Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä Ollin tunteet? Olli on itkenyt pettymystään hänen ja Katjan tilanteeseen. Lohduttiko kukaan? Oliko tunnetasolla läsnä?
Onko Olli itkenyt asioitaan Katjalle? Ei ole ainakaan näytetty eikä Olli ole sanonut näin tehneensä.
Kertoi kameralle itkeneensä kun Katja oli matkoilla. Mutta ei Katja ota Ollin tunneviestejä vastaan muutenkaan, vaikkei itkisikään.
Niin, kysyin onko itkenyt Katjalle ja vastaat ”kertoi kameralle itkeneensä”. Ne ovat eri asioita. Katja näkee tämän itkukommentin viikkojen päästä tv-ruudulta.
Jos mies herättää puolisona vain ou nous -tunteita, kaikenlainen herkistely ymmärrettävästi ahdistaisi. Jos vastaavasta ei ole kokemusta, niin sitä on ehkä vaikea ymmärtää. On ollut viisasta Ollilta itkeä vain omissa oloissaan.
Lyönpä vetoa että Katjan ahdistus Ollia kohtaan johtuu tunteista puhumisesta ym tunteellisuudesta, ja tämä vain siksi että tunteet ovat hänelle itselleen ongelma. Ei voi ajatella että Olli olisi esim ulkoisesti täysin turnoff jos hän miellytti hääpäivänä eli ennen kuin Katja tunsi tätä, eli turha syyttää että vika olisi millään tavalla ollissa tai hänen ulkoisessa olemuksessaan esim.
Sen kyllä on huomannut monta kertaa että Katja tykkää myös sälyttää ollin niskoille syytä omista fiiliksistään kuten tuo miten ollin epävarmuus olisi pilannut hänen fiiliksensä.
Tosi sääli Ollin kannalta Katjan valinta hänelle vaimoksi, koska Ollilla on hienoja ominaisuuksia joita moni muu, kuten minä, arvostaisi täysillä.
Minusta sekä Olli, että Katja ovat molemmat omalla tavallaan suloisia ihmisiä.
Ei ole Katjan "vika", ettei hän tunne vetoa Olliin.
Voi ajatella myös niin päin, ettei Olli ollut oikea valinta Katjalle, koska myös Katjassa on hienoja ominaisuuksia joita moni arvostaa. Jopa varmaan Ollikin? Katja vaan ei syttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ehkä ymmärtää Heidiä ja hyvä niin. Ja näkee, että pidättyväinen Oskari ei ole Heidille ehkä se oikein. Ja osaa kertoa, että millaisen miehen Heidi tarvisi (avoimesti heti keskustelevan, ei-välttelevän, tunnepurkauksia ymmärtävän, tukevan ja kannustavan, itsekin tunteellisen jne). Ehkä totta, että sellaisen Heidi sitten tarvitsisi.
Mutta mietin, että kuka aikuinen mies tarvitsisi heidimäisen naisen (en halua puhua juuri Heidistä, vaan ylipäätään juuri hänen kaltaisesta ihmisestä). Kuka aikuinen mies nimenomaan haluaisi voimakkaita tunnepurkauksia saavan, draamailevan, oman elämänsä prinsessan, joka bilettää mojito-ämpärien ympärillä ja jälkikäteen selfie-videoilta fiilistelee sitä omaa biletystään, naisen jonka tunne elämä on vuoristorataa ja joka kaipaa siihen paljon tukea. Kuka neli-viisikymppinen mies tykkäisi tuollaisesta liitosta? Haaveilisi sellaisesta? Tai tarvitsisi juuri sellaisen? En oikein tiedä.. Se mitä heidimäinen nainen tarvitsee voi olla aivan eri asia kuin mitä sellainen mies taas itselleen tarvitsee ja haluaa.
Tämä. Ja siinä kai syy miksi Heidimme on ollut 40v sinkku, ja tulee todennäköisesti olemaan seuraavatkin 40v. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, kun ne vaikeimmat ja henkisesti eniten lapsenkengissä olevat ihmiset haluaisivat/tarvitsisivat niitä tasapainoisimpia ja kypsimpiä. Miksi ihmeessä he sellaiseen lähtisivät?
Jaa, ja mikähän on Oskarin 40 v sinkkuuteen?
Niin, mikähän tosiaan on syy siihen, että Osku ei ole löytänyt vakavaa suhdetta kohta 50 vuoteen.
Tähän on hyvin rationaalinen syy (kuten Oskun kaikkeen toimintaan): Kaikki suomalaiset ja Suomessa asuvat naiset ovat epävakaita tai muuten viallisia. Suosittelemme Oskarille vaimon hakua esim. Iranista, siellä naiset eivät käyttäydy epävakaasti vaan juuri niin kuin miehensä käskevät.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko, millä tavalla Olli on feminiininen, kun itselläni on vaikea nähdä hänessä feminiinisyyttä sillä tavalla kuin itse asian ymmärrän, mutta jos sinulle miehisyyttä edustaa vain joku cannonball-tyyppi, niin toki sivistynyt Olli on sellaisesta aika kaukana.
T. Mies
En ole tuo jolta kysyt, mutta minulle Ollissa feminiinisinä piirteinä näyttäytyvät mm. nämä:
- Intonaatio. Lauseen loppua kohden nouseva intonaatio silloin kun seuraava lause on vielä tulossa ja jolla viestittää kuulijalle, että jatkoa on tulossa vielä. Tämä on naisilla paljon yleisempää kuin miehillä. (Olen puoliksi lingvisti ja varmaan siksi kiinnitän asiaan huomiota.)
- Alituinen analyysi siitä, miltä tuntuu; myös näiden tunteiden purkaminen toiselle.
- Paljon naispuolisia kavereita (joiden kanssa sopii harjoittaa edellisen kohdan analyysia).
- Itkeskely itsekseen; miehillä tyypillisempi ratkaisu on pettymyksen tunteiden purkaminen toimintaan (tai ryypiskelyyn) ja hakeutuminen (miehiseen) kaveriseuraan jossa tunteet voi unohtaa.
- Heikko itsetunto ja loukkaantumisherkkyys niin että myös itse tiedostaa tulleensa haavoitetuksi ja puhuu siitä avoimesti.
- Myötäily ja taipuvuus toteuttaa toisen toiveita, omansa uhraten.
- Ominaisuus, josta joku muu ketjussa käytti hauskaa sanaa "tätitärkeilevä": Ehkä se näyttäytyy ammattina kielenopettajana, että harrastuksena ovat visailut joissa tärkeää on se, kuka on oikeassa. Hienoisena tosikkoutena.
Ja en tällä tarkoita, että kaikki naiset ovat tuollaisia! Enkä myöskään sitä, että Ollin pitäisi olla jotain muuta kuin mitä on. Ihan vain siitä, miten naiset ja miehet keskimäärin (vaikutelmieni mukaan) eroavat toisistaan, ja missä suhteissa Olli enemmän ehkä muistuttaa keskimääräistä naista kuin keskimääräistä miestä (ainakin minun silmissäni).
Hieno kiteytys!
Ja höpsistä pussiin. Enemmän Katja on miesmäinen kuin Olli naismainen.
Minustakin Olli on, jos ei suorastaan naismainen, niin ainakin ei-niin-miehekäs. En välttämättä osaa eritellä mistä se johtuu, ehkä olemuksesta. Hänen ryhtinsä on hieman kumara ja hän näyttää pienikokoiselta. Hänestä puuttuu rentous ja rauhallisuus, jotka itse liitän miehekkyyteen, enkä todellakaan pidä bodareista tai liivijengiläisistä, siitä ei ole kyse. Nopea puhe ja jatkuva höpötys, totisuus. Ne tökkivät itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli onko se ihan fakta, että Heidillä taustalla kiihkouskovaisuutta? Sehän kieltämättä selittäisi hyvin hänen lapsenmielisyyttään ja haasteita käsitellä laajoja asioita rationaalisesti.
Nyt yrität väkisin vierittää Oskarin vakaumusta Heidin, rakkauden enkelin, sädekehälle.
Heidin uskomus rakentuu ilon, rakkauden ja positiivisuuden ympärille ja taas toinen on yrityksessä töissä, joka on kovasti esillä somessa uskonnollisen taustansa takia ja eräässäkin kirjoituksessa puolustellaan "
Lestadiolaismafiaa ei ole, mutta verkostoja on"Merkillepantavaa oli myös se, mistä joku täällä kirjoitti hyvän huomion:
Heidiä haastateltaessa Oskarin kodissa, taustalla näkyi kultalehtinen biblia.
Lienee Oskari töissä omiensa joukoissa?
Heidistä on siis turha vääntää kiihkouskovaista toisen takia.
Ymmärrän sekä Heidiä että Oskaria.
Heidi kilahti mielestäni ihan liikaa Napakympistä mutta kurjaltahan se varmaan on tuntunut kuulla juttu muilta kuin omalta mieheltä.
Mutta miksi ihmeessä Oskari ei voi avata suutaan ja puhua? Monta kertaa sanonut jotain siihen tyyliin että ”tästä ei varmaan tarvitse puhua” yms. Kuinka vaikeaa voi olla aukaista suu ja puhua asiat halki? Muuten Oskari vaikuttaa ihan sanavalmiilta ja mukavalta mieheltä, mutta tunteistaan ei voi puhua halaistua sanaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että Oskari nimeomaan käyttää henkistä väkivaltaa Heidiä kohtaan tommosella asioiden jallittamisella. Että Oskari valitsee milloin ja miten saa puhua. Heidihän sanoin että puhui päälle eikä antanu hänelle suunvuoroa.
Tässäkin, niin kuin monessa kymmenessä muussakin viestissä, puhutaan juuri tästä, mistä Heidikin on niin useasti kertonut tämän raskaan matkan varrella -tukahduttamisesta. Oskari heittelee tälläisiä ylimielisiä ja toisen keskustelun latistavia sanontoja kuten :
"en ymmärrä kysymystäsi"
"voitko kertoa minulle, kun en nyt tiedä mistä kaivat näitä riitoja"
"sano vain ihan suoraan, mitä tarkoitat"
Vaikka jumalauta, Heidi, on juuri sanonut/kysynyt ja selittänyt tämän asian. Eli Oskarin tyyli on turhauttaa toinen ja tehdä toisen puheet vähäpätöiseksi, jotta saa itse oltua tilanteen herrana.
Olisi kyllä maailman raskain keskustelu / seurustelukumppani tuollainen, joka sanoo jokaiseen asiaan "saat kyllä vastauksen, mutta en anna sitä vielä. Minä en halua nyt kertoa sitä" tai, että viime jaksossa käski Heidin vaieta täysin tietyistä asioista koko matkan ajan. Siis mitä ihmettä, saako mielestänne toisen tukahduttaa noin ja määrätä keskustelunaiheet yhteisellä matkalla? Ei mikään ihme, että Heidi sanoi, että jää sinä möllykkä tänne ja hän lähtee.
Oskari kuvitteli polkevansa tämänkin pikkuvaimon maanrakoon, mutta tällä kertaa ei onnistunutkaan narsistin yritys, olikin kovempi vastus, joka vieläpä heitti tämän itsevaltiaaksi pyrkivän taksarin pihalle omistamastaan asunnosta.Asiatonta tuollainen narsistiksi nimittely heti, kun joku käyttäytyy tavalla, joka ei itseä miellytä. Jos yhtään narsismista tiedät, ymmärrät myös, että oikeasti narsistinen ihminen on hieman erilainen kuin Oskari. Alkaa ottaa oikeasti pattiin nämä keskustelut, kun joka ketjussa joku on nykyään joku persoonallisuushäiriöinen.
En ole tuo kirjoittaja, mutta ymmärrän häntä. Täällä on nimittäin linjaus, että varsinkin ohjelman naisia on saanut vapaasti diagnosoida. En ymmärrä, miksei tasapuolisuuden nimissä kaikkia osallistujia voisi epäillä jonkin häiriön sairastajaksi.
Millä tavalla narsistinen ihminen on "hieman erilainen"? Oskari vaikuttaa ohjelmassa mukavalta ja sympaattiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että Oskari nimeomaan käyttää henkistä väkivaltaa Heidiä kohtaan tommosella asioiden jallittamisella. Että Oskari valitsee milloin ja miten saa puhua. Heidihän sanoin että puhui päälle eikä antanu hänelle suunvuoroa.
Tässäkin, niin kuin monessa kymmenessä muussakin viestissä, puhutaan juuri tästä, mistä Heidikin on niin useasti kertonut tämän raskaan matkan varrella -tukahduttamisesta. Oskari heittelee tälläisiä ylimielisiä ja toisen keskustelun latistavia sanontoja kuten :
"en ymmärrä kysymystäsi"
Vaikka jumalauta, Heidi, on juuri sanonut/kysynyt ja selittänyt tämän asian. Eli Oskarin tyyli on turhauttaa toinen ja tehdä toisen puheet vähäpätöiseksi, jotta saa itse oltua tilanteen herrana.
Olisi kyllä maailman raskain keskustelu / seurustelukumppani tuollainen, joka sanoo jokaiseen asiaan "saat kyllä vastauksen, mutta en anna sitä vielä. Minä en halua nyt kertoa sitä" tai, että viime jaksossa käski Heidin vaieta täysin tietyistä asioista koko matkan ajan. Siis mitä ihmettä, saako mielestänne toisen tukahduttaa noin ja määrätä keskustelunaiheet yhteisellä matkalla? Ei mikään ihme, että Heidi sanoi, että jää sinä möllykkä tänne ja hän lähtee.
Oskari kuvitteli polkevansa tämänkin pikkuvaimon maanrakoon, mutta tällä kertaa ei onnistunutkaan narsistin yritys, olikin kovempi vastus, joka vieläpä heitti tämän itsevaltiaaksi pyrkivän taksarin pihalle omistamastaan asunnosta.Asiatonta tuollainen narsistiksi nimittely heti, kun joku käyttäytyy tavalla, joka ei itseä miellytä. Jos yhtään narsismista tiedät, ymmärrät myös, että oikeasti narsistinen ihminen on hieman erilainen kuin Oskari. Alkaa ottaa oikeasti pattiin nämä keskustelut, kun joka ketjussa joku on nykyään joku persoonallisuushäiriöinen.
Millä tavalla hieman erilainen? Oskari on sarjassa mukavan ja sympaattisen oloinen.
Siis onko se kultalehtinen raamattu nyt Heidin vai Oskarin? Nyt hämää.
Tää on ollut vaikee kausi katsoa. Miehen kanssa hajotaan noin 10 kertaa jakson aikana, kun Katja selittää asioita "näin insinöörinä" "insinöörit sitä ja inssit tätä". Itse oon inssi ja mies DI. Luulisi Katjan jo koulussa huomanneen tai viimeistään työpaikalla, ettei insinöörit todellakaan ole yhdestä puusta veistettyjä. Meitä on yhtä paljon erilaisia, kuin ihmisiä muutenkin.
Sitten tää Oskari ja Heidi.. Mä en osaa olla kummankaan puolella. Ne olis tarvinnut paljon paljon enemmän tukea tuohon keskusteluun. Heillä on vaan niin erilainen tapa kommunikoida ja molemmat yhtä joustamattomia omastaan. Heidi ei tuntunut ottavan mitään vastuuta suuttumisesta itselleen ja syytti Oskaria omasta käytöksestään. Mariannan tykönä tuntui vain olettavan että Marianna on tismalleen samaa mieltä hänen kanssaan ja syyttäisi vain Oskaria. Näin ei käynyt ja pikkurouva tömisteli vihaisena pois paikalta.
Oskarin tapa käydä asioita pari päivää eka itekseen läpi, ennen keskustelua on kans vaikeaa henkilölle, joka ei toimi niin. (Mun oma mies on kans näitä itekseen asian vatvojia, rasittavaa)
Homma olis voinut toimia, jos olisivat asiantuntijoilta saaneet neuvoja tuohon yhteiseen kommunikointiin. Nyt kun kumpikaan ei jousta, eivätkä ymmärrä toistensa tapoja toimia, on lopputulos tuskaa myös katsojan näkökulmasta.
Kyllä on ihmisessä vikaa, jos jää taaperona ja peruskoululaisenakin sinkuksi. Perustavaa laatua olevaa vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"en ymmärrä kysymystäsi"
En ole tuo kirjoittaja, mutta ymmärrän häntä. Täällä on nimittäin linjaus, että varsinkin ohjelman naisia on saanut vapaasti diagnosoida. En ymmärrä, miksei tasapuolisuuden nimissä kaikkia osallistujia voisi epäillä jonkin häiriön sairastajaksi.
Millä tavalla narsistinen ihminen on "hieman erilainen"? Oskari vaikuttaa ohjelmassa mukavalta ja sympaattiselta.
up
Mukava ja sympaattinen ihminen keskustelee asioista silloin kun toinen haluaa keskustella. Mukava ja sympaattinen ihminen ei panttaa vastauksia tai määrittele aikaa ja tilannetta miten ja milloin hän itse haluaa tai hänelle sopii keskustella.
Mukava ja sympaattinen ihminen on avoin ja valmis avaamaan taustojaan ja tajuaa kun toinen on loukkaantunut tai hämillään.
Mukava ja sympaattinen ihminen osaa ja ymmärtää pyytää anteeksi ja sanoo olevansa pahoillaan jos on loukannut toista.
Mukava ja sympaattinen ihminen menee lähelle ja halaa kun toinen on poissa tolaltaan tai itkee.
Mukava ja sympaattinen hminen ei vetäydy eikä ala syyttää toista, varsinkaan toisen selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"en ymmärrä kysymystäsi"
En ymmärrä, miksi ylipäätään ketään pitää, sukupuolesta riippumatta, lähtökohtaisesti epäillä persoonallisuushäiriöiseksi, ellei oikeasti käytös siihen vakavasti viittaa. Sanoin siis, että Oskari ei vaikuta lainkaan narsistiselta juurikin esimerkiksi empatiakykynsä vuoksi. Narsismia luonnehditaan mm näin:
"Narsistiselle persoonallisuudelle ovat ominaisia erilaiset suuruuskuvitelmat, voimakas ihailun tarve ja empatian vähäisyys. Henkilö kokee olevansa oikeutettu erikoiskohteluun, on kateellinen tai ylimielinen sekä voi käyttää muita häikäilemättä hyväkseen."
Kuinka monta näistä piirteistä Oskari täyttää? Mielestäni ei yhtäkään. Narsistinen ihminen lisäksi käyttäytyy ristiriitatilanteessa usein olemalla erittäin hyökkäävä, toisin kuin Oskari, joka lähinnä vetäytyy ja tuntuu välttelevän konflikteja.
Vierailija kirjoitti:
Tää on ollut vaikee kausi katsoa. Miehen kanssa hajotaan noin 10 kertaa jakson aikana, kun Katja selittää asioita "näin insinöörinä" "insinöörit sitä ja inssit tätä". Itse oon inssi ja mies DI. Luulisi Katjan jo koulussa huomanneen tai viimeistään työpaikalla, ettei insinöörit todellakaan ole yhdestä puusta veistettyjä. Meitä on yhtä paljon erilaisia, kuin ihmisiä muutenkin.
Sitten tää Oskari ja Heidi.. Mä en osaa olla kummankaan puolella. Ne olis tarvinnut paljon paljon enemmän tukea tuohon keskusteluun. Heillä on vaan niin erilainen tapa kommunikoida ja molemmat yhtä joustamattomia omastaan. Heidi ei tuntunut ottavan mitään vastuuta suuttumisesta itselleen ja syytti Oskaria omasta käytöksestään. Mariannan tykönä tuntui vain olettavan että Marianna on tismalleen samaa mieltä hänen kanssaan ja syyttäisi vain Oskaria. Näin ei käynyt ja pikkurouva tömisteli vihaisena pois paikalta.
Oskarin tapa käydä asioita pari päivää eka itekseen läpi, ennen keskustelua on kans vaikeaa henkilölle, joka ei toimi niin. (Mun oma mies on kans näitä itekseen asian vatvojia, rasittavaa)
Homma olis voinut toimia, jos olisivat asiantuntijoilta saaneet neuvoja tuohon yhteiseen kommunikointiin. Nyt kun kumpikaan ei jousta, eivätkä ymmärrä toistensa tapoja toimia, on lopputulos tuskaa myös katsojan näkökulmasta.
Tuohon kiinnitin huomioni. Heidi oli jutellut äidin ja kaverin ja serkun ja ties kenen kanssa kuinka häntä nyt on kohdeltu väärin ja saanut tuen sekä symppis pisteet läheisiltään.
Heidin pitäisi vaan kasvaa aikuiseksi ja oppia käsittelemään omat murheensa. Kyllä jonkun napakympin kertomatta jättäminen on selkeästi Oskarille asia, jonka ei edes ajatellut olevan mikään juttu. Perusteli vastaustaan että olisi halunnut asian paljastuttua jutella kahden kesken siitä Heidin kanssa vaan Heidi oli jo vetänyt kilarit megalomaanisesta valehtelusta ja asioiden pimittämisestä. Huoh!
Selkeästi Oskari on pettynyt napakymppeilyyn eikä koe tarvetta avautua siitä mitenkään julkisesti. Ja tätähän Heidi ei voi ymmärtää. Olisi heti siinä juhannuskokolle koko suvulle ja ystäville pitänyt avautua henkilökohtaisesta ja osin kipeästä asiasta (koska homma ei pelittänyt niin kuin haaveet varmasti ovat olleet kun osallistumaan on lähtenyt) eikä tuo draamaprinsessa haluakkaan ymmärtää, edes näiden viikkojen jälkeen, ettei Oskari kykene puhumaan henkilökohtaisista asioista kuin vasta harkinnan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ehkä ymmärtää Heidiä ja hyvä niin. Ja näkee, että pidättyväinen Oskari ei ole Heidille ehkä se oikein. Ja osaa kertoa, että millaisen miehen Heidi tarvisi (avoimesti heti keskustelevan, ei-välttelevän, tunnepurkauksia ymmärtävän, tukevan ja kannustavan, itsekin tunteellisen jne). Ehkä totta, että sellaisen Heidi sitten tarvitsisi.
Mutta mietin, että kuka aikuinen mies tarvitsisi heidimäisen naisen (en halua puhua juuri Heidistä, vaan ylipäätään juuri hänen kaltaisesta ihmisestä). Kuka aikuinen mies nimenomaan haluaisi voimakkaita tunnepurkauksia saavan, draamailevan, oman elämänsä prinsessan, joka bilettää mojito-ämpärien ympärillä ja jälkikäteen selfie-videoilta fiilistelee sitä omaa biletystään, naisen jonka tunne elämä on vuoristorataa ja joka kaipaa siihen paljon tukea. Kuka neli-viisikymppinen mies tykkäisi tuollaisesta liitosta? Haaveilisi sellaisesta? Tai tarvitsisi juuri sellaisen? En oikein tiedä.. Se mitä heidimäinen nainen tarvitsee voi olla aivan eri asia kuin mitä sellainen mies taas itselleen tarvitsee ja haluaa.
Tämä. Ja siinä kai syy miksi Heidimme on ollut 40v sinkku, ja tulee todennäköisesti olemaan seuraavatkin 40v. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, kun ne vaikeimmat ja henkisesti eniten lapsenkengissä olevat ihmiset haluaisivat/tarvitsisivat niitä tasapainoisimpia ja kypsimpiä. Miksi ihmeessä he sellaiseen lähtisivät?
Jaa, ja mikähän on Oskarin 40 v sinkkuuteen?
Niin, mikähän tosiaan on syy siihen, että Osku ei ole löytänyt vakavaa suhdetta kohta 50 vuoteen.
Onko joku jossain väittänyt että O olisi ollut 40v sinkku? Onhan hän asunut avoliitossa aikaisemmin.
Eikös sekin ole viisautta, että asuu yksin jos sopivaa ei löydy eikä väkisin lähde pariutumaan. On paljon suhteesta riippuvaisia ihmisiä, jotka eivät osaa olla yksin ja suhteen päätyttyä siirrytään toiseen pysähtymättä koskaan oppimaan ja kasvamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja höpsistä pussiin. Enemmän Katja on miesmäinen kuin Olli naismainen.
Ollissa on naismaisia piirteitä. Sitä ei poista (ts. tee ihan höpöjutuksi) se, että Katjassa vastaavasti on miesmäisyyttä.
Katjan viestintätyyli on kaukana siitä, mikä on naisille tavallista. Ei naismaisesti pehmentele ja kiertele.
Ja tälläkään en tarkoita, että Katjan täytyisi olla muuta kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Ja en nyt puhu Ollista, mutta olen ollut paljonkin tekemisissä Ollin tyylisten miesten kanssa. Ovat siis ulkonäöltään että puheiltaan olleet saman kaltaisia. Heidän puheiden takana onkin ollut yllättävän vanhoollisia ajatuksia miesten ja naisten asemasta sekä parisuhteessa että työelämässä. Niin kauan on mennyt hyvin, kun mies on saanut osoittaa olevansa pätevämpi ja älykkäämpi kuin naiset , mutta heidän älykkyyttään ei ole saanut mitenkään kyseenalaistaan esimerkiksi puolison taholta. Eli puheet ja teot eivät ole vastanneet toisiaan
Katja yrittää ilahduttaa Ollia tekemällä tälle keittoa. Olli istuu sohvalla ja pätee purjosta ja kevätsipulista ja keiton reseptistä.
Minusta tuo purjojuttu kuulosti Ollin (aika onnettomalta) yritykseltä osoittaa hyväksyntää ja pitämistä. Että hänen mielestään Katja tekee keiton oikein. En tällä kertaa kuullut siinä pätemistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt yhtään hienoa ominaisuutta Katjasta, vaikka olen katsonut kaikki jaksot.
Jurotus ja kylmä välinpitämättömyys ja toisen jatkuva torjuminen ei tosiaankaan ole hienoja ominaisuuksia, kun homman tarkoitus on rakentaa parisuhdetta ja tehdä töitä sen eteen jotta parisuhde syvenisi. Hän on jankuttanut alusta alkaen vain ettei hänellä ole kipinää . Mitään hän ei ole tehnyt sen eteen että tilanne muuttuisi.
Ei mitään. Tuommoista tylyä torjuvaa ihmistä ei pidä valita ohjelmaan. Vain sellaisia jotka oikeasti edes yrittävät rakentaa parisuhdetta ja tekevät töitä sen eteen.
Ei se kipinä yrittämällä synny valitettavasti. Reilua, että sanoo sen suoraan.