Ensitreffit Alttarilla Official 2019
Kommentit (7445)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minusta se 40v festareilla käynti ole mikään ongelma tai outous. Johtuen ehkä siitä, että itsekin 45v näin teen 50v mieheni kanssa, käytiin nuorena ja nyt taas kun pahimmat pikkulapsiajat on takana. Mutta tuo väärinymmärretyn glitterprinsessan draamailu on muuten täysin käsittämätöntä.
Ei tietenkään se ole se outous. Outoa on se glittermeikki, vaeltaminen festarialueella, itsensä kuvaaminen yläkulmasta, laulun sanojen tapailu ja kaiken tämän kuvamateriaalin uudelleen katseleminen ja eläminen festareiden jälkeen.
No en ole tätä jaksoa vielä nähnyt, mutta en nyt itse kyllä pidä festari-irrottelua, bilettämistä, ja samojen asioiden tekemistä, mitä nuoretkin jne mitenkään sopimattomana aikuisellekaan. Ei nelikymppisen tarvitse vapaa-ajallaan olla hillitty, hallittu, ja aina kypsä käytökseltään. Kunhan se irrottelu ja hassuttelu on yksi osa elämää, ei hallitseva piirre.
no tuolla tapauksessa se hassuttelu vaikuttaisi olevan hallitseva piirre kun kotona on ilmapalloja, naamassa kimaltelevia hippuja ja kahvilassa moshataan festarivideota katsellessa, mut kukin tavallaan tietty
No edelleen en ole jaksoa nähnyt, mutta voisin kyllä itsekin hyvien bileiden jälkeen fiilistellä videoita ja kuvia sieltä. Yksin tai kavereiden kanssa. Ei se kai mitenkään outoa ole? Ehkä jonkun bilemeikin väsääminen vain fiilistelymielessä on jo vähän ouodon rajamailla, mutta noh, kokonaisuus ratkaisee.
Niin, minusta kans just näin. Kokonaisuus ratkaisee. On mullakin kaverin polttareissa esim ollut glitteriä naamassa. Ei nuo asiat tollaisenaan oo outoja, mutta Heidissä yhdistyy kaiken tuon lisäksi ihan käsittämättömän epäkypsä luonne, lapsekkaalla äänellä puhuminen, itsensä sairaalloinen ihailu ja muu mielestäni epäterve käytös.
Vierailija kirjoitti:
Koen Oskarin äärimmäisen veemäisenä, juurikin passiivisagressiivinen, melkein pahempi kuin raivoava hullu joka sentään saa asiansa ulos eikä patoudu kaikki sisään. Lisäksi kiillottelee sädekehäänsä kameroille, mutta ei sano samoja asioita Heidille. Heidi itsekin sanoi että Napakymppi-asialle olisivat voineet yhdessä nauraa ja unohtaa, jos asiasta oltaisiin PUHUTTU. Taas törmätään puhumattomuus-ongelmaa joka on hyvin yleinen tässä yhteiskunnassa. AVATKAA SUUNNE SAA*ANA. :)
Tämähän meneekin usein juuri niin, kuten nämä asioitaan panttaavat, puhumattomat, tai jotka haluavat puhua vain sillon kun heille sopii eli on vallankäyttöä, sen haluavat menevänkin, että se joka sitten turhautuu ja jopa raivostuu niin näyttää suurinpiirtein raivohullulta ja toinen tyyneltä, rauhalliselta ja järkevältä.
Ensin toinen toimii tietoisesti ja päämäärähakuisesti niin, että saa toisen tolaltaan ja epätoivoiseksi ja sitten tyytyväisenä hymistelee, ettei tuollaisen kanssa voi kukaan ihminen olla, saaden myös paljon myötätuntoa ja ymmärrystä.
Sitä vastoin, kuten nyt täällä, se joka ihan oikeutetusti menettää malttinsa toisen käytöksen vuoksi, ei saa oikein keneltäkään ymmärrystä ja myötätuntoa.
Oskari toimii ihan niinkuin tämäntyyppiset ihmiset toimii ja on jälleen kerran saanut ihmiset puolelleen ja toista osapuolta vastaan. Mahtaa olla tyytyväinen, taas kerran.
Vierailija kirjoitti:
Anniinan ja Villen suhde vaikuttaa hersyvän hauskalta, mutta heilläkin voi olla pieni sudenkuoppa tuossa jatkuvassa nauramisessa, ettei mene vitsit ajan myötä sellaiseksi naljailuksi. Ehkä ovat kuitenkin rauhallisempia kameroiden sammuessa.
No tuskimpa hekään koko ajan hihittävät! Katsojille näytetään vain pieni pala heidänkin elämästä, kuten muidenkin. Suurin osa ajasta menee varmasti arjen pyörittämiseen työssäkäymisineen yms...
Katsoin nyt tuon ruotsinristeily jakson ja täytyy sanoa, että Oskari oli todella rasittava siinä, kun haki tavaroitaan pois Heidin luota. "No niin no no niin no hyva..." ihme tyhjän puhumista.
Kuvaaja oli paikalla joten olisi varmaan ollut ihan turvallista sanoa, että kyllä potuttaa kun asiat menivät näin ja harmittaa kun en kertonut sinulle napakympista, kun se oli niinkin tärkeä asia sinulle jne.
Mutta ei, vain no niin no no niin huomenna kuulen mitä ajattelet.
Miksi kahden positiivisen ja nauravan ihmisen kommunikaatio menisi naljailuksi? Eiköhän sellainen riski ole pikemmin vaikkapa ihmisellä, joka ei ole aiemmin ollut humoristi ja alkaa yrittää repiä sitä jostain. Tai sitten jonkun passiivisaggressiivisen tyyli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä Ollin tunteet? Olli on itkenyt pettymystään hänen ja Katjan tilanteeseen. Lohduttiko kukaan? Oliko tunnetasolla läsnä?
Onko Olli itkenyt asioitaan Katjalle? Ei ole ainakaan näytetty eikä Olli ole sanonut näin tehneensä.
Kertoi kameralle itkeneensä kun Katja oli matkoilla. Mutta ei Katja ota Ollin tunneviestejä vastaan muutenkaan, vaikkei itkisikään.
Niin, kysyin onko itkenyt Katjalle ja vastaat ”kertoi kameralle itkeneensä”. Ne ovat eri asioita. Katja näkee tämän itkukommentin viikkojen päästä tv-ruudulta.
Jos mies herättää puolisona vain ou nous -tunteita, kaikenlainen herkistely ymmärrettävästi ahdistaisi. Jos vastaavasta ei ole kokemusta, niin sitä on ehkä vaikea ymmärtää. On ollut viisasta Ollilta itkeä vain omissa oloissaan.
Lyönpä vetoa että Katjan ahdistus Ollia kohtaan johtuu tunteista puhumisesta ym tunteellisuudesta, ja tämä vain siksi että tunteet ovat hänelle itselleen ongelma. Ei voi ajatella että Olli olisi esim ulkoisesti täysin turnoff jos hän miellytti hääpäivänä eli ennen kuin Katja tunsi tätä, eli turha syyttää että vika olisi millään tavalla ollissa tai hänen ulkoisessa olemuksessaan esim.
Sen kyllä on huomannut monta kertaa että Katja tykkää myös sälyttää ollin niskoille syytä omista fiiliksistään kuten tuo miten ollin epävarmuus olisi pilannut hänen fiiliksensä.
Tosi sääli Ollin kannalta Katjan valinta hänelle vaimoksi, koska Ollilla on hienoja ominaisuuksia joita moni muu, kuten minä, arvostaisi täysillä.
”Turha syyttää, että vika olisi Ollissa tai hänen ulkonäössään.”
:D Ai jos alttarilla on sitä mieltä, että mies on ok, niin hän on sitten sopiva maailman loppuun asti ja syy eroon on ... tunteiden pelko. Sovitaan sitten niin. Kun sinä kerran tykkäät Ollista.
Katja ja Heidi olis pitänyt panna samalle risteilylle.
Vierailija kirjoitti:
Nähtyäni yhdeksän jaksoa olen tullut siihen tulokseen, että Heidi on niin sitoutumiskammoinen, että hän etsimällä etsii vikoja Oskarista, koska hän ei todellisuudessa halua tai uskalla sitoutua. Hän karkottaa Oskarin luotaan pois, jotta voi palata turvalliseen ajatukseen ”olin oikeassa, minua ei kukaan huoli”. Toivottavasti ensi kaudelle asiantuntijat pystyvät valitsemaan ihmisiä, jotka ovat henkisesti tasapainoisia ja ihan oikeasti haluavat sitoutua ja antaa toiselle ihmiselle mahdollisuuden.
Jep, ja Heidi on kuin joku teini. En ymmärrä ollenkaan hänen käytöstään.
Aikuinen mies ei oleta vaimonsa käyttäytyvän kuin 16 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oskarin puolustajat tulevat kotikulttuurista, joissa kaikki tunteiden ilmaisu on pahasta. Tunteet on totuttu tukahduttamaan ja tempperamenttisuudesta ja terveestä avoimesta tunteen ilmaisuusta hätäännytään. Sen sijaan että annettaisiin ihmisen (Heidin) tuntea tunteensa ja siiten tarjottaisiin lohtua tai tukea. Oskari vaan passivoituu ja hätääntyy.
Oskari on tuntelun Heidin vain muutaman viikon verran, ei kykene tuntemaan naista varsinkin kun tunne-elämä heittelee paljon, tue siinä sitten. Ja olet väärässä, että Oskaria ymmärtävät tulisivat vain tunne-elämältään tukahdetuista perheistä. Minä sympatiseeraan Oskaria juuri sen vuoksi, että Heidi on hyvin äitini kaltainen, temperamenttinen ja tunteidensa vietävä. Sitä lohtua ja tukea on joutunut tarjoamaan isäni lisäksi myös me lapset aivan pienistä, samoin ottamaan vastaan kiukunpurkauksia (niitä Heidilläkin ollut omien sanojen mukaankin jatkuvasti, ollut kiukkuinen Oskarille syyttä, katsokaa seuraava jakso). Ei kovin kivaa, mieluummin olisin ottanut äidikseni aikuisemman ihmisen joka ei kaada kaikkea läheisten niskaan ja joka kykenisi tukemaan lapsiaan ja miestään. Joku sanoi hyvin ettei sellainen mies jota Heidi kaipaisi (aikuinen, tasapainoinen, empaattinen, puhumaan kykenevä) välttämättä Heidin kaltaista itselleen haluaisi, niinpä, itse olen hämmästellyt oman isäni kärsivällisyyttä.
Olet todella 100% oikeassa.
Heei, mä tajusin viimeisemmästä jaksosta, mitä Heidi on tullut hakemaan. Näkyvyyttä, julkisuutta ja tulevaa uraa tv-juontajana. Sitä se videokuvaaminen on. Oman naaman tuomista mukaan. Eiks Oskarin pitäis nyt suuttua ja pillittää, et Heidi onkin huijannut, eikä oo tosissaan mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oskarin puolustajat tulevat kotikulttuurista, joissa kaikki tunteiden ilmaisu on pahasta. Tunteet on totuttu tukahduttamaan ja tempperamenttisuudesta ja terveestä avoimesta tunteen ilmaisuusta hätäännytään. Sen sijaan että annettaisiin ihmisen (Heidin) tuntea tunteensa ja siiten tarjottaisiin lohtua tai tukea. Oskari vaan passivoituu ja hätääntyy.
Oskari on tuntelun Heidin vain muutaman viikon verran, ei kykene tuntemaan naista varsinkin kun tunne-elämä heittelee paljon, tue siinä sitten. Ja olet väärässä, että Oskaria ymmärtävät tulisivat vain tunne-elämältään tukahdetuista perheistä. Minä sympatiseeraan Oskaria juuri sen vuoksi, että Heidi on hyvin äitini kaltainen, temperamenttinen ja tunteidensa vietävä. Sitä lohtua ja tukea on joutunut tarjoamaan isäni lisäksi myös me lapset aivan pienistä, samoin ottamaan vastaan kiukunpurkauksia (niitä Heidilläkin ollut omien sanojen mukaankin jatkuvasti, ollut kiukkuinen Oskarille syyttä, katsokaa seuraava jakso). Ei kovin kivaa, mieluummin olisin ottanut äidikseni aikuisemman ihmisen joka ei kaada kaikkea läheisten niskaan ja joka kykenisi tukemaan lapsiaan ja miestään. Joku sanoi hyvin ettei sellainen mies jota Heidi kaipaisi (aikuinen, tasapainoinen, empaattinen, puhumaan kykenevä) välttämättä Heidin kaltaista itselleen haluaisi, niinpä, itse olen hämmästellyt oman isäni kärsivällisyyttä.
Olet todella 100% oikeassa.
Mistä tunnet Hyttysen?
En ymmärrä näitä menneittenjuttujen puimista.
Olen ollu 50 v yhdessä mieheni kanssa ja kun aloimme seurustella, sovimme, ettei mikään mennyt ole tärkeää eikä niitä kumpikaan kaivele.
Mielläni ei juurikaan sitä menneisyytta ollu, mutta minulla oli värikäs tausta.
"Turrekohde"
En ole kuullut kenenkään käyttävän termiä ja olen 37. Kuulosti nuorempien sanalta.
Lisäksi kuulosti kuin Heidi yritti olla "turrien" yläpuolella vaikka itse laukkasi jäätelökioskin ja alennusten perässä.
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ehkä ymmärtää Heidiä ja hyvä niin. Ja näkee, että pidättyväinen Oskari ei ole Heidille ehkä se oikein. Ja osaa kertoa, että millaisen miehen Heidi tarvisi (avoimesti heti keskustelevan, ei-välttelevän, tunnepurkauksia ymmärtävän, tukevan ja kannustavan, itsekin tunteellisen jne). Ehkä totta, että sellaisen Heidi sitten tarvitsisi.
Mutta mietin, että kuka aikuinen mies tarvitsisi heidimäisen naisen (en halua puhua juuri Heidistä, vaan ylipäätään juuri hänen kaltaisesta ihmisestä). Kuka aikuinen mies nimenomaan haluaisi voimakkaita tunnepurkauksia saavan, draamailevan, oman elämänsä prinsessan, joka bilettää mojito-ämpärien ympärillä ja jälkikäteen selfie-videoilta fiilistelee sitä omaa biletystään, naisen jonka tunne elämä on vuoristorataa ja joka kaipaa siihen paljon tukea. Kuka neli-viisikymppinen mies tykkäisi tuollaisesta liitosta? Haaveilisi sellaisesta? Tai tarvitsisi juuri sellaisen? En oikein tiedä.. Se mitä heidimäinen nainen tarvitsee voi olla aivan eri asia kuin mitä sellainen mies taas itselleen tarvitsee ja haluaa.
Tämä. Ja siinä kai syy miksi Heidimme on ollut 40v sinkku, ja tulee todennäköisesti olemaan seuraavatkin 40v. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, kun ne vaikeimmat ja henkisesti eniten lapsenkengissä olevat ihmiset haluaisivat/tarvitsisivat niitä tasapainoisimpia ja kypsimpiä. Miksi ihmeessä he sellaiseen lähtisivät?
Eli onko se ihan fakta, että Heidillä taustalla kiihkouskovaisuutta? Sehän kieltämättä selittäisi hyvin hänen lapsenmielisyyttään ja haasteita käsitellä laajoja asioita rationaalisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa ihmisistä ehkä ymmärtää Heidiä ja hyvä niin. Ja näkee, että pidättyväinen Oskari ei ole Heidille ehkä se oikein. Ja osaa kertoa, että millaisen miehen Heidi tarvisi (avoimesti heti keskustelevan, ei-välttelevän, tunnepurkauksia ymmärtävän, tukevan ja kannustavan, itsekin tunteellisen jne). Ehkä totta, että sellaisen Heidi sitten tarvitsisi.
Mutta mietin, että kuka aikuinen mies tarvitsisi heidimäisen naisen (en halua puhua juuri Heidistä, vaan ylipäätään juuri hänen kaltaisesta ihmisestä). Kuka aikuinen mies nimenomaan haluaisi voimakkaita tunnepurkauksia saavan, draamailevan, oman elämänsä prinsessan, joka bilettää mojito-ämpärien ympärillä ja jälkikäteen selfie-videoilta fiilistelee sitä omaa biletystään, naisen jonka tunne elämä on vuoristorataa ja joka kaipaa siihen paljon tukea. Kuka neli-viisikymppinen mies tykkäisi tuollaisesta liitosta? Haaveilisi sellaisesta? Tai tarvitsisi juuri sellaisen? En oikein tiedä.. Se mitä heidimäinen nainen tarvitsee voi olla aivan eri asia kuin mitä sellainen mies taas itselleen tarvitsee ja haluaa.
Tämä. Ja siinä kai syy miksi Heidimme on ollut 40v sinkku, ja tulee todennäköisesti olemaan seuraavatkin 40v. Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa, kun ne vaikeimmat ja henkisesti eniten lapsenkengissä olevat ihmiset haluaisivat/tarvitsisivat niitä tasapainoisimpia ja kypsimpiä. Miksi ihmeessä he sellaiseen lähtisivät?
Jaa, ja mikähän on Oskarin 40 v sinkkuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että Oskari nimeomaan käyttää henkistä väkivaltaa Heidiä kohtaan tommosella asioiden jallittamisella. Että Oskari valitsee milloin ja miten saa puhua. Heidihän sanoin että puhui päälle eikä antanu hänelle suunvuoroa.
Tässäkin, niin kuin monessa kymmenessä muussakin viestissä, puhutaan juuri tästä, mistä Heidikin on niin useasti kertonut tämän raskaan matkan varrella -tukahduttamisesta. Oskari heittelee tälläisiä ylimielisiä ja toisen keskustelun latistavia sanontoja kuten :
"en ymmärrä kysymystäsi"
"voitko kertoa minulle, kun en nyt tiedä mistä kaivat näitä riitoja"
"sano vain ihan suoraan, mitä tarkoitat"
Vaikka jumalauta, Heidi, on juuri sanonut/kysynyt ja selittänyt tämän asian. Eli Oskarin tyyli on turhauttaa toinen ja tehdä toisen puheet vähäpätöiseksi, jotta saa itse oltua tilanteen herrana.
Olisi kyllä maailman raskain keskustelu / seurustelukumppani tuollainen, joka sanoo jokaiseen asiaan "saat kyllä vastauksen, mutta en anna sitä vielä. Minä en halua nyt kertoa sitä" tai, että viime jaksossa käski Heidin vaieta täysin tietyistä asioista koko matkan ajan. Siis mitä ihmettä, saako mielestänne toisen tukahduttaa noin ja määrätä keskustelunaiheet yhteisellä matkalla? Ei mikään ihme, että Heidi sanoi, että jää sinä möllykkä tänne ja hän lähtee.
Oskari kuvitteli polkevansa tämänkin pikkuvaimon maanrakoon, mutta tällä kertaa ei onnistunutkaan narsistin yritys, olikin kovempi vastus, joka vieläpä heitti tämän itsevaltiaaksi pyrkivän taksarin pihalle omistamastaan asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Eli onko se ihan fakta, että Heidillä taustalla kiihkouskovaisuutta? Sehän kieltämättä selittäisi hyvin hänen lapsenmielisyyttään ja haasteita käsitellä laajoja asioita rationaalisesti.
Oskari ei ollut pystynyt käsittelemään rationaalisesti edes sitä tosiasiaa, että tosi tv:ssä on kamerat paikalla ja niiden edessä pitäisi pystyä jopa puhumaan.
Vaikka suhteissa voisikin ajatella näin, että Heidi tekee väärin kun on vihainen turhan takia jne. Toki mahdollista on, että hän on vaan hyvin vaikea luonne joka vaan ei tule toimeen kenenkään miehen kanssa... kuitenkin yleensä tällaisissa tilanteissa kun nainen menettää kunnioituksen miestä kohtaan, se on miehen syytä. Oskari on opettanut Heidin kohtelemaan itseään huonosti.
Jos Oskari olisi maskuliininen ja olisi tehnyt kaiken oikein, hän olisi saanut Heidille aikaan hyvän olon. Heidille ei olisi mitään tarvetta riidellä. Nythän riitely on seurausta viehätyksen menetyksestä ja miehen testaamisesta (tiedostamatta). Koko viehätyksen menetys Oskaria kohtaan johtuu siitä, ettei Oskari oikein tunne vetoa Heidiä kohtaan tai ole kiinnostunut kuin pintapuolisesti. Eikä siksi ole kunnolla mukana. Heidin pelko siis on oikea. Reaktio vaan on ylimitoitettu ja tekee tässä Heidistä ”pahiksen”. Toki ei ketään voi syyttää, koska vetovoimaa joko on tai ei ole. Kun Heidi on ylittänyt rajat nalkutuksessa Oskaria kohtaan, Oskarin olisi pitänyt sanoa Heidille jo yhden kerran jälkeen ettei katsele tällaista, ja lähtenyt pois. Sen jälkeen ei olisi saanut olla mitään yhteydenottoa Heidin ennen kun hän itse haluaa ottaa yhteyttä. Heidi olisi oppinut kunnioittamaan Oskaria. Tosin tämä formaatti on aika huono, koska se ilmeisesti vaatii päinvastaisia tekoja kuin mikä oikeasti auttaisi.
Kertoisitko, millä tavalla Olli on feminiininen, kun itselläni on vaikea nähdä hänessä feminiinisyyttä sillä tavalla kuin itse asian ymmärrän, mutta jos sinulle miehisyyttä edustaa vain joku cannonball-tyyppi, niin toki sivistynyt Olli on sellaisesta aika kaukana.
T. Mies[/quote]
En ole tuo jolta kysyt, mutta minulle Ollissa feminiinisinä piirteinä näyttäytyvät mm. nämä:
- Intonaatio. Lauseen loppua kohden nouseva intonaatio silloin kun seuraava lause on vielä tulossa ja jolla viestittää kuulijalle, että jatkoa on tulossa vielä. Tämä on naisilla paljon yleisempää kuin miehillä. (Olen puoliksi lingvisti ja varmaan siksi kiinnitän asiaan huomiota.)
- Alituinen analyysi siitä, miltä tuntuu; myös näiden tunteiden purkaminen toiselle.
- Paljon naispuolisia kavereita (joiden kanssa sopii harjoittaa edellisen kohdan analyysia).
- Itkeskely itsekseen; miehillä tyypillisempi ratkaisu on pettymyksen tunteiden purkaminen toimintaan (tai ryypiskelyyn) ja hakeutuminen (miehiseen) kaveriseuraan jossa tunteet voi unohtaa.
- Heikko itsetunto ja loukkaantumisherkkyys niin että myös itse tiedostaa tulleensa haavoitetuksi ja puhuu siitä avoimesti.
- Myötäily ja taipuvuus toteuttaa toisen toiveita, omansa uhraten.
- Ominaisuus, josta joku muu ketjussa käytti hauskaa sanaa "tätitärkeilevä": Ehkä se näyttäytyy ammattina kielenopettajana, että harrastuksena ovat visailut joissa tärkeää on se, kuka on oikeassa. Hienoisena tosikkoutena.
Ja en tällä tarkoita, että kaikki naiset ovat tuollaisia! Enkä myöskään sitä, että Ollin pitäisi olla jotain muuta kuin mitä on. Ihan vain siitä, miten naiset ja miehet keskimäärin (vaikutelmieni mukaan) eroavat toisistaan, ja missä suhteissa Olli enemmän ehkä muistuttaa keskimääräistä naista kuin keskimääräistä miestä (ainakin minun silmissäni).[/quote]
Hieno kiteytys![/quote]
Ja höpsistä pussiin. Enemmän Katja on miesmäinen kuin Olli naismainen.