Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joko Zoely e-pillereitä on apteekeissa jossain päin Suomea?

Vierailija
01.09.2019 |

Minulla on enää 3 viikon annos jäljellä :( Mietin tässä parhaillaan, että vaihtaisko merkkiä väliaikaisesti vai pitäisikö tauon, jos Zoelyä ei pian tule taas markkinoille. Käytän pillereitä myös ehkäisyyn, mutta tärkein käyttöaihe on todella runsaiden ja epäsäännöllisten menkkojen helpotus.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zoelyn saatavuuskatkos näyttää tällä tietoa jatkuvan ainakin ensi vuoden kevääseen asti (valmistajan eli MSD:n sivujen mukaan Estimated Resupply Date on 2nd Q 2020) -

https://www.msd-uk.com/products/supply.xhtml

Elokuun lopussa piti jokin pakkauskoko olla taas saatavilla, mutta huonolta näyttää. Itse lopetan odottelun tähän ja lähden gynelle kysymään, onko muita vaihtoehtoja (tosin epäilen että ei oikein ole).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos linkistä. Nyt näyttää Q4 2021!

Vierailija
4/11 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi kesällä niin, että sinä päivänä, kun uuden liuskan olisi pitänyt alkaa, sain apteekista tiedon, että pitäisi saada jokin väliaikainen resepti, kun pillereitä olisi saatavilla vasta elokuun lopussa. Ei sitten auttanut kuin tehdä hintavertailua ja mennä yksityiselle. Kyseinen ulkomaalainen lääkäri alkoi vastaanoton aikana googlaamaan, että onko tällaista toimituskatkoa ja määräsi sitten 3 liuskan reseptin pillereihin, joissa oli suuret määrät keinotekoista estrogeeniä, mikä ei sopinut omaan käyttötarkoitukseen eli endometrioosin hoitoon sitten yhtään. Sain onneksi alennusta häneltä käynnistä, koska olin iloinen ja hymyileväinen :D

Nyt syyskuussa tismalleen sama tilanne, koska viivyttelin apteekkireissua juuri sen takia, että olisi varmasti jo tullut. No ei muuta kuin uutta hintavertailua ja 70€ lääkärikäynti. Olin vasta saanut yliopistollisesta sairaalasta erikoislääkäriltä listan sopivista pillerimerkeistä ja selvittelin jo etukäteen yliopiston apteekin sivuilta näitä, joita oli varastossa. Taas ulkomaalainen lääkäri, joka katseli kuvaa tästä listasta ja kysyi minulta, että mitkä pillerit haluaisin. Valitsin sellaiset, joissa pakkauksessa on 5 liuskaa. Lääkäri vielä kysyi, haluaisinko, että hän kirjoittaisi 10 liuskaan reseptit, ettei tarvitsisi jatkuvasti rampata lääkärissä saman asian vuoksi.

Onneksi nyt tietää varata jo hyvissä ajoin eli 3kk ennen vikaa liuskaa lääkäriajan julkiselta, niin ei tarvitse itseään vararikkoon maksaa näin opiskelijana.

Vierailija
5/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fimean mukaan saatavuuskatkoksen pitäisi päättyä tänään, eikä ainakaan toistaiseksi ole tullut päivitettyä tietoa että siirtyisi taas Zoelyn saatavuus. Onko jollakulla varmempaa tietoa? Itse laitoin kyselyä toissapäivänä YA ja heilläkään ei ollut sen tarkempaa tietoa kuin että valmistaja ei ole ainakaan ilmoittanut siirtyneestä saatavuudesta. Itse en jaksaisi aloittaa vielä ainakaan puhelurumbaa apteekkeihin.

Vierailija
6/11 |
18.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä tosi inhottavia nämä saatavuushäiriöt. :/

Vierailija
7/11 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain apteekissa jo saatavilla?

Vierailija
8/11 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa ehkäisykapseli tai kierukka. Kierukat valmistetaan Suomessa.

Vierailija
9/11 |
21.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa ehkäisykapseli tai kierukka. Kierukat valmistetaan Suomessa.

Kierukka voi olla kivulias synnyttämättömälle. Itselleni pillereistä ainoastaan Zoely on sopinut.

Vierailija
10/11 |
23.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttäisi olevan saatavilla Yliopiston apteekin kautta Helsingin keskustassa/Malmilla nettisivujen mukaan, varmasti tämän ja huomisen aikana tulee pitkälti muuallekin.

Vierailija
11/11 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma kokemus zoelyistä on ollu ihan hyvä! oon syöny nyt kolme kokonaista laattaa ja osan neljännestä eli n 4kk. kuukautiset oli kokonaan poissa noi 3kk ja nyt neljännellä kuukaudekla tuli normaalin aikaan vuotoa, mutta niukkaa sellaista - https://tonzes.com/zoelyfi.htm