Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19545)

Vierailija
16301/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Auttakaa! En löydä mistään ihanaa sitrustuoksua, joka olisi todella raikas ja hyvälaatuinen. Chanelin Chance tuoksuu ihollani mandariinilta. Kauan sitten Lancomella oli O de Lancome. Rakastin sitä! Sen tekeminen lopetettiin ajat sitten. Siinä oli ihana, puuterinen vivahde. Nyt olen käyttänyt Guzzin Bamboota. Pidän kyllä siitäkin.

Jännä juttu. "Elämäni tuoksu" on yllättäen Yves Rocherin halpistuoksu Vie Privee. (???) En ole senkään tyyppistä löytänyt mistään.

Olisin kiinnostunut myös tuoksusta, joka tuoksuisi pelkästään orvokilta. Osaako joku auttaa?

O de Lancome lopetettu? Voi kauhea, onneksi kaapistani löytyy 200 ml pullo, jonka joskus nostalgiahimossa ostin kesän kynnyksellä. Saa sitä edelleen muualtakin, isoissa ja pienissä pulloissa, vaikkapa Notinosta.

Kaunein puuterinen orvokki on mielestäni Guerlainin Apres l'ondee, jota en omista

Mulla olisi myydä 200 ml O de Lanxcome. Postittaa en välitä, pullo on niin painava että siinä on riskinsä. 

Vierailija
16302/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä tilannut parfyymeja Notinolta? Onko luotettava, mistä kaukaa mahtavat tuotteet tulla? Sivusto on osin huonoa suomea ja hieman heräsi epäilykset. Siellä sattuisi vaan olemaan parfyymi, jota olen jonkin aikaa etsinyt.

https://www.notino.fi/

No kaikki varmaan on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16303/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teistä tilannut parfyymeja Notinolta? Onko luotettava, mistä kaukaa mahtavat tuotteet tulla? Sivusto on osin huonoa suomea ja hieman heräsi epäilykset. Siellä sattuisi vaan olemaan parfyymi, jota olen jonkin aikaa etsinyt.

No kaikki varmaan on. 

En minä oo. Ostan kaikki tökötit joko Kärkkäiseltä tai Tokmannilta.

Vierailija
16304/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Dalin Laguna. Sopiipa muuten hyvin tällaiseen päivään, kun lumet sulaa ja on vähän lämpöasteita. En muistanutkaan, miten kaunis tuoksu tämä on.

Heitin Lagunani loput roskiin. Se oli toivottoman muovinen ja synteettinen haju. En osta enää ikinä Dalia.

Vierailija
16305/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herrajjumala, alkavatko tavaratalot tanssia teinipoikien pillin mukaan? Ei hyvää päivää. 🙄

Auttaisi asiaa, jos paikalla olisi myyjiä ja lappu "Myymälävarkaus on rikos. Se ilmoitetaan aina poliisille."

Tai Testerit lukkojen taakse ja myyjän suihkimaksi. Erinomainen käytäntö, estää varkaudet.

Vierailija
16306/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä joka tapauksessa lopettaisin silloin tuoksujen ostamisen. Jäisipä rahaa sitten muuhun käyttöön. 

Onhan tälläkin palstalla jotkut pitäneet aivan asiallisena käydä tuoksuttelemassa tavarataloissa, ja tilata sitten netistä. Ihmisen alhaisuus tulee tuossa hienosti esille. On vain minä minä minä ja sitten minä en ainakaan osta jos minä minä minä en saa sitä ja tätä.

Mun mielestä ihan luonnollista. Mä käyn ensin tuoksuttelemassa tikuille, mielenkiintoiset otan mukaan ja haistelen niitä päivän mittaan. Sen jälkeen jos löytyy joku hyvä, haen testeristä suihkauksen iholle, ja haistelen sitä päivän mittaan ja harkitsen. Jos en ole varma, käyn suihkauttamassa uudestaan iholle, haistelen päivän, ja harkitsen. Ja näiden testauskertojen väli

Tajuat toivottavasti edes sen, että jos kaikki toimivat kuten sinä, viimeisetkin kivijalkamyymälät sulkevat ovensa.

Vierailija
16307/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivän tuoksuna Dalin Laguna. Sopiipa muuten hyvin tällaiseen päivään, kun lumet sulaa ja on vähän lämpöasteita. En muistanutkaan, miten kaunis tuoksu tämä on.

Heitin Lagunani loput roskiin. Se oli toivottoman muovinen ja synteettinen haju. En osta enää ikinä Dalia.

Oliko uusi vai vanhempi Laguna? Nykyisin myynnissä oleva pullo on kirkas, omani on himmeää lasia. Ei ole tämä Laguna muovisen hajuinen, mutta yllättävä nuottiyhdistelmä on toki vähän vaativa. En jaksaisi joka päivä käyttää. Tosin on sanottu, että Laguna on edukseen vasta todella lämpimässä ja kosteassa ilmassa. Ei Suomen talveen.

Vierailija
16308/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herrajjumala, alkavatko tavaratalot tanssia teinipoikien pillin mukaan? Ei hyvää päivää. 🙄

Auttaisi asiaa, jos paikalla olisi myyjiä ja lappu "Myymälävarkaus on rikos. Se ilmoitetaan aina poliisille."

Tai Testerit lukkojen taakse ja myyjän suihkimaksi. Erinomainen käytäntö, estää varkaudet.

Eeei! Stokka ja Sokos ainoita paikkoja ainakin Helsingissä, jossa voi itsekseen pyöriä ja haistella hajuvesiä, Kicksit ja pienemmät Emotionit pitävät lukkojen takana, ja aina pyydettävä myyjåå avuksi, joka sitten seisoo vieressä odottamassa kun nuuhkit. Toki ymmärrän että tuo testereistä varastaminen on ongelma, toivottavasti ratkaisevat sen muuten kuin pistämällä kaikki tuoksut säppiin. 

Vierailija
16309/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväisen päivän haisuna on varsin tuore hankintani Boucheron Fleurs. Ei tuoksu mielestäni lainkaan originaali-Boucheronille, josta tosin myös pidän.

Fleurs on todella tyylikäs ja tasapainoinen kukkais-hedelmäinen tuoksu. Tästä tulee jopa hiukan chanelmaiset fiilikset ja mielessä vilahteleekin ehkä Coco Madamoiselle (mutta parempi) - vaikkakaan kukaan ei Fragranticassa ole tällaista maininnut, joten voi olla ihan omassa päässäni.

Fragrantican tyypit sen sijaan aistivat tässä kovasti frangipania, jota en itse tästä löydä. Mahtaisiko kesähelteet auttaa siihen..?

Hintaluokassaan (~25,-) aivan löytö ja todellakin keväinen. 

Vierailija
16310/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alkoi ahdistaa tuoksut tässä alkuvuodesta, en tajua miksi kun olen niitä vuosikymmenet rakastanut. Tuntui siltä että ne tulee henkeen, silmille.

Aiemmin suihkin kaulalle, rinnuksille ja hieman ranteisiin.

No nyt olen tehnyt niin että suihkin niskaan ja selkään, joskus vyötärön ja pakaroiden väliin 1 suihkauksen.

Yllätyksekseni ihmiset ovat kulkeneet perässäni ja kehuneet miten hyvältä tuoksun! Eli ilmeisesti kannattaa laittaa se "tuoksu -vana" tuonne selän taakse eikä liian "hyökkäävänä" eteen naaman alle :D :D

Vierailija
16311/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaikki varmaan on. 

En minä oo. Ostan kaikki tökötit joko Kärkkäiseltä tai Tokmannilta.

Tokmannilta saa tilattua designer-tuoksuja edulliseen hintaan.

Vierailija
16312/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua alkoi ahdistaa tuoksut tässä alkuvuodesta, en tajua miksi kun olen niitä vuosikymmenet rakastanut. Tuntui siltä että ne tulee henkeen, silmille.

No nyt olen tehnyt niin että suihkin niskaan ja selkään, joskus vyötärön ja pakaroiden väliin 1 suihkauksen.

Yllätyksekseni ihmiset ovat kulkeneet perässäni ja kehuneet miten hyvältä tuoksun! Eli ilmeisesti kannattaa laittaa se "tuoksu -vana" tuonne selän taakse eikä liian "hyökkäävänä" eteen naaman alle :D :D

Siis pakaroiden väliin suihkutat? Mikä idea siinä on?

Vierailija
16313/19545 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D, samaa mietin, kuka suo peffasta haistelee?

Vierailija
16314/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedätte että teillä on parfyymia oikea määrä eli tuoksuu sopivan voimakkaasti?...

Riippuu varmaan siitäkin, miksi tuoksua käytät. Omaksi iloksesi vai haluatko sen olevan muidenkin aistittavissa? Itse myönnän että haluan tuoksua hyvältä muidenkin nenään kauempaakin kuin halausetäisyydeltä. Käytän yleensä edp-vahvuisia tuoksuja 1-2 suihkausta ja koen sen sopivaksi. Epäilemättä jonkun mielestä kuitenkin liikaa, sori siitä ;)

Nämä neuvot tyyliin: "Jos pystyt itse haistamaan tuoksusi, sitä on liikaa", voi unohtaa. Jos et itsekään pysty sitä haistamaan, ei sitä haista kukaan muukaan joten miksi edes käyttäisit sitä?

Kyllä se on liikaa kun itse haistan paskani hajun.

Se on sentään ilmanen luomutuote

Vierailija
16315/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keväisen päivän haisuna on varsin tuore hankintani Boucheron Fleurs. Ei tuoksu mielestäni lainkaan originaali-Boucheronille, josta tosin myös pidän.........

Mitä tuolle alkuperäiselle Boucheronille tapahtui? Käytin sitä 90-luvulla, mutta päivitetty versio oli erilainen ja haisi synteettisille kukille ja se makeus oli muutettu happaman oloiseksi. Uuden näköisestä testeripullosta kokeilin Ranskassa yli vuosi sitten.

Vierailija
16316/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alaselkään.

Toki saa sitä pakaroiden väliinkin laittaa, haitanneekohan tuo varsinkin jos on sheivannut niin eau de toilette varmaan desinfioi sitäkin aluetta ja vähentää sisäänkasvaneiden karvojen syntyä =)

Vierailija
16317/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kannattaa myydä tuoksut, jos ei halua omalla nimellä tehdä kauppaa kuten tori?

Minulla olisi 20 vuoden ajalta hyvin pidettyjä tuoksuja, toistasataa pulloa. Joudun karsia niitä huomattavasti, perheessäni olevan migreeni- ja astmatapausten vuoksi :(

Vierailija
16318/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lancomen Tresor on minun ikisuosikkini.

Vierailija
16319/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri näin. En ymmärrä "hajustettua päätä." Että hajuvettä laitetaan kaulalle ja korvien taakse. Sitten kuljetaan pää tuoksupilvessä sisällä. Niin outoa. Kyynärtaipeiden yläpuolelle harvoin laitan. Yleisimmät paikat on käsivarret, kyljet ja polvitaipeet. Ja sitten se ohje pulssikohdista on aivan fantasiaa. Tuoksu kannattaa laittaa ihon kuivempiin tai rasvaisempiin kohtiin sen mukaan miten tuoksu siihen reagoi. Mulla ihon rasvaisuus moninkertaistaa tuoksun makeuden, joten makeat aina kuiviin kohtiin iholla. Kirpeät sitrustuoksut menee rasvaisemmalle iholle, joissa säilyy pitempään, tuoksu saa syvyyttä ja joskus toivottua makeutta.

Vierailija
16320/19545 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juuri näin. En ymmärrä "hajustettua päätä." Että hajuvettä laitetaan kaulalle ja korvien taakse. Sitten kuljetaan pää tuoksupilvessä sisällä. Niin outoa. Kyynärtaipeiden yläpuolelle harvoin laitan. Yleisimmät paikat on käsivarret, kyljet ja polvitaipeet. Ja sitten se ohje pulssikohdista on aivan fantasiaa. Tuoksu kannatta

Jokainen tyylillään. Itse olen aina laittanut pienen suihkauksen tai sipauksen hajuvettä niskaan hiusrajalle ja joskus myös ihan hiuksiinkin - ja aina olen haistanut oman parfyymini sopivasti. En näe mitään järkeä tuhlata hajuvesiä suihkimalla niitä ympäri kehoa, en myöskään halua niiden tarttuvan vaatteisiin koska vaihdan tuoksuja päivittäin enkä sentään kaikkia vaatteita pese päivittäin. Erityisen kauhea ajatus mulle olisi suihkutella kemikaaleja jonnekin kehon herkkiin paikkoihin, ugh. Iltaisin kotona nautin sitten tuoksuista suihkauttamalla niitä kämmenselkiin, että voin oikein antaumuksella tuoksutella niitä. Mutta kuten sanottu, jokaisella on omat tapansa tässäkin asiassa.