tai -naisen pingottamisesta.

Vierailija
2/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun aloitit tästä tänään ketjun. Itse juuri samassa tilanteessa ja oikeastaan ajattelin ratkaista asiat vaihtamalla paikkaa. Tiedän kyseisen ihmistyypin dynamiikan. Häpeällistä kyllä siksi että olen itse joskus ollut kauhea suorittaja ja ollut typerän ylpeä noista kahden minuutin tauoista ja loputtomasta tehoilusta ja hei taas mennään. Aina piti brassailla omilla tehoilla. Tulin onneksi joskus järkiini ja nyt on tosi ärsyttävää olla samanlaisen keissin kohteena itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuse se nurin.

Vierailija
4/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole esimies vaan toinen ryhmän jäsen joka on laitettu perehdyttämään minua. Työnantaja näkee tilanteen mutta hän lähinnä kääntää päänsä pois ja virnuillen. Kyseisessä työtehtävästä on 3 työntekijää irtisanoutunut ja 1 erotettu viimeisen 4 kuukauden aikana. Itse lähtisin saman tien muttei talous kestä 3 kuukauden karenssia.

Itse mietin joka päivä irtisanoutumista mutta 

Vierailija kirjoitti:

Keskityt omaan rauhalliseen tahtiisi omaan hommaasi. Turha stressata jonkun piällysmiehen tai -naisen pingottamisesta.

Vierailija
5/5 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei mitään kiirettä. Jos palkat pitää olla 7. päivä laskettuna ja henkilöä vähän ahdistaa juuri silloin eikä jaksa, ne voi jättää vaikka 17. päiväksi laskettavaksi. Ja palkansaajat kiittävät kun 15. päivä palkka ei tullut tilille.