Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuttuisitteko kirppismyyjälle?

Vierailija
05.09.2019 |

Olimme kiertelemässä kirpparilla koko perhe ja lapsi sai 10 euroa rahaa jotta saisi ostaa jotain itseään kiinnostavaa. Hän oli sitten löytänyt jonkun minimaalisen pienen lelun, tyyliin pikkuauto, kolhuinen ja vanha. Hän kertoi iloisena ostaneensa sen ja maksaneen siitä 10 euroa! Jos olisin itse myynyt olisin pyytänyt siitä maksimissaan 20 senttiä. Lelun oli myynyt vanha mummo joka oli varmasti nähnyt rahan pojan kädessä ja näki että lapsi katseli lelua.
Olisitteko sanoneet jotain myyjälle?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse ei ollut jostain keräilytavarasta, todella törkeää myyjältä! Jotkut vaan yrittää hyötyä kaikista, toivottavasti karma iskee takaisin.

Vierailija
2/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää toimintaa myyjältä mutta miksi päästit lapsen yksin kiertelemään? Etenkin jos hän ei ymmärrä rahan arvoa tai kirppishinnoittelua. Olet kyllä itsekin vastuussa tilanteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikset mennyt sanomaan mitään? Itse kyllä olisin.

Vierailija
4/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppia ikä kaikki. Nyt voitte pitää lapselle kotona oppitunnin siitä miten rahan kanssa liikutaan, ettei tule enää vastaavia kömmähdyksiä. 

En tiedä olisinko viitsinyt mennä sanomaan.

5/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi sanoa mitään. Myyjä määrää hinnan

Vierailija
6/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirppis hinnan määrää myyjä. Tinkiä saa, myöntyä ei ole pakko. Hinnoittelu on hyvin erilaista myyjästä riippuen. Ostaja päättää ostaako, myyjä määrittelee hinnan. Kauppa on sitova.

Vierailija
7/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, onneksi ei ollut isompi summa. Nyt opettamaan lapselle rahan arvoa.

Vierailija
8/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi kyseessä keräilytuote. Olisiko kannattanut kertoa lapselle, että kirppareilla on paljon keräilytavaraa: osa leluista, osa kirjoista ja lehdistä, korteista - itse asiassa Suomessakin keräillään ihan kaikkea! En tod. usko, että 'vanha mummo' olisi piruuttaan pyytänyt 10 e autosta, jos näki rahan lapsen kädessä. Niin outoa kuin se sinusta ehkä onkin, kirpparimyyjillä on kyllä moraalia! ;)

t. puoliammattilainen keräilijä ja kirppismyyjä

PS: Jos minulla olisi ollut tuon arvoinen auto myynnissä, olisin kertonut lapselle, että se on keräiltävä kohde sekä kertonut lisää ja kysynyt siinä vaiheessa, haluaako hän nimenomaan siitä syystä auton...

Vierailija
9/9 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selkeästi kyseessä keräilytuote. Olisiko kannattanut kertoa lapselle, että kirppareilla on paljon keräilytavaraa: osa leluista, osa kirjoista ja lehdistä, korteista - itse asiassa Suomessakin keräillään ihan kaikkea! En tod. usko, että 'vanha mummo' olisi piruuttaan pyytänyt 10 e autosta, jos näki rahan lapsen kädessä. Niin outoa kuin se sinusta ehkä onkin, kirpparimyyjillä on kyllä moraalia! ;)

t. puoliammattilainen keräilijä ja kirppismyyjä

PS: Jos minulla olisi ollut tuon arvoinen auto myynnissä, olisin kertonut lapselle, että se on keräiltävä kohde sekä kertonut lisää ja kysynyt siinä vaiheessa, haluaako hän nimenomaan siitä syystä auton...

Niin, tai sitten oli kyseessä ahne pissipää, joka otti tilanteesta helpon kympin taskuunsa. Näitäkin valitettavasti löytyy.