Voisiko joku auttaa tietoneongelmien kanssa?
Multa pääsi itku, kun en vaan osaa. En saa siirrettyä kuvia kamerasta tietokoneelle enkä edes skannattua kuvia. Ennen se onnistui kyllä.
Pitäisi laittaa vanhoja kuvia serkkulle.
Kommentit (14)
No kuten muissakin ongelmissa niin myös tietokoneen kanssa pitäisi mahdollisimman tarkkaan kuvata miten ongelma ilmenee.
Ei sitä autoakaan viedä korjaamolle ja todeta: "Siinä on joku vika."
Siis miten et osaa? Et osaa yhdistää kaapeleita? Et osaa käyttää ohjelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä vien. Mistä minä tiedän missä se vika on?
Jos ei muuten onnistu, niin lähetä puhelimestasi haluamasi kuvat sinun omaan sähköpostiin, sitten tietokoneella aukaiset sähköpostin ja tallennat kuvan koneelle.
En ole mikään neronleimaus näissä asioissa xD mutta joutunut käyttämään tuota tapaa joskus.
Siis saat kaapelin paikalleen ja näet näytöllä, että koneeseen liitetty uusi laite ja osaa avata sieltä kansion, mutta et saa sieltä kansiosta kuvia näytölle? Vai mikä se ongelma on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä osaan kertoa jopa autosta, että toimiiko tässä jarru vai eikö se käynnisty.
klikkaa työpöydällä tietokoneen kuvaa tai kirjoita hakuun tämä tietokone. Nyt laita piuhalla kamera tietokoneeseen kiinni. Näitkö uuden kuvakkeen ilmestymisen sinne tämä tietokone ikkunaan?
Avaa se laitekuva tuplaklikkaamalla hiirellä. Nyt pitäisi tulla kuvia näkyviin. Nyt tee työpöydälle kansio klikkaamalla hiiren oikeaa näppäintä kerran ja valitse uusi kansio. Nimeä kansio mieleiselläsi nimellä. Nyt mene takaisin sinne kameran luokse mikä oli siellä tämä tietokone ikkunassa. Nyt sitten kopioit sieltä niitä kuvia sinne työpöydän kansioon.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei muuten onnistu, niin lähetä puhelimestasi haluamasi kuvat sinun omaan sähköpostiin, sitten tietokoneella aukaiset sähköpostin ja tallennat kuvan koneelle.
En ole mikään neronleimaus näissä asioissa xD mutta joutunut käyttämään tuota tapaa joskus.
Et sitten lukenut aloitusta? Kyse oli kamerasta.
Kameran kaapeli ei toimi ja tulostinkin v#ttuilee. En käsitä, mikse ne nyt yht'äkkiä lakkasi toimimasta.
Vierailija kirjoitti:
klikkaa työpöydällä tietokoneen kuvaa tai kirjoita hakuun tämä tietokone. Nyt laita piuhalla kamera tietokoneeseen kiinni. Näitkö uuden kuvakkeen ilmestymisen sinne tämä tietokone ikkunaan?
Avaa se laitekuva tuplaklikkaamalla hiirellä. Nyt pitäisi tulla kuvia näkyviin. Nyt tee työpöydälle kansio klikkaamalla hiiren oikeaa näppäintä kerran ja valitse uusi kansio. Nimeä kansio mieleiselläsi nimellä. Nyt mene takaisin sinne kameran luokse mikä oli siellä tämä tietokone ikkunassa. Nyt sitten kopioit sieltä niitä kuvia sinne työpöydän kansioon.
Voi olla, että joudut klikkailemaan siitä kameran kuvakkeen alta oikean kansion esiin, ennen kuin kuvia alkaa näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Yritän tehdä näin. En vaan käsitä, kun olen koko työikäni ajan toiminut tietokoneiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä, että autossa on vikaa, mutta viet sen huoltoon...?
Kyllähän sulla varmaankin on joku syy siihen ja tilanne, jossa se syy jotenkin sulle ilmenee.
Mutta totta on sekin, että osa ihmisistä heittäytyy vauvoiksi minkä tahansa ongelman edessä.
- ap - kirjoitti:
Kameran kaapeli ei toimi ja tulostinkin v#ttuilee. En käsitä, mikse ne nyt yht'äkkiä lakkasi toimimasta.
No sitten ei voi oikein tehdä mitään.
Niin ja siis tietokone. En osaa edes kirjoittaa 😓