Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalainen terveydenhuolto on KRIISISSÄ

Vierailija
26.08.2019 |

Ambulanssi ei tule, lääkäriajan saaminen muuhun kuin 2-3 kuukauden päähän ilman vänkkäämistä lähes mahdotonta, säästösyistä ei tutkita tai hoideta. On tuo vähän surullista, kun lääkärit ja hoitajat ovat kuitenkin mukavia henkilöitä ja myöntävät itsekin resurssipulan.

Mitä mieltä olette - pitääkö julkista terveydenhuoltoa tekohengittää viimeiseen vetoon asti vai myöntää rehellisesti toimenpitein, että järjestelmä ei toimi niin kuin pitäisi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet terveyskeskukset takaisin ja auki 22.00 asti. Nää yhteispäivystykset on persiistä.

Vierailija
2/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo kauan. Omat vanhukset ovat pärjänneet, kun olemme osanneet ajoittaa sukulaisavun oikein. Tuuriakin on ollut matkassa. Kaikesta täytyy ottaa omaisen selvää, jotta osaa toimia ja hankkia apua vielä avun epäämisen jälkeenkin. Muuten olisivat jo monta kertaa kuolleet, jos ei olisi puututtu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on selvää jos satoja tuhansia ulkomaalaisia tulee systeemin piiriin niin mikään resurssi ei riitä? Samalla myös suuret ikäluokat vanhenevat ja tarvitsevat enemmän hoitoa ja nuorista tehdään jo kohdussa esisairaita, joita uusilla diagnooseilla pitää hoitaa.

Vierailija
4/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin toimii, ainakin omalla kokemuksella. Sairastuin muutama viikko sitten, lanssi tuli vartissa, vei suoraan päivystykseen, sain heti hoitoa, muutaman päivän kuluttua kela-taksilla kotiin. Kaikki olivat oikein mukavia ja ystävällisiä vaikka isossa sairaalassa olin. Ei mitään valittamista. Jatkoseuranta omassa tk:ssa, ajan sai aina tunnin päähän kun soitin. Olen tosin perusterve ja parhaassa työiässä, olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa? Että äkkiä muidu takaisin töihin makselemaan veroja...

Vierailija
5/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeja ottamaan vastaan räkätautipotilaita.

Sain kesällä ajan seuraavalle päivälle kandille. Pitkä aika oli.

Vierailija
6/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän se toimii, on aina toiminut. Meillä on kolme lasta ja aina jos jotakin on oikeasti ollut hätänä, niin aika on järjestynyt heti. Koskaan ei ole ollut mitään moitittavaa, päinvastoin olen saanut yksityisellä huonoa ja ammattitaidotonta palvelua, mutta julkisella todella hyvää ja asiallista apua.

Vierailija
7/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei päivystykseen pääse ambulanssilla mittauttamaan ferritiiniarvojaan ei ole kriisi.

Kyllä Suomessa vielä sairaudet hoidetaan ja akuutit sairauskohtaukset viedään ambulanssilla.

Vierailija
8/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei toimi.

Vierailija
9/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii, ainakin omalla kokemuksella. Sairastuin muutama viikko sitten, lanssi tuli vartissa, vei suoraan päivystykseen, sain heti hoitoa, muutaman päivän kuluttua kela-taksilla kotiin. Kaikki olivat oikein mukavia ja ystävällisiä vaikka isossa sairaalassa olin. Ei mitään valittamista. Jatkoseuranta omassa tk:ssa, ajan sai aina tunnin päähän kun soitin. Olen tosin perusterve ja parhaassa työiässä, olisiko sillä jotain tekemistä asian kanssa? Että äkkiä muidu takaisin töihin makselemaan veroja...

Tottakai se lanssi tulee kun on akuutti kiirellinen tapaus. Mutta kun ihminen voi olla hoidon tarpeessa ilmankin että on päivystyskunnossa, ymmärrätkö? Ei silloin viitsisi odotella kuukausitolkulla. Missä pääsee tunnissa terveyskeskukseen? Olen kuullut että Helsingissä paikoissa joissa kaikki niin rikkaita että kukaan ei käytä julkista, silloin siellä on löysää:). 

Vierailija
10/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tk:ssa on lääkäripulaa ja jonotusajat ovat pitkiä. Akuutit sairauskohtaukset hoituvat, mutta lääkäriin on vaikeaa päästä. Julkisella on varaa kehittyä ja paljon, tosin en usko, että julkinen tk pystyy koskaan kilpailemaan yksityisen lääkäriaseman kanssa esim.suuren ketjun. 

Vierailija
11/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se lanssi tulee kun on akuutti kiirellinen tapaus. Mutta kun ihminen voi olla hoidon tarpeessa ilmankin että on päivystyskunnossa, ymmärrätkö? Ei silloin viitsisi odotella kuukausitolkulla. Missä pääsee tunnissa terveyskeskukseen? Olen kuullut että Helsingissä paikoissa joissa kaikki niin rikkaita että kukaan ei käytä julkista, silloin siellä on löysää:). 

Ei kai lanssia tarvitakaan kuin kiireellisissä tapauksissa? Ei se ole mikään taksi, millä huristellaan kiireettömälle ajalle. Jos ei viitsi odotella kiireettömässä tapauksessa, voi mennä yksityiselle omin rahoin tai sitten odottaa. Maaseudulla pääsee tunnissa terveyskeskukseen. Kannattaa kaikkien pakkautua asumaan sinne pk-seudulle samalle neliölle, johan siinä ruuhkaa syntyy.

Vierailija
12/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jokainen varmaan tietää niin kyse ei ole vain julkisen terveydenhuollon kriisistä, vrt. Attendo, Esperi yms.

Terveydenhuolto on kriisissä koko maassa koska hoitajia ei saada palkattua ja pysymään töissä. Tämä koskee koko hoitoalaa päivähoidosta kotihoitoon, terveysasemiin, erikoissairaanhoitoon, vanhusten laitoshoitoon jne. Yksityiset lääkäriaseman toimivat vielä koska toiminta on niin lääkärivetoista. Tätä mallia ei kuitenkaan voida kopioida muualle koska se on kallista ja lääkärit eivät osaa ja halua tehdä hoitotyötä.

Jostain ihmeen syystä tätä ei sisäistetä. Halua tilanteen korjaamiseksi ei ole joten eipä tässä voi kun toivoa ettei sairastu.

t. alaa vaihtanut sh

Vierailija
13/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla pääsee tunnissa terveyskeskukseen, pääsetkö tunnissa lääkärille vai hoitajalle joka arvioi tarvitaanko hoitoa, ja mitä hoitoa. 

Julkinen tk on syystäkin huonossa maineessa. Itse en jonota, arvaa miksi, maksan itse.

Vierailija
14/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutku suomen järjestelmä on paras

Vierailija
15/15 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa pääset heti omalle lääkärille, jonka olet valinnut itse, eivätkä hinnat päätä huimaa. Suomessa pitää olla vakuutus tai varaa maksaa tai kattava työterveyshuolto. Akuutit hoidetaan, tosin osa kotiutetaan liian aikaisin, esim. sydänpotilaat, kotiin vaan, että paikka vapautuu näin tosielämässä.