Onko kukaan ostanut laseja netistä?
Toimiiko idea? Kävin näöntarkastuksessa enkä halua ostaa niitä rillejä mitä mulle siellä painostettin ostamaan. Kahdet moniteholasit, täysin ylimitoitettu kun yleensä pärjään kokonaan ilman laseja ja tarvisin niitä arjessa käytännössä vain näyttöpäätteelle.
Kommentit (8)
Kyllä, monet. Voin suositella, hyvin toimii ja on säästynyt ehkä jo tuhansia euroja vuosien mittaan.
Hyvin toiminut. esim. zennioptical. Kiinasta tulee alle satasella moniteholasit.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, monet. Voin suositella, hyvin toimii ja on säästynyt ehkä jo tuhansia euroja vuosien mittaan.
Miten olet käytännössä toiminut? Optikolta resepti ja netistä tilaamaan? Mistä olet tilannut? Voiko optikkoa määrätä kirjoittamaan sellaiset lasit kuin itse haluaa? Esim. minä tarvitsen lasit joilla näen näyttöpäätteelle 70 cm etäisyydelle huonolla silmällä kunnolla. Piste. Siinä ne mun lasitarpeet onkin.
Itse olen tilannut ebaystä 1-1,5€ kiinalaisia lukulaseja. Joissakin on huonolaatuiset linssit (vääristymiä, jne), mutta 95% ostamistani ovat toimineet aivan hyvin lukemiseen ja näpertelyyn. Eihän niille voi laskea vuosien käyttöikää, mutta 6-12 kk kuitenkin näyttävät hyvin kestävän ainakin. Monitehot ostaisin ehkä tarjouksesta kotimaiselta optikolta?
Ostanut monitehot Favopticilta (samoin useat yksitehot) https://www.favoptic.fi/ - olleet erinomaiset, luotettava toimija kaikinpuolin! Yksitehoja kotikäyttöön lukulaseiksi ostettu halpakaupoista 2 - 5 e/pari, täysin toimivat ja kivojakin löytyy.
Linkistä löytyy ohjeet. Tarvitset optikon (tai silmälääkärin) reseptin, mutta vanhempikin resepti tietty käy. :) Voit tilata 4 kehykset kotiin sovitettavaksi, joka on aina plussaa valinnan kohdalla.
Minä olen tilannut Lenswaylta ja Favopticilta reseptin mukaan. Aiemmat lasit ovat olleet optikolta ja satoja euroja (linssit 250 e) kalliimpia.
Mutta tarvittavat tiedot tilausta varten on löytyneet reseptistä ja vanhojen lasien tiedoista, mutta käytän tietysti likinäköisenä laseja jatkuvasti Olen saanut paremmat lasit kuin optikolta. Varmasti näöntarkastuksessa voi puhua, millaiset lasit tarvitaan mihinkin käyttöön, ja pyytää reseptin, mihin tarvitsee.
(Ensimmäinen vastaaja)
Tilasin juuri Zenniopticalilta 4 lasit yht. 35,17€. Mallia #411521. Kehysten leveys kannattaa huomioida.
Kiinteillä postikuluilla $10 kannattaa tilata useammat, jos on tapana hävittää / hajottaa lasit muutaman kuukauden välein.
Specsavers ilmainen näöntarkastus sisältää myös reseptin. Instrun ilmainen näöntarkastus sisältää näöntarkastuksen, mutta jos haluaa reseptin mukaansa, niin se maksaa 10€.
https://bbs.io-tech.fi/threads/silmaelasit-netistae-kokemuksia.79913/