Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...

tuoksupulloja keräilevä
30.08.2019 |

Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.

Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.

Kommentit (19256)

Vierailija
1121/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja niitä niche-tuoksuj275a, joiksi Jo Malonekin luetaan, saa toki Sokokseltakin. Eikä tuoksuissa ole arvoeroja.  Makuasioista ei pitäisi kiistellä. tuoksuja on joka lähtöön. 

Monilla varakkaillakin parfyyminharrastajilla on edullisia tuoksuja tarjottimellaan. Jos pitää tuoksusta vain siksi, että se on helvetin kallis ja niche ja vaikeasti saatavissa, ei ehkä ole parfyymin harrastaja vaan pelkästään snobi. :D  

Tässä on ollut hyviä juttuja tässä ketjussa. Pidetään tämä ystävällisenä! 

Vierailija
1122/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin juuri Lancömen La Nuit Tresor Nude-tuoksun, kun oli alessa Parfumdreamsissa. Olen sitä jo pitkään katsellut. Nuo ovat kaikki ihania tuoksuja.. Tämän tilauksen tein sokkona. Aiemmalla sivulla siitä joku kirjoitti kivasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1123/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin juuri Lancömen La Nuit Tresor Nude-tuoksun, kun oli alessa Parfumdreamsissa. Olen sitä jo pitkään katsellut. Nuo ovat kaikki ihania tuoksuja.. Tämän tilauksen tein sokkona. Aiemmalla sivulla siitä joku kirjoitti kivasti.

Mulla on tuota just tänään. :) Ihana tuoksu, sopii syksyiseen utuiseen harmauteen kuin nenä päähän tämä vaniljainen kookos ruusunaavistuksineen.

Vierailija
1124/19256 |
29.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

saksalaisesta ausliebezumduft-nettikaupasta tilanneet, kuinka nopeasti olette saaneet tuotteet? Tilasin 13.9. ja mitään ei ole vielä tullut. Tilasin neljä tuoksunäytettä, tilauksesta tuli varmistus mutta mitään en ole saanut.

Vierailija
1125/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli eilen Valentinon Donna Acqua, sitä löytyy vielä joistain nettikaupoista. Olen tuoksutellut sitä aiemmin, ja ostin suoraan 100 ml pullon, sen verran hyvä tuoksu, ja myös lopetettu, ei ehkä kohta enää löydykään.

Upea gourmand, nimi on hämäävä, ei ole acquaa nähnytkään. Tuoksussa on päärynää, mantelia, frangipania, jasmiinia, santelipuuta.

Tämä on niin hyvä tuoksu, että vaikka pysyvyys ei ole ihan huippuluokkaa, ei haitannut ja meni top 10:iin kaikkien aikojen parhaimmista tuoksuista. Ja mulla kymmeniä tuoksuja. Normaalisti en ostaisi pysyvyydeltään huonoa tuoksua, tämä erittäin harvinaista.

Kannattaa tilata pian jos aikoo tätä vielä hankkia, hinnat edelleen suht normaaleja, jossain vaiheessa varmaan nousevat kun lopetettu tuote. Ehdottomasti paras Valentinon Donna-tuoksulinjasta.

Vierailija
1126/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Zarasta uusien exclusive -hajuvesien kokoelmasta Red Temptation tuoksun, joka on aika täydellinen Baccarat Rouge 540 kopio. Muistuttaa enemmän 540:iä kuin Ariana Granden Cloud. Pikaisesti testailin ja näyttää olevan pysyvyyskin suht hyvä.

Ihan omana tuoksunaankin tosi hyvä ja miellyttävä, vaikka ei kaipaisikaan 540 kopioita. Nyt kiinnostaa nuo muutkin sarjan tuoksut, kun tämä oli yllättävän laadukas.

Vierailija
1127/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen etsinyt vihreää, pirskahtelevaa ja jopa vähän nenää kutittavaa tuoksua, ja ajattelin kokeilla Sisleyn Eau de Champagnea. Luulisi nimen perusteella sen olevan edes vähän pirskahteleva. No joo...alkutuoksun (jota en osaa edes kuvailla, koska se katosi niin nopeasti) haihduttua tuoksutikku haisi lähinnä palvilta, siis palvatulta lihalta. Kyllä on niin kaukana samppanjasta kuin olla ja voi :-)

Tänään uusi yritys, menen Stokkalle kun siellä sentään saa kokeilla tuoksuja itse (Sokoksella pitäisi kutsua myyjä). Toivottavasti löydän viimein jonkin, jonka voin ostaa. Taidan olla nirso, kun kaikissa tuoksuissa tuntuu olevan jokin vastenmielinen ainesosa. Periaatteessa pidän tuoksuista, joissa on jotain ärsyttävää, mutta ei kuitenkaan ällöttävää. Pieni tyylikäs riitasointu vain, ei mitään painajaista.

Vierailija
1128/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa minulle tuoksua...etsin pehmeää, lämmintä tuoksua. Naisellista ja sensuellia. En osaa paremmin kuvailla. Pidän vaniljasta ja yleensä tuoksuni ovat olleet valkoisia kukkia/vihreitä/hedelmäisiä. Noa on yksi suosikkini mutta liian vahva. Burberryn Body tender käytössä tällä hetkellä mutta tämäkään ei ole SE OIKEA. Mitään pistävää en haluaisi tuoksuun kuten sitruunaa vaan sellaisen pehmoisen johon upota. ?

Avonilla on sellainen vähän arvokkaampi sarja kuin Artistique, jossa on 3 tuoksua. Yksi niistä, Iris Fetiche, on juuri tuollainen: pehmeä, lämmin, iiriksen ja vaniljan tuoksuinen.

YSL Black Opium

Oscar de la Renta: Bella  Essence - tämä on tosi kauniissa pullossa ja on ihan kohtuuhintainen, ihana tuoksu.

Vierailija
1129/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisitteko ehdottaa tuoksua näiden jatkoksi? En oikein tiedä, mikä on se tuoksukomponentti jota etsin, mutta useimmat tuoksut tuntuvat liian tunkkaisilta ja raskailta.

Etsin jotain huumaavan puhdasta tuoksua, jossa saa olla makeutta mukana. Oikean ruusun tuoksu on hyvä, mutta ruusuiset hajuvedet eivät tuoksu siltä.

Olen pitänyt seuraavista:

DG 3 L'Imperatrice

Laura Biagiotti Laura

Elizabeth Arden Green Tea Pomegranate

Osa Escadan kesätuoksuista (muutamien vuosien takaiset)

Osa Salvatore Ferragamon Incanto-sarjasta

Gucci Flora (mutta jotain kitkerää tässäkin on)

Acorellen Body Mist, ehkä Vanilla?

Pari kertaa on käynyt niin, että olen käynyt tuoksuttelemassa tuoksuja, ja vasta kotona huomaan, että yksi tuoksuu aivan ihanalle, mutta en enää tiedä mikä se oli, eikä löydy enää etsimälläkään... 😬😀

Kun olet pitänyt Laurasta, oletko käynyt nuuhkimassa sen flankereita Laura Tenderiä ja Lovely Lauraa? Jos et, käy ihmeessä. Ainakin Lovely Lauran pitäisi olla hyvin saatavilla, sillä se on tämän vuoden uutuuksia.

Nuo mistä tykkäät niistä pääsääntöisesti puuttuu patchoulia ja tonkapapua. Raskas makea kukka gardenia ja vahva tuberosa myös vähissä.

Voisit tykätä:

Davidoff Run Wild

Aqua Allegoria Passiflora ja Ginger Picante

Escada Sorbetto Rosso

DKNY Be Delicious

Guerlain Champs-Elysee ja Idylle

Vierailija
1130/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsinyt vihreää, pirskahtelevaa ja jopa vähän nenää kutittavaa tuoksua, ja ajattelin kokeilla Sisleyn Eau de Champagnea. Luulisi nimen perusteella sen olevan edes vähän pirskahteleva. No joo...alkutuoksun (jota en osaa edes kuvailla, koska se katosi niin nopeasti) haihduttua tuoksutikku haisi lähinnä palvilta, siis palvatulta lihalta. Kyllä on niin kaukana samppanjasta kuin olla ja voi :-)

Tänään uusi yritys, menen Stokkalle kun siellä sentään saa kokeilla tuoksuja itse (Sokoksella pitäisi kutsua myyjä). Toivottavasti löydän viimein jonkin, jonka voin ostaa. Taidan olla nirso, kun kaikissa tuoksuissa tuntuu olevan jokin vastenmielinen ainesosa. Periaatteessa pidän tuoksuista, joissa on jotain ärsyttävää, mutta ei kuitenkaan ällöttävää. Pieni tyylikäs riitasointu vain, ei mitään painajaista.

Voi, ihana juttu! Ei ihme jollei miellyttänyt. Se on nimittäin Eau De Campagne eli maaseutu eikä shampanja. Tuoksun on tarkoituskin muistuttaa maaseutu/keittiöpuutarhaa ja tomaatinlehti taitaa olla vahvin nuotti. Että on tainnut onnistua LOL...

Vierailija
1131/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirkahtelevia, voisit tykätä:

Biotherm Eau Pure

Aqua Allegoria Pamplelune

Mugler  Aura

Vierailija
1132/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

saksalaisesta ausliebezumduft-nettikaupasta tilanneet, kuinka nopeasti olette saaneet tuotteet? Tilasin 13.9. ja mitään ei ole vielä tullut. Tilasin neljä tuoksunäytettä, tilauksesta tuli varmistus mutta mitään en ole saanut.

Pari viikkoa sanovat kestävän koska ilmeisesti käsityönä otetaan näytteet pienempiin pulloihin. Itse sain reilussa viikossa mutta posti on toisinaan hidas.

Vierailija
1133/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositelkaa minulle tuoksua...etsin pehmeää, lämmintä tuoksua. Naisellista ja sensuellia. En osaa paremmin kuvailla. Pidän vaniljasta ja yleensä tuoksuni ovat olleet valkoisia kukkia/vihreitä/hedelmäisiä. Noa on yksi suosikkini mutta liian vahva. Burberryn Body tender käytössä tällä hetkellä mutta tämäkään ei ole SE OIKEA. Mitään pistävää en haluaisi tuoksuun kuten sitruunaa vaan sellaisen pehmoisen johon upota. ?

Ariana Grande: Cloud (koita tätä ekana, voi olla ettei enempää tarvitse etsiä kun tähän pilveen uppoat)

Guerlain: L'instant Magic, Mon Parfum, Insolence EDP

Narciso: Narciso, Rouge, Poudree ja Ambree (kaikki kuutiomaiset pullot)

Vierailija
1134/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biotherm Eau Pure

Mugler  Aura

Muglerin Auraa suosittelen minäkin, vaniljan ja vihreyden sekoitus. Tuoksuu sateen jälkeiseltä viidakolta rohdos- ja muine kasveineen. Vähitellen vanilja alkaa tulla esiin ja näistä muodostuu mahtava ja omaperäinen kombinaatio, jossa myös makeutta.

Vierailija
1135/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Biotherm Eau Pure

Mugler  Aura

Muglerin Auraa suosittelen minäkin, vaniljan ja vihreyden sekoitus. Tuoksuu sateen jälkeiseltä viidakolta rohdos- ja muine kasveineen. Vähitellen vanilja alkaa tulla esiin ja näistä muodostuu mahtava ja omaperäinen kombinaatio, jossa myös makeutta.

Ja olen sateen jälkeisessä viidakossa siis autenttisesti hengaillut 😄 Aurasta tulee aina se tuoksumuisto mieleen.

Vierailija
1136/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli eilen Valentinon Donna Acqua, sitä löytyy vielä joistain nettikaupoista. Olen tuoksutellut sitä aiemmin, ja ostin suoraan 100 ml pullon, sen verran hyvä tuoksu, ja myös lopetettu, ei ehkä kohta enää löydykään.

Upea gourmand, nimi on hämäävä, ei ole acquaa nähnytkään. Tuoksussa on päärynää, mantelia, frangipania, jasmiinia, santelipuuta.

Tämä on niin hyvä tuoksu, että vaikka pysyvyys ei ole ihan huippuluokkaa, ei haitannut ja meni top 10:iin kaikkien aikojen parhaimmista tuoksuista. Ja mulla kymmeniä tuoksuja. Normaalisti en ostaisi pysyvyydeltään huonoa tuoksua, tämä erittäin harvinaista.

Kannattaa tilata pian jos aikoo tätä vielä hankkia, hinnat edelleen suht normaaleja, jossain vaiheessa varmaan nousevat kun lopetettu tuote. Ehdottomasti paras Valentinon Donna-tuoksulinjasta.

Tilasin myös sokkona tämän koska on tosiaan lopetettu ja tuli olo, että pakko saada. Nimi on harhaanjohtava mutta pullo on upea kuten muissakin Valentinon Donna -sarjassa.

Pidän tuoksusta on sellainen lohdullinen ja sopii ehkä paremmin kylmään vuodenaikaan.

Vierailija
1137/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Tuoksunäytteissä menee se reilu 2 vkoa.

Vierailija
1138/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olisin halunnut vielä ostaa tuon Love Coconutin, mutta sarja ehti kadota Suomesta.

Myrtilli.fi:stä ainakin löytyy tuota Love Coconutia

Vierailija
1139/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, ihana juttu! Ei ihme jollei miellyttänyt. Se on nimittäin Eau De Campagne eli maaseutu eikä shampanja. Tuoksun on tarkoituskin muistuttaa maaseutu/keittiöpuutarhaa ja tomaatinlehti taitaa olla vahvin nuotti. Että on tainnut onnistua LOL...

No minä ihmettelin...Tarkistin vielä oikeinkirjoituksen muka ennen tekstiäni, eli googlasin tuoksun ja valitettavan monessa tuloksessa se oli kirjoitettu h:lla, Champagne. Ihmettelin kyllä ekaa hakutulosta, josta h puuttui, ja joka oli kuitenkin luotettava sivusto.

Ei tuo tuoksu kyllä mitään keittiöpuutarhassa muistuta ensivaikutelman haihduttua, ennemminkin ruokakomeroa sianpäineen ja katosta roikkuvine makkaroineen.

t. Se palvin haistanut

Vierailija
1140/19256 |
30.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän mielestänne hyvin syksyä kuvaava tuoksu?

Mun mielestäni

Burberry Brit

Joop! Le Bain

Chloe Nomade

Prada Candy

Avon Far Away Glamour 

Miltä tuo Joop Le bain oikein tuoksuu??? Vielä mietin sen tilaamista, oli jo kerran ostoskorissa mutta tilasin toisen tuoksun joka osoittautui huonoksi.

Joop Le bain = Perjantai-illan räväkämpi baumwolle autoon

(Lupasin hakea tuoksun toisesta kämpästä, ja nyt kun sitä kokeilin, muistin, miksi on jäänyt käyttämättä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi