Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieno kiva tuoksu on hyvä juttu. Täydentää asun ja olon.
Kaipaan Guerlainen Nahemaa aina vaan takaisin.
Nahemaa saa kyllä vielä.
Siis, mitä?! Mistä saa? Joka paikassa mulle on sanottu, et se on lopetettu.
Se edellinen ampiaispulloversio onkin lopetettu, mutta sitäkin myydään ebayssä, useimmiten käytettynä mutta voi olla avaamattomiakin pakkauksia.
Uusittu Nahema esim Notinolla:
https://www.notino.fi/guerlain/nahema-eau-de-parfum-naisille/
Vierailija kirjoitti:
Testissä tänään Elizabeth Ardenin uusi Green Tea flanker, Coconut Breeze. Ei ole makea kookos vaan raikas ja sillä muistuttaa Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Coconut Fizziä. On siinä muitakin nuotteja, myskiä, ambraa ja tietysti sitä vihreää teetä, mutta enimmäkseen minun nenääni tuoksuu kookos. Varsin kiva kevyt kesätuoksu, EDT kuten muutkin Green Teat.
Uutuutena mm. Sokoksissa 39€/50 ml. Mies on menossa lyhyelle risteilylle Vikingin Xprs:lle tässä viikonloppuna ja siellä sadan millin pullo on kaksikymppiä. Tein jo tilauksen tuliaisista. 😁
Tuliainen tuli ja on oikein mukava. Nyt sitten odotellaan lämmintä kevättä ja varsinkin kesää. Alkuperäinen Green Tea mulla on joskus ollut, samoin Nectarine Blossom eli tiedossa on, ettei Coconut Breezekään varmaan kauan iholla kestä. Mutta sadassa millilitrassa riittää suihkittavaa vaikka sitten useampaan kertaan päivässä. Jää Aqua Allegoria Coconut Fizz sitten ns. parempaan käyttöön. Käytän sitä säästeliäästi, koska se on sarjasta lopetettu enkä halua siitä ihan vielä luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieno kiva tuoksu on hyvä juttu. Täydentää asun ja olon.
Kaipaan Guerlainen Nahemaa aina vaan takaisin.
Nahemaa saa kyllä vielä.
https://www.guerlain.com/nl/nl-nl/p/nahema-eau-de-parfum-P014311.html&n…;
Jardins de Bagatelle, Champs-Elysée, Diorissimo, Eau de Rochas, Pleasures, Cartier Carat, Cartier Baiser Volé. Tuommoinen kukkaiskimara kevätkesälle ois mun unelma.
Tuli tuossa mieleen, kun luin Fragranticasta uudesta Lancôme Idôle EdT-tuoksusta, että mitä mieltä ketjulaiset on noista Idôle-pulloista?
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen, kun luin Fragranticasta uudesta Lancôme Idôle EdT-tuoksusta, että mitä mieltä ketjulaiset on noista Idôle-pulloista?
Kaunis pullo ja kaunis tuoksu. Pullo ei ole ehkä se käytännöllisin mutta kiva pitää esillä vaikka makuuasennossa.
Ja taas uusi versio, myös Idôlesta. Eau de Toilette. Mä nyt vaan oon tällä hetkellä iha burnoutissa tuoksumaailman loputtomasta uutuuksien vyörytyksesta. *pakenee laittamaan Diorissimoa*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaunis pullo ja kaunis tuoksu. Pullo ei ole ehkä se käytännöllisin mutta kiva pitää esillä vaikka makuuasennossa.
Eikös ne nykyään pysy pystyssä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös ne nykyään pysy pystyssä?
Tykkään pulloista, mutta en tuoksuista. (Se pullo on minusta kyllä ruma, joka näyttää kärsivä valtavasta finnistä.)
Lancomen kaikki tuoksut tuntuvat nykyään jotenkin halvan oloisilta. Olen pettynyt jopa nykyiseen Magie Noireen. Voi tietysti johtua omasta ihostakin. Tuoksuista puuttuu syvyys ja raikas kirpeys.
Osaisiko joku vinkata kepeää, kukkaista ja naisellista tuoksua, joka ei ole liian makea? Yksi suosikkejani on Jimmy Choon L'eau EdT, mutta kyseisen hajuveden ensituoksu ei täysin miellytä.
Armani julkaisee Acqua di Gioia Intense -version, josta puuttuu mm. minttu (Fragran mukaan). Jotenkin outo veto. :/
Scandalista just uusi versio, seitsemäs tai kahdeksas...
Vierailija kirjoitti:
Osaisiko joku vinkata kepeää, kukkaista ja naisellista tuoksua, joka ei ole liian makea? Yksi suosikkejani on Jimmy Choon L'eau EdT, mutta kyseisen hajuveden ensituoksu ei täysin miellytä.
Esprit d'Oscar, Dior Joy, Cartier Baiser Voler edt, Nuxe Floral, Chanel Gabrielle.
Tuo Diorin Joy on paljon haukuttu mutta omaan nenään ihana tuoksu.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Diorin Joy on paljon haukuttu mutta omaan nenään ihana tuoksu.
Samaa mieltä, on oikein hyvä tuoksu ja aliarvostettu. Haukut johtuu kai enemmän nimen vertailusta alkuperäiseen Joy:hin ja kaikenlaisesta muusta oheispöhinästä kuin itse tuoksusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä ensituoksussa ei miellytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esprit d'Oscar, Dior Joy, Cartier Baiser Voler edt, Nuxe Floral, Chanel Gabrielle.
Mun mielestä Esprit d'Oscar tuoksuu jollekin "Chanel vitosen venäläiselle halpakopiolle" mihin lisätty vaniljasokeria.
Vierailija kirjoitti:
The Rituals myy pieniä 15ml matkapakkauksia ja kun olin kuullut hyvää yhdestä tuotteesta niin piti käydä ensimmäisen kerran kyseisessä puljussa.
Siis eihän nämä nyt niin halpoja sinänsä ole per millilitra mutta kun halusin kokeilla jotain uutta niin mukaan tarttui 2 pikkuista 15ml pulloa ja hintaa teki 35€ (yksittäin ostettuna 20€/kpl).
https://www.fragrantica.com/perfume/Rituals/Nuit-d-Azar-52028.html
https://www.fragrantica.com/perfume/Rituals/Bleu-Byzantin-33203.html
Nuit d'Azar keskittyy mustaherukkaan, joka pysyykin dominoivana koko elinkaaren ajan. Tämä kuitenkin on nykyaikainen, kaupallinen, massoja miellyttävä, suihkugeelimainen tuoksu. Lyhyesti tämä on kuin Dior Sauvage, jossa pippurit on korvattu mustaherukalla. Jos teillä on miesystävä jolle haluatte antaa tuoksun joka sopii käytännössä kaikkiin tilanteisiin mutta se ei kuitenkaan ole täysin sama kuin yleiset Sauvage, Bleu Chanel tai
Hauska juttu, mulla on kaks Ritualsin tuoksua, ja juuri noi samat. Bleu Byzantin on tosi erilainen kuin mikään muu mun hajuvesistä. Kuitenkin enemmän kesään, mun nenässä se on sen verran vesinuottinen.