Esimies tahtoo minusta eroon
Aloitin muutama kuukausi sitten uudessa työssä. Samaan aikaan aloitti uusi esimies. Välittömästi aloittamiseni jälkeen hän on alkanut puhua julkisesti (!) siitä, että tilallani pitäisi olla erilainen ihminen - toisen koulutuksen saanut, kehittämisorientoituneempi ja toisaalta taas vähemmän kehittämisestä innostunut, vanhempi. Kun olen ottanut asian hänen kanssaan puheeksi, hän kieltää kaiken sanomansa ja sanoo toivovansa, että olisin heillä töissä pitkään.
Olen tosi hämmentynyt ja harmissani, koska työ on mieluista. Mutta ei kai auta kuin alkaa taas työnhakuun. Mikä voi saada esimiehen käyttäytymään noin? Mitä tälle voi tehdä? Kaikki muut työntekijät pitävät hänestä kovasti, mutta minä olen ilmeisesti silmätikku.
Kommentit (4)
Yritä jotenkin yllättää hänet noista puheista rysän päältä, ja kysy kovaan ääneen, että mitä sä tolla tarkoitit? Onko tulossa lisäkoulutusta, onko työn tavoitteet määritelty uudestaan, milloin pidetään kehityskeskusteluja?
Minä en pienistä hätkähtäisi, mutta pitäisin silmät ja korvat auki. Olen itse kovapintainen, enkä lähtisi kulumallakaan (ellei pakolla laitettaisi pihalle). Ymmärrän, että herkät ihmiset uupuu ja haluaa pois. Tarkaile tilannetta, kerää tietoa ja kohtaa esimiehesi vasta sitten, kun sinulla on varmaa näyttöä, että se puhuu pahaa selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pienistä hätkähtäisi, mutta pitäisin silmät ja korvat auki. Olen itse kovapintainen, enkä lähtisi kulumallakaan (ellei pakolla laitettaisi pihalle). Ymmärrän, että herkät ihmiset uupuu ja haluaa pois. Tarkaile tilannetta, kerää tietoa ja kohtaa esimiehesi vasta sitten, kun sinulla on varmaa näyttöä, että se puhuu pahaa selän takana.
Hän siis puhuu näitä asioita ihan julkisesti. Selän takana ei varmaan sen kauniimmin puhu... :)
-ap
Vallankäytöltä kuulostaa. Lähde pois. Olin tuollaisessa tilanteessa joskus ja se vaurioitti syvästi ammatillista itsetuntoa.