Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loppuunpalaminen ja stressioireet, kokemuksia

Vierailija
04.09.2019 |

Kuinka olette selvinneet loppuunpalamisesta, ja kuinka voimakas stressi on teillä oireillut? Kaipaisin kovasti nyt kovasti vertaistukea aiheen ympäriltä.

Olen itse paraikaa toipumassa hyvin kuormittavasta ajanjaksosta, ja erityisesti fyysiset oireet saavat pelkäämään jotain vakavampaakin sairautta. Huomattavimmat oireet ovat jatkuva etova olo, lämpöily sekä aivan tolkuton väsymys ja voimattomuus. Henkisinä oireina ahdistuneisuus, paniikkioireet ja mielialan lasku. Tiedostan, että itselle tulisi antaa aikaa toipua, mutta haastavaa sekin. Ikäänkuin päällä olisi jatkuva selviytymismoodi, joka uuvuttaa entisestään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on itselläkin ollut monta kertaa elämän aikana. Oireet tavallisimmillaan: jatkuvasti hyvin nopea syke (aktiivisuusrannekkeen mukaan yli 100 jatkuvasti vaikka istuisi paikallaan), närästävä ja pahoinvoiva olo vatsassa, levottomuus, ahdistus, jatkuva tuskanhiki (eikä ihme kun sydänkin hakkaa kuin urheillessa vaikkei tekisi mitään), muistin heikkeneminen ja keskittymiskyvyttömyys.

Aina mulla menee tuohon moodiin kun töissä on kovempi projektikausi. Mutta koskaan ei ole silti mitään saikkua vaativaa burnoutia tullut, olen vaan sinnitellyt läpi noiden olojen kanssa. Kaljaa olen kyllä lääkkeeksi usein käyttänyt, se kun rauhoittaa päänuppia aika tehokkaasti.

Vierailija
2/3 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla keho reagoi fyysisesti pahaan uupumukseen ja stressiin. Pyörtymisen tunnetta, hikoilua, yöheräilyjä, suun kuivumista, hampaiden uhteen puremista, jännitän kehoa, joskus tullut kovia nivelkipuja, rintakipua, vatsa välillä löysällä, kasvoihin punaisia läiskiä (joku stressi ihottuma ehkä), välillä oksettaa, flunssakierre,paniikki kohtauksia... Ihan kaikkea mahdollista. Lääkärissä on ihan todettu korkea verenpaine (normaalisti ollut aina ihanteellinen). Itsellä myös lämpöilyä, sekä kilpirauhanen oireillut.