Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sh-opiskelija ja lääkärit ovat aina olleet minua kohtaan todella mukavia

Vierailija
04.09.2019 |

Ennen harjoitteluihin menoa minulla oli käsitys, että lääkärit katsoo meitä sairaanhoitajia (varsinkin opiskelijoita!) Nenän vartta pitkin eivätkä arvosta yhtään.

Oma kokemus on kyllä ollut positiivisesti täysin päinvastainen! Olen työskennellyt jo sairaalan eri osastoilla ja poliklinikoilla, kirurgian puolella, yksityisellä, terveysasemalla, toimenpiteissä... Joka paikassa lääkärit ovat olleet minua kohtaan todella mukavia. Olen myös saanut kehuja ja kiitosta paljon. Osa on kehunut minulle suoraan ja osa on antanut kehuja työpaikan muille sairaanhoitajille ja he ovat kertoneet terveiset minulle.

Kirurgit ja ylilääkärikin ovat kehuneet ja kyselleet opinnoista ja tulevaisuuden suunnitelmistani.

Eli ainakin minulla on todella hyvä kuva lääkäreistä. Ei mitään negatiivista sanottavaa, vaikka tottakai varmasti joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisiä aivan kuten meihin sairaanhoitajiin ja kaikkien muidenkin alojen ihmisiin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mielikuva minullakin oli viimeiseen harjoitteluun saakka. Oli hyvä tuuri siinä mielessä.

Vierailija
2/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen mielikuva minullakin oli viimeiseen harjoitteluun saakka. Oli hyvä tuuri siinä mielessä.

Olen ollut 10 vuotta terveydenhuollon alalla (en tosin hoitajana), mutta kyllä on huomannut hoitajien ja lääkäreiden pääosin naureskelevan keskenään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes pitää lekureita ylimielisenä? En minä ainakaan koskaan ole pitänyt. Enemmän olen kohdannut ylimielisiä hoitajia, jos nyt rehellisiä ollaan.

Vierailija
4/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksut lääkärit  - ja suurin osa lääkäreistä on fiksuja - ymmärtävät että sairaalassa tarvitaan ihan joka ikistä ammattiryhmää ja kaikkia kohdellaan hyvin. Palstalla kuvitellaan sairaala usein hierarkiseksi työpaikaksi, mutta olen työskennellyt aina osastoilla, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia. 

Vierailija
5/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lääkäreistä sitten pitäisi olla negatiivista sanottavaa? Ihan kivoja työkavereita ne on, siinä missä laitosapulaiset, potilaskuljettajat, ossit jne.

Vierailija
6/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen passiivis aggressiivinen ap aloitus jossa korostuu MINUA kohtaan mukavia mutta ei muita. Mieti.

Vierailija
7/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen passiivis aggressiivinen ap aloitus jossa korostuu MINUA kohtaan mukavia mutta ei muita. Mieti.

Itse ainakin ymmärsin ap:n viestin ihan selkeästi. Ap selvästi korosti omia kokemuksiaan ja kertoi omien kokemusten kautta tuntemuksistaan. Vaikea kai se on muiden puolesta puhua? Joku voi olla eri mieltä kuin ap.

Vierailija
8/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediassa nyt on aivan väärä kuva terveydenhuoltoalasta muutenkin! Alalla on vaikka kuinka paljon jengiä jotka tekee töitä eläkeikään asti ja moni tulee vielä eläkkeeltäkin heittämään keikkaa.

Yleisen luulon mukaan lähärit pesee ainoastaan p*rseitä eivätkä tee mitään muuta, potilaat ja omaiset ovataina todella hankalia eivätkä koskaan kivoja, kaikki sairaanhoitajat työskentelevät vanhusten parissa raskaita nostoja tehden päivät pitkät, sairaanhoitajat saa 1500e/kk palkkaa, lähärit 1200e/kk palkkaa, lääkärit tekee rentoa helppoa työtä saaden 10 000e/kk palkkaa. Lääkäreillä ei koskaan ole kiire, ainoastaan hoitajilla. Hoitajilla on aina kauhea kiire eikä yhtäkään taukoa ehdi pitää. Veri ja eritteet lentää ja on tosi raskasta. Ilmapiiri on huono joka paikassa.

Voin sanoa, että noista uskomuksista ja luuloista yksikään asia EI TODELLAKAAN pidä yhtään paikkaansa! Ei millään tasolla eikä mitään tekemistä todellisuuden kanssa!

Vierailija
9/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, noinhan sen pitääkin olla.

Millaisessa paikassa haluaisit olla töissä sitten valmistuttuasi?

Vierailija
10/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 10 vuotta terveydenhuollon alalla (en tosin hoitajana), mutta kyllä on huomannut hoitajien ja lääkäreiden pääosin naureskelevan keskenään.

Eli olet ollut suuresti resursseja käyttävän potilaan ominaisuudessa?

Vierailija
11/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoojan työssähän ei sovi naureskella :-/

Vierailija
12/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä siis terveydenhuollossa ei ole muita kuin lääkäreitä, hoitajia ja potilaita? Onpas kapeakatseinen näkemys. Onhan siellä kaiken maailman labrahenkilöstöä, farmaseutteja, fyssareita, toimintaterapeutteja, sosiaalialan ihmisiä jotka tekevät töitä terveydenhuollossa, potilaskuljettajia, potilaiden omaisia, lanssihenkilökuntaa, vapaaehtoisia....

Vierailija
13/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä siis terveydenhuollossa ei ole muita kuin lääkäreitä, hoitajia ja potilaita? Onpas kapeakatseinen näkemys. Onhan siellä kaiken maailman labrahenkilöstöä, farmaseutteja, fyssareita, toimintaterapeutteja, sosiaalialan ihmisiä jotka tekevät töitä terveydenhuollossa, potilaskuljettajia, potilaiden omaisia, lanssihenkilökuntaa, vapaaehtoisia....

Mikä näistä mainitsemistasi tyypeistä on se, joka huumorintajuttomana seuraa lääkäreiden ja hoitajien vitsailua. Labrahoitajat ovat hoitajia, farmaseutit, fysioterapeutit tais sosiaalialan ihmiset eivät näissä tilanteissa ole paikalla, lanssihenkilökunta heittää itsekin huumoria. Ilman huumoria tällä alalla ei selviä. 

Vierailija
14/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätillä naamalla ja norjalla vartalolla lääkäritkin muuttuvat mukaviksi.

Vierailija
15/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan yksikään lääkäri ollut minulle törkeä tai ylimielinen! Aina on tullut työt hoidettua hyvällä yhteistyöllä. Ei ne lääkärit mitään sen kummallisempia ihmisiä ole, kuin muutkaan... Jokainen ihminen on erilainen.

Ylenkatsomista ja törkeyksiäkin on laukonut kollegat eli toiset sairaanhoitajat (varsinkin opiskeluaikoina).

Vierailija
16/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö sinä sitten koskaan ole naureskellut hoitajien tai lääkäreiden kanssa? Kyllä meidän osastolla ainakin kaikki laitoshuoltajat, hoitajat, sihteerit, lääkärit jne. juttelevat ja naureskelevat keskenään ammattiin katsomatta.

Vierailija
17/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, en tarkoittanut että mielipiteeni olisi muuttunut kaikista lääkäreistä täysin päinvastaiseksi viimeisessä harjoittelussani. Siihen saakka oli vastaan tullut vain positiivisia kokemuksia, leikkaussalista lähtien.

Vierailija
18/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärimieheni oli aikoinaan hyvin mukava sairaanhoitajaoppilasta kohtaan. On nykyään ex-mies.

Vierailija
19/19 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kattelee hoitsuja sillä silmällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän