Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19545)
Vierailija kirjoitti:
Missä kannattaa myydä tuoksut, jos ei halua omalla nimellä tehdä kauppaa kuten tori?
Minulla olisi 20 vuoden ajalta hyvin pidettyjä tuoksuja, toistasataa pulloa. Joudun karsia niitä huomattavasti, perheessäni olevan migreeni- ja astmatapausten vuoksi :(
Mistä mä löytäisinkin nää sun tuoksut! Tulisin viivana ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Missä kannattaa myydä tuoksut, jos ei halua omalla nimellä tehdä kauppaa kuten tori?
Minulla olisi 20 vuoden ajalta hyvin pidettyjä tuoksuja, toistasataa pulloa. Joudun karsia niitä huomattavasti, perheessäni olevan migreeni- ja astmatapausten vuoksi :(
Esim. sellpy, muilla nettikirppareilla ei taideta tuoksuja myydä. Tai jos joku kaveri myy puolestasi pienellä provikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herrajjumala, alkavatko tavaratalot tanssia teinipoikien pillin mukaan? Ei hyvää päivää. 🙄
Auttaisi asiaa, jos paikalla olisi myyjiä ja lappu "Myymälävarkaus on rikos. Se ilmoitetaan aina poliisille."
Tai Testerit lukkojen taakse ja myyjän suihkimaksi. Erinomainen käytäntö, estää varkaudet.
Niin taikka jämäkkä keski-ikäinen naispuolinen myyjä jonka katse jo lamaanuttaa.
Monta sivua aiemmin joku kyseli, missä hajuvedessä tuoksuu kuusen neulaset. Vastattiin, että Versacen crystal noir. Olisin tästä eri mieltä. Crystal noir on kookostuoksu, enkä siihen ole kaupungilla juurikaan törmännyt.
Kuusenneulaset ovat mielestäni MFK:n Baccarat rouge 540 tuoksu, jossa fragrantican mukaan fir resin nuotti eli kuusen hartsi(?). BR540 ja sen lukuisat dupet ovat hyvin yleisiä ja suosittuja meilläkin.
Tässä nuotti, mistä en saanut kiinni kun mietin että mikä ihme baccaratissa on niin tuttua... Sitten lamppu syttyi kun näin nuottilistan. Ja siksi BR540 on minulle aina metsurintuoksu kauheaa, tiedän, mutta kerran syntynyttä tuoksu-mielikuvaa on hyvin vaikea muuttaa
Testissä tänään Elizabeth Ardenin uusi Green Tea flanker, Coconut Breeze. Ei ole makea kookos vaan raikas ja sillä muistuttaa Guerlainin Aqua Allegoria -sarjan Coconut Fizziä. On siinä muitakin nuotteja, myskiä, ambraa ja tietysti sitä vihreää teetä, mutta enimmäkseen minun nenääni tuoksuu kookos. Varsin kiva kevyt kesätuoksu, EDT kuten muutkin Green Teat.
Uutuutena mm. Sokoksissa 39€/50 ml. Mies on menossa lyhyelle risteilylle Vikingin Xprs:lle tässä viikonloppuna ja siellä sadan millin pullo on kaksikymppiä. Tein jo tilauksen tuliaisista. 😁
Monta sivua aiemmin joku kyseli, missä hajuvedessä tuoksuu kuusen neulaset. Vastattiin, että Versacen crystal noir. Olisin tästä eri mieltä. Crystal noir on kookostuoksu, enkä siihen ole kaupungilla juurikaan törmännyt
Ja vain yhden viestin jälkeen peruutettiin ja vaihdettiin Byredon Gypsy Wateriin. Miksei voi lukea edes hiukan pidemmälle?
Oscar de la Renta on julkaissut kolme(!) uutta Alibia, kaikki EdT-versioita. Onkohan näistä mihinkään?
Eau So Charming https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Char…
Eau So Chic https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Chic…
Eau So Lucky https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Luck…
ihana tuoksu jota olen käyttänyt vuosien mittaan , ei löydy stocmannilta kuin ennen . olemme hamstranneet aina kun olemme saaneet https://www.notino.fi/rochas/eau-de-rochas-eau-de-toilette-for-women/
Vierailija kirjoitti:
ihana tuoksu jota olen käyttänyt vuosien mittaan , ei löydy stocmannilta kuin ennen . olemme hamstranneet aina kun olemme saaneet https://www.notino.fi/rochas/eau-de-rochas-eau-de-toilette-for-women/
Vierailija kirjoitti:
Oscar de la Renta on julkaissut kolme(!) uutta Alibia, kaikki EdT-versioita. Onkohan näistä mihinkään?
Eau So Charming https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Char…
Eau So Chic https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Chic…
Eau So Lucky https://www.fragrantica.com/perfume/Oscar-de-la-Renta/Alibi-Eau-So-Luck…;
Oho, vai tuli Alibistakin oikein parfyymiperhe. Hmmm. Se alkuperäinen edp mulla on ja siitä tykkään, se on mulle syys- ja talvituoksu. Eau sensuelle on toivelistallani, edullinen pehmoinen santelipuu, muistaakseni. Nämä kolme uutta kyllä nuottiensa ja luonnehdintojen perusteella kiinnostavat, varsinkin tuo keskimmäinen Chic sitruksiensa kanssa. Tulevatkohan meillekin kaupan hyllyyn?
Toisaalta nyt tuodaan hurjalla syötöllä kaikenlaisia uutuuksia markkinoille eikä kaikkiin ole varaa muutenkaan. Mutta kiva olisi kumminkin päästä nenää noihin kolmeen lykkäämään.
Vierailija kirjoitti:
Monta sivua aiemmin joku kyseli, missä hajuvedessä tuoksuu kuusen neulaset. Vastattiin, että Versacen crystal noir. Olisin tästä eri mieltä. Crystal noir on kookostuoksu, enkä siihen ole kaupungilla juurikaan törmännyt
Ja vain yhden viestin jälkeen peruutettiin ja vaihdettiin Byredon Gypsy Wateriin. Miksei voi lukea edes hiukan pidemmälle?
Tuliko tuossa nyt suurikin vahinko, että joku vastaa johonkin viestiin lukematta sen jälkeen tulleita? Kyllä huomaa, että tämä on naisten palsta.
Olen eri, kunhan ihmettelen.
Eau de Rochas on ainutlaatuinen. Suihkugeeli todella upea myös. Löytyy hyvin nettikaupoista ja hyvään hintaan.
Carolina Herreran tuoksut ja nyt löysin Espanjasta Escadan uutuustuoksun Brisa Cubana.
Tuli täydellinen stoppi kaikille uutuuksille. Mieli nyrjähti tai jotain.
Mun ostoslista pitkälle tulevaisuuteen on nyt tällainen: Insolence, Shalimar, No.19, Chance, Opium, Fidji, Eau de Rochas, Diorissimo, Rush, Youth Dew.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuliko tuossa nyt suurikin vahinko, että joku vastaa johonkin viestiin lukematta sen jälkeen tulleita? Kyllä huomaa, että tämä on naisten palsta.
Olen eri, kunhan ihmettelen.
Ainakin osaat sekoittaa keskenään palstan ja ketjun.
Haluaisin tietää mistä syystä Balenciaga on lopettanut parfyyminvalmistuksen. Onko syynä taannoiset skandaalit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä mä löytäisinkin nää sun tuoksut! Tulisin viivana ostoksille.
Haha, sama täällä!
Facebookissa on parfyymiryhmiä joissa voi myydä. Ainakin EU perfume addicts :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte että teillä on parfyymia oikea määrä eli tuoksuu sopivan voimakkaasti?...
Vaikea sanoa, koska tuoksut käyttäytyvät niin eri tavoin. Haluan itse haistaa tuoksuni mutten välttämättä halua, että muut haistavat minut. (Paitsi jos halaamaan tulee.) Kysyin vieressä istuvalta työkaverilta (välissä on osittainen lasiseinä) ettenhän vaan tuoksu liikaa, ja hän sanoi ettei juuri koskaan haista minun hajuvettäni, eli oletan että käytän yleensä sopivasti. Toisaalta viime viikolla kuorossa, kun luulin laittaneeni maltillisesti uutta tuoksua, tuli kommentti että "joku takana tuoksui ihanalta ja se olitkin sinä!" - että se tuoksu onkin sitten tosi voimakas (kyseessä oli Portrait of a Lady). N52
Vierailija kirjoitti:
Monta sivua aiemmin joku kyseli, missä hajuvedessä tuoksuu kuusen neulaset. Vastattiin, että Versacen crystal noir. Olisin tästä eri mieltä. Crystal noir on kookostuoksu, enkä siihen ole kaupungilla juurikaan törmännyt.
Kuusenneulaset ovat mielestäni MFK:n Baccarat rouge 540 tuoksu, jossa fragrantican mukaan fir resin nuotti eli kuusen hartsi(?). BR540 ja sen lukuisat dupet ovat hyvin yleisiä ja suosittuja meilläkin.
Tässä nuotti, mistä en saanut kiinni kun mietin että mikä ihme baccaratissa on niin tuttua... Sitten lamppu syttyi kun näin nuottilistan. Ja siksi BR540 on minulle aina metsurintuoksu kauheaa, tiedän, mutta kerran syntynyttä tuoksu-mielikuvaa on hyvin vaikea muuttaa
BR 540 on se tuoksu mikä aiheuttaa itselleni jomottavan ja oksettavan 24h migreenikohtauksen. Mikä raaka-aine siinä on mikä aiheuttaa?
Oma testeri, sekä kaverini pikku testeri teettää tuota mulle.
Outoa kun taas saman merkin Amyris-tuoksu on aivan ihanan naisellinen, eikä aiheuta minulle migreeniä eikä kaverilleni astmakohtausta.
Ei saa. Tokmannilla tuoksujen hinnat on aivan järkyttäviä. Mielikuva on toki halpa. Todellisuus ei ole.