Palstan parfyymifanien oma ketju: Mitä tuoksuja käytät? Mitä uutuuksia olet kokeillut ja mitä pidit? jne...
Oletan että palstalla on lukutaitoisia henkilöitä, eli tämä ketju siis heille jotka ovat aina pitäneet parfyymeistä, tuntevat parfyymitaloja ja niiden historiaa, tuoksujen ominaisuuksia ja kokeilevat mielellään uusia tai keräilevät parfyymipulloja kuten minä.
Huom: Jos joku huomionhakuinen yksilö yrittää vielä tunkea sitä omaa tuoksuallergiaasa ketjuun, niin kerrottakoon että parfyymifani EI ole sama asia kuin sellainen joka lotraa sitä litran päällensä päivässä.
Kommentit (19819)
Vierailija kirjoitti:
Mun SOTD: Mancera Aoud Vanille.
Entä sun?
Clean: Soft Laundry. Toimii oivallisesti omalla ihollani ja tykkään tällaisista puuterisista huuhteluainetuoksuista.
Sopiiko Escadan Taj Sunset aikuiselle?
Vierailija kirjoitti:
Sopiiko Escadan Taj Sunset aikuiselle?
En ymmärrä kysymystä. :D Terveisin 44-vuotias Taj Sunsetin käyttäjä
Täällä 43 v Taj Sunsetin käyttäjä.
Ymmärrän sinänsä sen, että tuoksuissa on käyttäjäryhmiin liittyviä mielleyhtymiä (tätimäisiä, maskuliinisia, teinimäisiä jne), mutta oikeastihan tuoksu on tuoksu ja jos siitä tykkää niin anna mennä. Ei väreilläkään ole oikeasti ikää tai sukupuolta, vaikka mielleyhtymiä saattaisikin olla.
Tilasin vihdoin The Perfum Brandilta muutaman tuoksun ja ne kyllä ylittivät odotukset erittäin positiivisesti. Epäilin tuota kauppaa tosi kauan, kun sen markkinointi on lievästi sanottuna epämääräisen oloista vaikuttajamarkkinointia. Ehkä heidän kannattaisia satsata markkinointiaan ihan johonkin muuhun kuin tiktok vaikuttajiin...
Tilasin kaksi kevät/kesätuoksua sokkona: Forbidden Bloom Mabelle O'Rama ja Donna Born In Roma Coral Fantasy Valentino. Kummastakaan ei mitään hajua, millaisia ovat. Puhtaasti kuvauksen perusteella tilattu. Niitä odotellessa suihkin Bvlgarin Passeggiataa.
Vierailija kirjoitti:
Haluan tehdä uuden aluevaltauksen ja tilata tuoksun joko Molinardilta, Houbigantilta tai Caronilta. Jos joku osaa suositella jotain näistä taloista tai niiden tuoksuista, niin siitä voisi olla apua pähkäilyssä.
Houbigantin Quelques fleurs l'original on upeimpia kukkaistuoksuja, joita olen koskaan nuuhkinut. Kuin Chanel 19:n lämmin ja empaattinen versio. Tästä pidän aina näytteen, vaikka muut saavat loppua. Molinardin Nirmala (Nivala, olen aina kirjoittamassa) on myös hauska, saippuainen mango.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin kaksi kevät/kesätuoksua sokkona: Forbidden Bloom Mabelle O'Rama ja Donna Born In Roma Coral Fantasy Valentino. Kummastakaan ei mitään hajua, millaisia ovat. Puhtaasti kuvauksen perusteella tilattu. Niitä odotellessa suihkin Bvlgarin Passeggiataa.
Coral Fantasy muistuttaa kovasti D&G:n L'imperatrice 3:sta. Makeanpirtsakka kesätuoksu, keväälläkin kivasti menee.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan rakastan edelleen kaikkia nuoruutenikin tuoksuja. Oon hankkinut vintaget niistä, esim. just toi Red Door ei muuten toimi. Sun Moon Stars on kans nykyversiona hirveä mutta vintagena ihana. Kaikki tuoksugenret oon käynyt läpi ja kaikkein eniten pidän Patoun tuoksuista. Muita vastaavia en oo löytänyt koko maailmasta.
Sama juttu mulla. Täytyykin nyt kaivaa kaapin perukoilta Sublime, olin ihan unohtanut sen. Mun kevättuoksuja ovat mm. Cleanin Fresh Laundry, Calvin Kleinin One Summer, Leonardin Tamango ja Elizabeth Ardenin White Musk.
Ohhoh. Silloin kun Lancomen La vie est belle useita vuosia sitten lanseerattiin, tuoksu jotenkin äklötti tai se oli jotenkin migreenimäinen. Ihmettelin, miten se voi olla tyyliin maailman suosituin tuoksu ja eniten kehuttu naisten parfyymi.
Nyt sain ystävältäni sen, joka oli saanut sen joulukalenteristaan, ja kas, sehän onkin oikein kiva tuoksu :) Pääsikin kevätkäyttöön! Niin se maku muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan rakastan edelleen kaikkia nuoruutenikin tuoksuja. Oon hankkinut vintaget niistä, esim. just toi Red Door ei muuten toimi. Sun Moon Stars on kans nykyversiona hirveä mutta vintagena ihana. Kaikki tuoksugenret oon käynyt läpi ja kaikkein eniten pidän Patoun tuoksuista. Muita vastaavia en oo löytänyt koko maailmasta.
Sama juttu mulla. Täytyykin nyt kaivaa kaapin perukoilta Sublime, olin ihan unohtanut sen. Mun kevättuoksuja ovat mm. Cleanin Fresh Laundry, Calvin Kleinin One Summer, Leonardin Tamango ja Elizabeth Ardenin White Musk.
Oi, Sublime oli ihana tuoksu!
Red door, nostalgiaa 90-luvulta. Petyin, kun ostin vuosi sitten uuden pullon. Löi kuin halolla päähän. En voi käyttää.
Huomasin, että Stockalla on Nahemaa myynnissä. Onko joku kokeillut? Onko sama tuoksu kuin ennenkin vai onko sitä muutettu?
Vierailija kirjoitti:
Ohhoh. Silloin kun Lancomen La vie est belle useita vuosia sitten lanseerattiin, tuoksu jotenkin äklötti tai se oli jotenkin migreenimäinen. Ihmettelin, miten se voi olla tyyliin maailman suosituin tuoksu ja eniten kehuttu naisten parfyymi.
Nyt sain ystävältäni sen, joka oli saanut sen joulukalenteristaan, ja kas, sehän onkin oikein kiva tuoksu :) Pääsikin kevätkäyttöön! Niin se maku muuttuu.
Joulukalenterissa oli Elixir -versio, ei og.
Nuoruuden tuoksuista..
Oma ehdoton suosikkini oli Hugo Woman (se versio joka pyöreässä pullossa ja myynti lopetettu). Vieläkin on yksi pullo jemmassa hätävarana, ja pidän tästä edelleen. Harmi ettei tätä enää saa, kun uudempi versio ei miellytä.
Muita nuoruustuoksuja juurikin tuo Polo Woman, Cool Water, Cliniquen happy. Mitään näistä en ole hetkeen haistanut, mutta veikkaan, että ei enää niin miellytä..
-N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulukalenterissa oli Elixir -versio, ei og.
Oli Lancomen kalenterissa myös og versio, 10 ml matkakoossa.. Itselläni sama homma, en julkaisuvaiheessa yhtään sietänyt tuota tuoksua. Nykyään paremmin, mutta ei edelleenkään alkuperäinen versio kuulu suosikkeihini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oi, Sublime oli ihana tuoksu!
Red door, nostalgiaa 90-luvulta. Petyin, kun ostin vuosi sitten uuden pullon. Löi kuin halolla päähän. En voi käyttää.
Mulla on joitakin vuosia vanha Red Door, ei se uudenmallinen pakkaus vaan se, jossa korkki oli puolikaaren muotoinen. Ei se yhtä ihana ole kuin alkuperäinen versio, mutta aivan upea drydown siinä on. Huomasin puolivahingossa, kun olin jo luopumassa tuoksusta mutta suihkautin viimeistä kertaa muka kokeillen. Yöllä heräsin ihanaan tuoksuun ja se tuntui aikojen takaiselta Red Doorilta.
Tuota uudenmallista pulloa en ole enää kokeillut, tuskin siinä enää on edes drydown entinen.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin, että Stockalla on Nahemaa myynnissä. Onko joku kokeillut? Onko sama tuoksu kuin ennenkin vai onko sitä muutettu?
Nyky-Nahema on outo. Ei sovi ainakaan minun iholleni. Olen vain testaillut ja joka kerta sama juttu. Muovinen haju kuten uudessa Louloussakin. Mutta muistaakseni Fragranticassa uutta Nahemaa on kehuttu, makuasia siis.
Nuoruuden tuoksut oli anais anais , loulou, YR magnolia ja yökerhoikäisenä 18-20v. Opium, Red Door, Ysatis ja Givenchy III . Mahtoi olla tymäkkä vaikutelma lähiympäristöön.