Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapas kokemuksia pitkäaikaistyöttömän kuntouttavan työtoiminnan sisällöstä; millaisia?

Vierailija
22.08.2019 |

Niin että mitäpä jouduitte sen 9 euron päiväkorvauksen edestä tekemään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin kestämään sen että yksi nainen samassa ryhmässä yritti jatkuvasti "iskeä" minua. Iskeä lainausmerkeissä siksi etten lopulta tiennyt halusiko hän vain minusta väkisin kaverin vai oliko kiinnostunut jostain naisten välisestä. Mutta sillä ei ole väliä, koska todella rasittavaa se kuitenkin oli.

Vierailija
2/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, kun sellaiseen ollaan pakottamassa! Aiemmin tehnyt näitä 9€:n työkokeiluita itse ja ihan samoja hommia kuin muut palkallisetkin, ja päälle vielä raskaiden laatikoiden nosteluita ja siirtoja, pientä siivoamista, kahvinkeittoa, tällaista ekstraa, mitä muut palkolliset eivät viitsi/olevinaan ehdi tehdä itse. Eron toki se, että muut saivat muutenkin sen 9€ tunnissa (ja tietysti ylikin ja eläkettä jne.)tienattua, itse tuon säälittävän 9€ koko työpäivästä:( Enkä todellakaan ikinä työllistynyt palkallsieksi näihin, seuraava ilmaisoraj oli tulossa jo tilalle, kun itse lopetin. Itse olen kokenut myös muiden kohtelun olevan "alhaisempi" työkkärin pakotetua orjaa kohtaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää niin huonosti ettei toista kertaa kysytä. "Vahingossa" voi aina rikkoa jotain kallista, tehdä niin pieleen, että varmasti siitä ei kukaan hyödy. Kutsutaan nimellä Italialainen lakko.

Vierailija
4/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on yritetty saada, mutta olen aina väistellyt tai hurmannut työkkärin naisen ja hän on laskenut minut irti pihdeistä. Jos kuvitellaan että tekisin 9€ päivä töitä niin se on tyyliin ruuvimeisselin nostaminen lattialta ja pöydälle laittaminen, sitten kahville ja ruuvimeisselin nostaminen pöydältä ja takaisin lattialle laittaminen.

Eli tuolla 9€ saa sen mukaisen panostuksen. Eikä ole väliä vaikka minua ruoskisitte kyllä mä kipua kestän!

Vierailija
5/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt ole ihan yleisesti hyväksyttävä kokemus, mutta viihdyin työkokeilu paikassani. Olin järjestössä toimistohommissa ja työpaikkaohjaajani oli tosi ihana ihminen. Hän opetti minulle ihan hirvittävän paljon ja sain tehdä ihan vastuullisiakin töitä. Hän perehdytti minua, löysi minusta uusia "kykyjä" ja oli todella kannustava. Hän auttoi työhakemusten kirjoittamisessa ja preppasi työhaastatteluihin. Työpaikkaa emme minulle löytäneet, mutta hänen innostamana rohkaistuin hakemaan jatko-opiskeluihin. 

Aloitin nyt opiskelut ja ohjaajani pyysi tulemaan käymään kahvilla kertomassa kuinka on sujunut. En siis ole enää tuossa paikassa kuntouttavassa, hän on vain oikeasti kiinnostunut. Eikä varmasti johdu siitä, että meillä kemiat kohtasi, sillä hän suhtautuu ihan samanlailla uuteen työkokeilijaan.

Hänen kaltaisia ihmisiä pitäisi olla työkkäreissä töissä.

Vierailija
6/6 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kuntouttavassa, johon kuului kuntosalilla käyntiä, terapiaa ja pientä askartelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi